اضافه شدن هافبک پرتغالی پیشین والنسیا به آبی‌و‌اناری‌ها رقابت داخلی میان بازیکنان میانی این تیم برای رسیدن به ترکیب اصلی را بیش از پیش از افزایش داد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، در روزهایی که خبر تلاش رئال مادرید برای خرید آندره گومس از والنسیا به گوش می‌رسید این رقیب دیرینه کهکشانی‌ها یعنی بارسلونا بود که توانست این هافبک پرتغالی را به‌خدمت بگیرد. بارسلونا اما در شرایطی اقدام به جذب این هافبک ملی‌پوش کرد که پیش از این هم گزینه‌های زیادی برای چیدن در خط میانی ترکیبش داشت و حالا ترافیک سنگین‌تری در این خط خواهد داشت.

به‌نظر می‌رسد که تعداد هافبک‌های در دسترس لوئیس انریکه، سرمربی بارسلونا بیش از نیاز تیم اوست، چرا که آبی‌و‌اناری‌ها اکنون هفت هافبک دارند که تنها سه نفر آنها می‌توانند در ترکیب اصلی کاتالان‌ها قرار بگیرند، چرا که انریکه همچون مربیان قبلی بارسا، معمولاً با سیستم ۳-۳-۴ تیمش را به میدان می‌فرستد.

در واقع در شرایطی که جایگاه سرخیو بوسکتس در قاعده مثلث هافبک‌های بارسلونا تضمین شده به‌نظر می‌رسد، تنها دو نفر از شش هافبک دیگر بارسلونا این شانس را دارند که در ترکیب اصلی قرار بگیرند که در شرایطی که دو بازیکن بزرگ و باتجربه مانند آندرس اینیستا (کاپیتان تیم) و ایوان راکیتیچ حضور داشته باشند، سخت می‌توان تصور کرد که انریکه به بازیکن دیگر میدان بدهد. این دو بازیکن همچنان مهره‌های کلیدی هستند که انریکه برای تغذیه مثلث خط حمله تیمش (مسی، سوارز و نیمار) روی آنها حساب می‌کند.

با این حال در میان سه هافبک ترکیب اصلی بارسلونا آن کسی که بیش از همه جایگاهش را در معرض خطر می‌بیند، راکیتیچ باشد که ممکن است جایش توسط آندره گومس تصاحب شود. ضمن اینکه او رقیب دیگری مانند دنیس سوارز دارد که به‌تازگی از ویارئال به آبی‌و‌آناری‌ها اضافه شده است. در همین حال سرخی روبرتو، رافینیا، سرخی سامپر و آردا توران نیز امیدوارند که در طول فصل نظر انریکه را برای حضور در ترکیب اصلی بارسا جلب کنند که البته در میان آنها رافینیا و توران چشم به تصاحب جای اینیستا دارند.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.