مدیر تیم های ملی گفت که رقیبان فوتبال ایران در مرحله انتخابی جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه هفته‌هاست در اردو حضور دارند و بر لزوم آماده‌سازی خوب این تیم تأکید کرد.

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، محمدرضا ساکت در حاشیه مراسم قرعه‌کشی لیگ برتر درباره صندلی‌گذاری در طبقه دوم ورزشگاه آزادی اظهار داشت: فردا بازدید مشترکی با آقایان مدبر، تاج و مسئول سازمان لیگ از ورزشگاه آزادی خواهیم داشت. خودم دو روز پیش از ورزشگاه آزادی بازدید داشتم. کار در این ورزشگاه به سرعت پیش می‌رود. ۳۵ درصد کار پیش رفته و به زودی طبقه دوم ورزشگاه آزادی به‌صورت کامل صندلی‌گذاری می‌شود. ضمن اینکه اکنون نمی‌توانند در سازه بتنی ورزشگاه تغییری ایجاد کنند و با این شرایط باید کار را پیش ببرند. این نوع کاری که پیش می‌رود بهترین کار بود و قابل‌تقدیر است.

وی در پاسخ به این سؤال که آیا تا شروع مسابقات لیگ برتر شانزدهم صندلی‌گذاری به پایان می‌رسد یا نه، گفت: تا شروع لیگ برتر شاید این اتفاق رخ ندهد، اما تا شروع بازی‌های تیم ملی در مقدماتی جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه قطعاً این کار انجام می‌شود.

مدیر تیم‌های ملی در خصوص برنامه‌های این تیم خاطرنشان کرد: کی‌روش یک مربی برنامه‌محور است و از یک سال قبل برنامه و اردوهای تیم می را به سازمان لیگ و فدراسیون داده بود که مورد تأیید قرار گرفت. قرار بود در تیرماه دو اردو داشته باشیم که این برنامه مجدداً بررسی شد و این دو اردو را لغو کردیم. بعد از جلسات چند ساعته با کی‌روش، این مربی برنامه جدید داد و گفت می‌تواند به ما براساس فیفادی‌ها برنامه بدهد، اما فراموش نکنیم که فیفادی‌ها برای کشورهای اروپایی و پیشرفته است و ما که رو به توسعه هستیم باید برنامه خودمان را داشته باشیم. نمی‌توانیم فقط با فیفادی‌ها به مسابقات سنگین مقدماتی جام جهانی برویم. رقیبان ما هفته‌هاست با بهترین امکانات در اردو هستند و با منابع مالی خوب بهترین بازی‌های تدارکاتی را انجام داده‌اند.

ساکت ادامه داد: رئیس فدراسیون از کی‌روش خواست که بیشترین زمانی که می‌تواند تیم ملی را در اختیار داشته باشد برنامه‌ریزی کند و آن را به فدراسیون بدهد. طبق برنامه جدید اواخر مردادماه اردوی تیم ملی آغاز خواهد شد. در جلسه‌ای هم که امروز با پیروانی و با هماهنگی کی‌روش داشتیم، مصوب شد تیم ملی مرداماه بعد از هفته چهارم به ایتالیا برود. این اردو قطعی است.

مدیر تیم‌های ملی درباره جزئیات اردوی ایتالیا تیم ملی گفت: تیم ملی در ایتالیا اردوی ۱۲ روزه خواهد داشت. آنجا دو بازی تدارکاتی خواهیم داشت که یک بازی با تیم ملی بی خواهد بود این تیم به نوعی تیم دوم ایتالیا و منتخبی از بازیکنان زیر ۲۳ ساله‌های این کشور است. یک بازی هم با یک تیم از سری B خواهیم داشت، چون تیم‌های سری A هنوز وارد مسابقات نشده‌اند و نمی‌توانیم با آنها بازی کنیم.

وی خاطرنشان کرد: کی‌روش تأکید داشت که برنامه‌های لیگ به‌هم نخورد و چهار هفته لیگ هم برای بازیکنان تیم ملی یک دوره تدارکاتی و آماده‌سازی برای حضور در اردوی تیم ملی است. حتی از سوی ما پیشنهاد شد که چهار هفته ابتدایی را جابه‌جا کنیم، اما سرمربی تیم ملی چون نگران تراکم مسابقات لیگ و در اواسط آن و سلامت ملی‌پوشانی بود که باید اسفندماه بازی‌های فشرده برگزار کنند و درگیر مسابقات لیگ قهرمانان آسیا شوند، خواست چهار هفته ابتدایی برگزار شود. بعد از برگزاری این چهار هفته اردو آغاز می‌شود و در کمپ کاورتینوی تیم ملی ایتالیا، شاهد برگزاری اردوی تیم ملی خواهیم بود.

ساکت درباره پرواز چارتر برای تیم ملی جهت سفر به چین و همچنین بحث البسه اظهار داشت: یکی از دغدغه‌های اصلی ما همین پرواز چارتر بود. برنامه‌های تیم ملی فشرده است و دپارتمان تیم‌های ملی این موضوع را جدی دنبال کرده و هیئت رئیسه فدراسیون هم روی آن تأکید کرده است. موضوع مذاکرات برای هماهنگی پرواز چارتر در حال انجام است و رایزنی‌ها برای هماهنگی‌های مختلف انجام می‌شود. این موضوع باید حل شود و به‌زودی هم حل خواهد شد.

وی افزود: درباره لباس‌ها هم در قرارداد با اسپانسر البسه تغییراتی قبل از انتخابات فدراسیون فوتبال صورت گرفت و ما هنوز کیفیت اصلی این شرکت را دریافت نکرده‌ایم. تیم مخصوصی این موضوع را پیگیری می‌کند و از طرف قرارداد خواسته شده نمونه اصلی لباس‌ها را برای فصول مختلف در کشورهای مختلف به ما بدهد. ما نمی‌توانیم با یک نوع لباس هم در قطر و هم در ازبکستان و چین بازی کنیم. در فصل سرما و گرما بازی‌ها متفاوت است و باید با لباس‌ها مختلف بازی کنیم.

مدیر تیم‌های ملی تصریح کرد: فشردگی زمان خیلی ما را اذیت می‌کند و باید تلاش کنیم در کوتاه مدت بهترین تصمیم را بگیریم و تأکید مهدی تاج و هیئت رئیسه هم همین خواهد بود که بهترین تصمیم‌ها برای تیم ملی درباره پرواز چارتر و لباس‌ها گرفته شود.

ساکت درباره اینکه آیا کی‌روش درباره شایعه پیشنهادش از انگلیس صحبتی انجام داده یا نه، گفت: صحبتی را با ما نداشتند، اما هر مربی بزرگی همیشه در معرض پیشنهادهای مختلف است. هیچ وقت من نمی‌گویم این مسائل بازارگرمی از سوی کی‌روش است، چون او نیاز به این مسائل ندارد. یک مربی مانند کی‌روش با این سبقه و کارنامه می‌تواند در معرض کشورهای زیادی باشد، به‌خصوص کی‌روش که سابقه کار در کشور انگلیس را هم دارد. کی‌روش متعهد است به تعهداتش و او که ما را همیشه سفارش می‌کرده به انجام تعهدات، قطعاً به تعهداتش عمل خواهد کرد.

وی در مورد تخلف اشکان دژاگه در آلمان تصریح کرد: هنوز گزارش خاصی به دست‌مان نرسیده است. مسلماً مسئولان ذی‌ربط رسیدگی خواهند کرد، اما بهتر است به مسائل مثبت فکر کنید تا منفی.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.