مربی تیم فوتبال گسترش فولاد تأکید کرد کیفیت زمین چمن ورزشگاه خانگی این تیم خیلی بهتر از ورزشگاه یادگار امام (ره) بوده و بهتر است دیدار آبی‌پوشان تبریز مقابل پرسپولیس آنجا برگزار شود.

عباس آقایی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم درمورد حساسیت بالای دیدار تیمش مقابل پرسپولیس اظهار داشت: این دیدار تقابل دو تیم باکیفیت لیگ است. در بازی رفت هم دیدید که چه بازی خوبی از آب در آمد و تماشاگران از تماشای آن لذت بردند.

وی افزود: در بازی رفت پرسپولیس موقعیت خوبی در جدول رقابت‌ها نداشت، اما با این حال فوتبال زیبایی را ارائه می‌داد و همان موقع هم من تأکید داشتم به اینکه این پرسپولیس خیلی بهتر خواهد شد و الان این اتفاق رخ داده و ما با تیمی بازی داریم که یکی از سه مدعی قهرمانی است. البته ما هم مطمئناً تیم دست‌وپا بسته‌ای مقابل پرسپولیس نخواهیم بود و می‌خواهیم یک بار دیگر کیفیت بالای تیم‌مان را به نمایش بگذاریم.

مربی تیم فوتبال گسترش فولاد در واکنش به این پرسش که آیا بازیکنان تیمش به اندازه همتایان خود در پرسپولیس انگیزه دارند یا نه؟، گفت: بله صدر‌درصد، شاید پرسپولیسی‌ها به واسطه داشتن شانس قهرمانی انگیزه‌شان خیلی زیاد باشد، اما بازیکنان گسترش هم به اندازه کافی برای نشان دادن خود در این مسابقه انگیزه دارند. با توجه به اینکه حریف ما پرسپولیس است و بازی هم پخش مستقیم می‌شود دیگر نیازی نیست که ما بخواهیم به بازیکنان تیم‌مان انگیزه بدهیم.

آقایی در پاسخ به این پرسش که «آیا گسترشی‌ها در تلاش هستند مانع قهرمانی پرسپولیس شوند؟»، عنوان کرد: هدف ما مانع قهرمانی شدن پرسپولیس نیست و اصلاً این‌طور به این بازی نگاه نمی‌کنیم. حقیقت این است که بازیکنان تیم ما به دنبال این هستند تا یک بار دیگر کیفیت بالای خود را به نمایش بگذارند. اینکه حالا چه تیمی قهرمان شود فرقی به حال تیم گسترش نمی‌کند، مهم این است که ما مردانه مقابل پرسپولیس بجنگیم و نتیجه هم هر چیزی ممکن است باشد.

وی همچنین درباره اینکه گفته می‌شود فراز کمالوند و خود او پرسپولیسی‌ هستند، یادآور شد: در مورد خودم باید بگویم که چون در پرسپولیس بازی کرده‌ام و با این تیم قهرمان لیگ هم شده‌ام بله پرسپولیسی هستم. پرسپولیس بعد از آن قهرمانی دیگر نتواست قهرمان لیگ شود و خاطرات خیلی خوبی هم از این تیم دارم، اما در حال حاضر مربی تیم گسترش هستم و فقط به موفقیت این تیم فکر می‌کنم. البته در بین سه تیم مدعی قهرمانی ترجیح می‌دهم پرسپولیس قهرمان لیگ شود تا هواداران این تیم خوشحال شوند. اگر گسترش در بازی هفته آینده برنده شود و در پایان لیگ نیز پرسپولیس قهرمان شود همه چیز خوب پیش رفته است!

آقایی همچنین در مقایسه تیم فعلی پرسپولیس و تیمی که در سال ۸۶ قهرمان لیگ شد، خاطرنشان کرد: هر تیم شرایط خاص خود را داشت. در حال حاضر فقط می‌توانم بگویم که این پرسپولیس از ته جدول به صدر رسید و از این لحاظ کار بازیکنان و مربیان این تیم بسیار با ارزش بود. همه باید به این پرسپولیس احترام بگذاریم، چرا که کارش با ارزش بوده است.

مربی تیم فوتبال گسترش فولاد تبریز در ادامه راجع به تغییر ورزشگاه محل بازی این تیم مقابل پرسپولیس نیز تصریح کرد: متأسفانه یکسری اتفاقاتی رخ می‌دهد که واقعاً بحث‌برانگیز است. چه دلیلی دارد که به مانند بازی‌های خانگی قبل خود در این بازی در ورزشگاه خودمان میزبان نباشیم؟ مگر پیش از این اتفاقی در ورزشگاه ما رخ داده است که از انجام این بازی محروم‌مان کرده‌اند! آیا غیر از این است که طبق قوانین حرفه‌ای باشگاه‌هایی که ورزشگاه اختصاصی دارند باید در زمین خودشان میزبان باشند؟ مجموعه ما این همه سرمایه‌گذاری کرده است تا در بازی‌های خانگی خود میزبان باشد نه اینکه در جای دیگر بازی کند.

وی اضافه کرد: اینکه حالا در اهواز یکسری اتفاقات رخ داده است دلیل نمی‌شود مشابه آن را در تبریز هم شاهد باشیم. هواداران تبریز با فرهنگ هستند و تا به امروز در ورزشگاه اختصاصی ما یک قطره خون از بینی فردی بیرون نیامده است. از نور ورزشگاه ایراد گرفته‌اند در صورتی که پیش از این بازی‌‌های ما در همین اندازه نور برگزار می‌شد. کاملاً مشخص است که موضوع به اتفاقات بازی استقلال اهواز - پرسپولیس برمی‌گردد، اما یکسری مسائل دیگر برای تغییر ورزشگاه مطرح می‌شود.

آقایی در پاسخ به این پرسش که چرا وقتی ورزشگاه ۸۰ هزار نفری در تبریز است بازی به این مهمی در ورزشگاه به گنجایش ۱۰ تا ۱۵ هزار تماشاگر برگزار شود؟، گفت: اگر واقعاً این‌طور به قضیه نگاه می‌شود پس باشگاه‌های خصوصی باید ورزشگاه‌های خانگی خود را ۷۰ هزار نفری بسازند تا در این باز‌ها بتوانند میزبان باشند! کدام شرکت خصوصی توان ساخت چنین ورزشگاهی را دارد؟! مطمئن باشید کیفیت زمین چمن ورزشگاه ما خیلی بهتر از ورزشگاه یادگار امام است و این به نفع هر دو تیم است که در زمین یادگار بازی نکنیم.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.