پیشکسوت باشگاه پرسپولیس گفت: بازیکنان باید بدانند که اگر در تیمی به جز پرسپولیس بازی می‌کردند اینقدر شناخته شده و بزرگ نمی‌شدند و به همین دلیل نباید این تیم را به این سرعت تنها بگذارند.

رضا ترابیان در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، در خصوص عملکرد پرسپولیس در لیگ برتر پانزدهم گفت: به نظرم با توجه به اینکه برانکو امسال شناخت کافی از تیم نداشت اما به خوبی توانست تیم را جمع و جور و جوانان خوبی را به فوتبال ایران معرفی کند. پرسپولیس در ابتدای فصل لیگ را خوب آغاز نکرد و از طرفی داوری برخی بازی‌ها هم مناسب نبود اما با انگیزه و با امیدواری لیگ را ادامه دادند و پله پله خودشان را به بالای جدول رساندند.

وی ادامه داد: پرسپولیس نتایج خوبی در ادامه گرفت و آنگونه بازی می‌کرد که هواداران دوست دارند. برانکو هم بر روی مسائل روانی و بدنی به خوبی کار کرد و توانست تیم را به صدر جدول هم بیاورد. در کل اگر بخواهم لیگ را برای پرسپولیس به سه قسمت تقسیم کنم قسمت‌های دوم و سوم برای این تیم عالی بود. البته مقداری ضعف هم در تیم وجود داشت که با جذب بازیکنان جدید این ضعف‌ هم از بین خواهد رفت. با این شرایط به نظرم پرسپولیس می‌تواند فصل آینده امید اول قهرمانی باشد.

پیشکسوت باشگاه پرسپولیس در مورد عملکرد احتمالی این تیم در فصل آینده لیگ قهرمانان آسیا عنوان داشت: به نظرم باید در چند پست پرسپولیس تقویت شود. باید بازیکنانی به تیم اضافه شوند که تجربه حضور در بازی‌های آسیایی را داشته‌اند چرا که بازیکنان پرسپولیس جوان و تا حدی بی‌تجربه هستند. بازیکنان باید بدانند که پرسپولیس تیمی پرطرفدار با شرایط ویژه است و اگر چند بازیکن باتجربه به این تیم اضافه شوند قطعا شرایط بهتری در لیگ ایران و آسیا خواهند داشت.

ترابیان در پاسخ به این سوال که ضعف پرسپولیس در فصل گذشته را چه می‌دانید، اظهار داشت: پرسپولیس در درون دروازه ضعف‌های زیادی داشت و همه به این موضوع واقف هستند. در خط دفاع هم ضعف‌هایی در پرسپولیس دیده می‌شد اما در خط حمله و خط هافبک عالی بودند. هر چند که در هر بازی موقعیت‌های گل زیادی از دست می‌دادند که شاید این را هم روی حساب بی‌تجربگی بازیکنان باید گذاشت.

وی در مورد اینکه خیلی از بازیکنان پرسپولیس مدعی هستند که پیشنهادهای خارجی دارند و قصد ترک این تیم را دارند، اظهار داشت: به نظر من این مسئله دیگر هنر مدیریت است. باید مدیران باشگاه به گونه ای کار کنند که بازیکنان حفظ شوند. بازیکنان در پرسپولیس استارت بزرگ شدن را زده‌اند اما باید تفکر حرفه‌ای هم داشته باشند و بدانند که با یک سال هیچ بازیکنی کامل و بزرگ نمی‌شود.چه تیمی برای بزرگ شدن بهتر از پرسپولیس که هم هوادار دارد و هم تیم بزرگی است. بازیکنان باید بدانند اگر هر کدام‌شان در تیمی به جز پرسپولیس بازی می‌کردند امکان نداشت اینطور دیده شوند. آنها بدون پرسپولیس تا این حد بزرگ نمی شدند و نباید حالا این تیم را تنها گذاشته و بازارگرمی کنند. همین بازیکنان مدیون پرسپولیس هستند و جایگاه امروزشان در فوتبال را از این تیم دارند. آنها باید زمان بیشتری برای این تیم بگذارند تا ثمره بزرگ شدن‌شان را بیشتر ببینند.

ترابیان درباره مشکلات بازیکنانی که قصد لژیونر شدن دارند و معمولا با انتخاب‌های اشتباه دچار مشکل می‌شوند، اظهار داشت: خود من دو سه سال در استانداردلیژ بلژیک بازی کردم و می‌دانم که مشکلات یک بازیکن لژیونر چیست. بازیکنان باید صبوری کنند و انتخاب درستی انجام دهند. ۹۰ درصد فوتبالیست‌های ایرانی مشکل زبان و فرهنگی دارند و به همین دلیل نمی‌‌توانند در فوتبال اروپا موفق باشند. یک بازیکن وقتی زبان بلد نیست مثل یک فرد لال در یک جمع می‌ماند و فقط باید سکوت کند چرا که نه او زبان کسی را می‌فهمد و نه کسی حرف او را متوجه می‌شود شما در نظر بگیرید در تمرین یا بازی در یک تیم خارجی فرمان جمع شدن یا باز شدن بدهند و وقتی بازیکن او را نداند دچار مشکل خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: خود من به دلیل همین مسائل فرهنگی نتوانستم در فوتبال اروپا موفق شوم. حدود ۱۰ بازی برای استانداردلیژ انجام دادم و شاید اگر زبان فرانسه من بهتر بود شرایط بهتری پیدا می‌کردم. من این شرایط را از نزدیک دیده‌ام و به همین دلیل می‌گویم که اگر بازیکنی بدون اطلاع و شرایط به فوتبال اروپا برود دچار مشکل خواهد شد. بازیکنان نباید عجله کنند و باید بهترین تصمیم را بگیرند.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.