فدراسیون بین المللی فوتبال، فیفا، در گزارشی که بر روی سایت خود منتشر کرده، ارزیابی خود را از رقابتهای فوتبال المپیک ریو ارائه کرده است.

به گزارش خبرگزاری مهر، در حالی که بازی های المپیک در ماه اوت آغاز می شود تنور رقابتهای فوتبال این دوره از بازی ها با نهایی شدن اسامی اعضای تیم های اعزامی به ریو، گرم می شود.

در المپیک ۲۰۱۶ ریو ۲۸۸ بازیکن از ۱۶ تیم مردان و ۲۱۶ بازیکن زن از ۱۲ تیم در برزیل به میدان می روند.

در هر سه دوره قبلی این رقابتها تیم های آمریکای جنوبی موفق به کسب مدال شده اند. ضمن اینکه پنج تیم از شش فینالیست این رقابتها در سه دوره اخیر از آمریکای شمالی و جنوبی بوده اند.

البته برزیلی ها که در واقع پرافتخارترین فوتبال را در عرصه جهان دارند از این حیث تیم موفقی نبوده اند و در تلاش هستند تا نخستین طلای فوتبال را در خاک خودشان به گردن آویزند.

برزیل در گروه A رقابتها با آفریقای جنوبی، عراق و دانمارک همگروه است. قانون صعود این رقابتها از مرحله گروهی اول امتیاز و سپس تفاضل گل است. به نظر نمی رسد برزیلی‌ها برای صعود از دور مقدماتی مشکلی داشته باشند. البته برای مردم برزیل فقط قهرمانی راضی کننده است و این بار امیدوارند با حضور نیمار، ستاره بارسلونا، این اتفاق روی دهد.

در مطلبی که فیفا بر روی خروجی خود قرار داده است از تیم های آلمان و نیجریه هم به عنوان شانس های کسب موفقیت نام برده شده است.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.