سگون توریولا اولین ورزشکار آفریقایی که در برزیل برای هفتمین بار پیاپی در المپیک شرکت می‌کند، بعد از المپیک ریو بازنشسته می‌شود.

به گزارش ایسنا و به نقل از inside the games، توریولا در مصاحبه‌ای از برنامه‌ خود برای المپیک و برای بازنشستگی‌اش به صحبت‌ پرداخت. او در پاسخ به این سوال که چگونه برای المپیک آماده می‌شوید، گفت: آمادگی المپیک را بعد از تور جهانی ITTF آغاز کردم. فدراسیون برنامه‌هایی برای المپیک دارد. هر کدام از ما که سهمیه المپیک داریم به نوعی به روش خودمان برای المپیک تمرین می‌کنیم.

شما با کسب سهمیه هفت المپیک پیاپی رکوردشکنی کرده‌اید چه احساسی دارید؟

به این موفقیت افتخار می‌کنم. این برای هیجان‌انگیز است که اولین آفریقایی و اولین نیجریه‌ای هستم که چنین افتخاری کسب می‌کنم. فکر می‌کنم در آینده نزدیک در دیگر رشته‌های ورزشی نیز شاهد این رکوردها باشیم.

از تجربه خود در ۶ المپیک قبل بگویید.

اولین بار در سال ۱۹۹۲ در المپیک شرکت کردم. تجربه‌ام در هر المپیک متفاوت بود. بعد از هر المپیک چیز جدیدی یاد گرفتم که بر روی بازی‌ام تاثیرگذار بود.

چه چیزی بیشتر از همه برای شما الهام‌بخش بود؟

بزرگ‌ترین منبعی که از آن الهام می‌گیرم خداوند است. از ورزشکاران بزرگ دیگر نیز الهام می‌گیرم. خانواده و هوادارانم نیز حامیان من هستند.

فکر می‌کنید بعد از دو دهه حضور در تنیس روی میز چه زمانی بازنشسته می‌شوید؟

بعد از المپیک ریو از تیم ملی خداحافظی می‌کنم اما در باشگاه‌ها به فعالیتم ادامه می‌دهم.

چگونه تنیس روی میز را آغاز کردید؟

این ورزش را از زمانی که خیلی جوان بودم آغاز کردم. خانواده‌ام ورزش را دوست داشتند. پدرم برای ما میز پینگ‌پنگ خرید تا در خانه بازی کنیم. فکر می‌کنم او و برادرانم، اولین مربیان من بودند.

توصیه شما به دیگر ورزشکاران پینگ‌پنگ چیست؟

آن‌ها باید صبور باشند و تمرکز داشته باشند. بیشتر ورزشکاران می‌خواهند بدون مهارت درآمد کسب کنند. به آن‌ها می‌گویم که پول، بعد از خودساختگی می‌آید. آن‌ها باید سخت تمرین کنند تا به پول و شهرت برسند.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.