سرمربی تیم فوتبال لسترسیتی پس از قهرمان شدن تیمش در لیگ برتر انگلیس، گفت هنوز نمی‌تواند ابعاد موفقیت بزرگی که کسب کرده را درک کند، اما شاگردانش را شایسته این افتخار بزرگ می‌داند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، کلودیو رانیری پس از مسجل شدن قهرمانی تیمش در این فصل از رقابت‌های لیگ برتر که به لطف تساوی تاتنهام رده دومی در خانه چلسی رخ داد، گفت‌و‌گویی با یکی از شبکه‌های تلویزیونی کشورش انجام داد و در آن گفت که همیشه به رقم خوردن پایانی خوش برای تلاش و زحمات شاگردانش خوش‌بین بوده است.

سرمربی ایتالیایی روباه‌ها که شب گذشته (دوشنبه) به کشورش برگشته بود تا به مادر خود سر بزند و پس از تساوی ۲ - ۲ تاتنهام در خانه چلسی به انگلیس بازگشت، اظهار داشت: من ۶۴ ساله‌ام و از مدت‌ها پیش در حال جنگیدن بوده‌ام، اما همیشه خوش‌بین بودم و به همه چیز نگاهی مثبت داشتم. همیشه فکر می‌کردم که درنهایت در یک جایی قهرمان یک لیگ می‌شوم. من همان کسی هستم که فدراسیون فوتبال یونان مرا اخراج کرد، شاید یکی آنجا فراموش کرده بود که من در دوران مربیگری‌ام چه کارهایی انجام داده‌ام. کاری کا ما انجام داده‌ایم چیزی نیست که ما از یاد ببریم، اما من دوست دارم به این نکته اشاره کنم که من همان کسی هستم که روی نیمکت یونان نشسته بودم و تغییری نکرده‌ام.

رانیری که یک سال پیش از قبول هدایت لسترسیتی سرمربی یونان بود و با این تیم نتایج ضعیفی گرفت و پس از باخت تیمش به جزایر فارو در مرحله مقدماتی یورو ۲۰۱۶ از کار برکنار شد.

وی درباره آینده‌اش و اینکه آیا به کارش در لسترسیتی ادامه خواهد داد یا نه، عنوان کرد: من در لسترسیتی خواهم ماند. امسال کاری انجام دادیم که دیگر نمی‌توان تکرارش کرد. سال آینده ما برای قرار گرفتن در جمع ۱۰ تیم بالای جدول خواهیم جنگید، یعنی امیدوارم که این‌گونه باشد. ما باید به پیشرفت‌مان ادامه دهیم.

لسترسیتی با فتح لیگ برتر فصل آینده در میان تیم‌های سید یکی مرحله گروهی لیگ قهرمانان اروپا و سرگروه یکی از گروه‌های هشت‌گانه این رقابت‌ها خواهد بود.

رانیری که گفته بود به دلیل سفرش به ایتالیا احتمالاً آخرین شخصی خواهد بود که از نتیجه بازی چلسی - تاتنهام مطلع می‌شود، اعتراف کرد که حواسش به این بازی بوده است.

وی عنوان کرد: زمانی که اتفاق بزرگی مانند این رخ می‌دهد، شما واقعاً نمی‌توانید تمام ابعاد آن را درک کنید. تاتنهام در نیمه اول پیروز شد و به‌همین دلیل من کمی ناراحت بودم، اما بعد از آن کیهیل گل زد و من با خودم گفتم که قرار است اتفاقی رخ دهد. وقتی که ازار گل تساوی چلسی را زد دیگر خوشحالی کردم. من این قهرمانی را به همه تقدیم می‌کنم. به شما توصیه می‌کنم که همیشه تلاش کنید و باور داشته باشید که به هدف‌تان می‌رسید.

پیش از رانیری، دو مربی ایتالیایی دیگر، روبرتو مانچینی و کارلو آنچلوتی هم فاتح لیگ برتر انگلیس شده بودند. رانیری در پاسخ به این سؤال که سفیر فوتبال ایتالیا بودن در انگلیس چه احساسی دارد، گفت: من با کمال میل از این نقش استقبال می‌کنم. من مایلم از جان فرانکو زولا هم که در چلسی در کنارم بود و هواداران سایر تیم‌ها هم او را تشویق می‌کردند، تمجید کنم. او بزرگ‌ترین سفیر و نماینده فوتبال ایتالیا در انگلیس بود و به‌همین دلیل دوست دارم که در این لحظات یادی هم از او بکنم.

سرمربی ایتالیایی روباه‌ها در پایان تأکید کرد: من واقعاً احساس غرور می‌کنم. برای بازیکنانم، برای رئیس باشگاه و کادر فنی لسترسیتی خوشحالم، همین‌طور برای هواداران‌مان و تمامی اهالی شهر لستر. احساس فوق‌العاده‌ای داریم و من برای همه خوشحالم. زمانی که وارد لسترسیتی شدم هرگز تصور نمی‌کردم که روزی چنین موفقیتی کسب کنیم. من مرد عمل‌گرایی هستم و تنها هدفم این بود که بازی‌ها را یکی پس از دیگری ببریم و به بازیکنانم کمک کنم که هر هفته پیشرفت کنند. من هرگز فکر نمی‌کردم که این فصل از کدام رده جدول سردرخواهیم آورد. بازیکنانم عالی بوده‌اند. تمرکز، انگیزه و روحیه آنها اجازه داد این اتفاق رخ دهد. در تمام بازی‌ها ما برای یکدیگر جنگیدیم. آنها استحقاق قهرمانی را دارند.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.