پیشکسوت فوتبال ایران گفت: عزل و نصب‌ها در رده پایه بی برنامه است و هیچ برنامه مشخصی برای کار تیم‌های پایه وجود ندارد.

ابراهیم قاسمپور در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس در مورد برکناری حمید علیدوستی در فاصله ۷۰ روز مانده به شروع مسابقات تیم ملی نوجوانان در رقابت‌های قهرمانی آسیا گفت: متاسفانه عزل و نصب‌هایی در فوتبال ما می‌شود که اصلا دلیلش مشخص نیست نه می‌گویند دلیل نصب چه بوده و نه دلیل عزل را بیان می‌کنند. به کرات در رده‌های مختلف سنی دیده‌ایم که این مشکل وجود دارد.

وی افزود: علیدوستی برای تیم ملی نوجوانان انتخاب شده است اگر او کیفیت لازم را نداشته چرا انتخاب شده و اگر کیفیت داشته چرا او را برمی‌دارند. اگر به او زمان کافی داده نشده است چه دلیلی دارد این مربی را عزل کنند اگر به او زمان کافی را دادند چرا نمی‌گویند مشکل کجا بوده است. متاسفانه هیچ تفکری پشت انتخابها و برکناری‌ها نیست و فقط نگاه مقطعی و نتیجه گرا وجود دارد.

پیشکسوت فوتبال ایران در رابطه با اینکه آیا او در فدراسیون برنامه‌ای برای تیم‌های پایه می‌بیند اظهار داشت: به هیچ وجه هیچ برنامه‌ای در رده سنی پایه نداریم. باید قوی ترین مربیان برای بخش پایه استفاده شوند اگر مربیان داخلی قوی داریم از آنها استفاده کنیم. متاسفانه فدراسیون قرارداد مربیان پایه را بسیار ناچیز می‌بندد که این قراردادها به اندازه‌ای پایین است که شخصیت آنها را زیر سوال می‌برند. در حالی که رکن اصلی فوتبال هر کشور تیم‌های پایه است. ما هیچ سرمایه گذاری در این بخش نداریم و تصمیم‌هایی هم که گرفته می‌شود بدون برنامه است.

وی در مورد اینکه آیا با علیدوستی برخورد خوبی شد گفت: هر وقت یک نفر به عنوان مربی انتخاب می‌شود یک روز هم باید منتظر کنار رفتن باشد. همیشه این اتفاقات می‌افتد. انتخاب و برکناری مربی حق فدراسیون و کمیته فنی است اما باید برای مربیان زمان بگذارم و فرصت سه تا پنج ساله به آنها بدهم. متاسفانه ما این کار را نمی کنیم و در زمان جدایی به بدترین شکل رفتار می‌کنیم.

پیشکسوت فوتبال ایران در رابطه با اختلاف کارلوس کی‌روش و برانکو ایوانکویچ گفت: در این مسئله حق را به برانکو می‌دهم و به نظر می‌رسد کی‌روش به دنبال بهانه جویی است تا در صورت نتیجه نگرفتن دیگران را مقصر قلمداد کند کشورهای عربی قبل از مسابقات رسمی خود اردویی ۱۰-۱۵ روزه تشکیل می‌دهند نه اینکه برای بازی تدارکاتی یک ماه لیگ را تعطیل کنند. کی‌روش یا مربیان ما را قبول ندارد و یا اینکه می‌خواهد لجبازی کند. همین حالا بحث برگزاری اردو ۴ روز قبل از انجام مسابقه رسمی هم یک نوع لجبازی است. متاسفانه ما در برخورد با او ضعیف عمل می‌کنیم که این صحبت ها انجام می‌شود.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.