برخی تیم‌های لیگ برتری فوتبال اصرار به برگزاری اردو در کشورهایی دارند که از لحاظ امنیتی شرایط خوبی ندارند و در وضعیت خوبی هم قرار ندارند.

به گزارش خبرگزاری فارس، با نزدیک شدن به شروع رقابت‌های لیگ برتر شانزدهم حالا چند روزی است که تیم‌های مختلف به دنبال مهیا کردن اردوهای خارجی خود هستند.

در این بین اما نکته ای که حائز اهمیت است اصرار برخی از تیم‌ها و البته کادر فنی آنها بر برگزاری اردوهای خارجی و از همه جالب تر برگزاری آن در کشورهایی که از نظر امنیتی با مشکلاتی روبرو هستند است.

پیش از این قرار بود تیم هایی همچون استقلال و تراکتورسازی اردوی خود را در ترکیه برگزار کنند اما انجام بمب گذاری های تروریستی در این کشور و برخی دیگر از مسایل امنیتی باعث شد تا این تیم ها عطای رفتن به ترکیه را به لقایش ببخشند.

این در حالی است که برخی از تیم ها اما هنوز در تلاش هستند اردوی خود را در ترکیه برگزاری کنند حال اینکه این کشور چه ویژگی دارد بر ما پوشیده است اما نکته مهم آن اینجاست که مدیران و کادر فنی این تیم ها بر اساس چه معیاری حاضر هستند تا جان بازیکنان و حتی خودشان را به خطر بیاندازند و ریسک حملات تروریستی و البته استرس هایی که به بازیکنان و خانواده های آنان در طول اردوهای چند روزه شان وارد می شوند را به جان بخرند.

پر واضح است که اردوهای آماده سازی تیم های مختلف فوتبالی برای در آرامش بودن بازیکنان و به دور بودن آنها از حاشیه ها است اما اینکه چرا کشورهای پر استرس مثل ترکیه که هزینه های آن نیز با دیگر کشورها تقریبا برابر است، برای این اردوها انتخاب می گردد سوالی است که مدیران باشگاه ها باید پاسخ گو باشند.

بی شک در این زمینه فدراسیون فوتبال با هماهنگی وزارت ورزش می توانند تصمیم عاجلی را بگیرند و از برگزاری اردوهای آماده سازی تیم های ایرانی در برخی از این کشور ها جلوگیری کنند.

این در شرایطی است که همچنان برخی از تیم ها از جمله سیاه جامگان، سپاهان، فولاد و پدیده مشهد عزمشان را برای برگزاری اردوی پر استرس در ترکیه آغاز کرده اند.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.