«فیلیپ لام»، کاپیتان پیشین تیم فوتبال آلمان، با انتشار نامه ای بلند قهرمانی تیم ملی پرتغال در رقابتهای یورو ۲۰۱۶ را به آنها تبریک گفت.

به گزارش خبرگزاری مهر، تیم فوتبال پرتغال با برتری یک بر صفر مقابل فرانسه در دیدار پایانی رقابتهای یورو ۲۰۱۶ به نخستین قهرمانی خود در این رقابتها دست پیدا کرد.

«فیلیپ لام» با انتشار نامه ای بلند که بخشی از آن در پی می آید قهرمانی پرتغالی ها را به آنها تبریک گفته است.

لام نوشت: سه روز از رقابتهای یورو ۲۰۱۶ گذشته است. از سال ۲۰۰۲ برای نخستین بار بود که توانستم یک تورنمنت را با خیالی آسوده تماشا کنم و برای تیم ملی کشورم شادی کنم. پیش از این تحت فشار بازی برای تیم ملی آلمان بودم. احساس من به عنوان کسی که بیرون نشسته مرا به یاد یک واقعیت بنیادین می اندازد: فوتبال یک بازی است. و همانطور که «سپ هربرگر» (قهرمان اسطوره ای فوتبال آلمان و برنده جام جهانی سال ۱۹۵۴) گفته «مردم به تماشای فوتبال می روند چون نمی دانند بازی چطور تمام می شود.»

در بخش دیگری از این نامه آمده است: برنده خوش اقبال یورو ۲۰۱۶ پرتغال است. این بدین معنی است که جام متعلق به کشوری است که بازیکنان بزرگ بسیاری را تولید کرده است. این جوانان اینطور نبوده که راه درازی را اتفاقی طی کرده باشند تا با یکدیگر بر قله فوتبال بین المللی بنشینند. آنها از طریق استعداد، کار سخت و انظباط به رویایشان پی برده اند و در این خصوص به «رناتو سانچس» اشاره می کنم که نمونه کاملی در این خصوص است. البته حتی بهترین بازیکنان هم بعضی اوقات در برابر دست تقدیر از موفقیت باز می مانند. اینگونه نیست که همواره سختکوش ترین تیم بازی را ببرد و خوش شانس ترین تیم برنده می شود. و من آن را دوست دارم.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.