سرمربی تیم فوتبال دختران زیر ۱۷ سال معتقد است حضور در تورنمنت ایتالیا بازخوردهای خوب فنی و فرهنگی برای فوتبال دختران داشته است.

شادی میهنی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم اظهار داشت: حضور تیم فوتبال دختران ما در رقابت‌های ایتالیا فارغ از نتایجی که به دست آمد، اتفاق بسیار خوبی برای بازیکنان ما بود تا جایگاه خود را درفوتبال دنیا پیدا و تجربه بسیار ارزشمندی کسب کنند.

وی افزود: رقابت‌های سختی را در ایتالیا پشت سر گذاشتیم به خصوص بازی مقابل تیم آمریکا، چرا که تاکنون ما در سطح ملی با تیم‌های دیگر بازی نکرده بودیم و این فرصت برای ما فراهم شد تا در این رده سنی با تیم‌های ملی بازی کنیم و تفاوت‌های و جایگاه خود را در دنیای فوتبال پیدا کنیم.

سرمربی تیم ملی فوتبال دختران زیر ۱۷ سال ادامه داد: در رقابت‌های ایتالیا متوجه شدیم که فاصله بسیار زیادی بین ما و تیم‌های اروپایی و آمریکایی وجود دارد. تیم‌هایی که به لحاظ بدنسازی و فنی در بهترین شرایط قرار دارند.

مهینی تاکید کرد: البته باید این تفاوت‌ها باشد. وقتی بازیکنان این تیم ها از سنین پایین در آکادمی‌های فوتبال تربیت می‌شوند و مدام در حال مسابقه دادن هستند، باید هم رشد کنند. در مقابل، بازیکنان ما دو هفته در اردو هستند و سپس به خانه‌های‌شان بر می‌گردند.

وی اظهار داشت: حضور در تورنمنت ایتالیا به لحاظ فرهنگی نیز پیامدهای خوبی برای تیم ما داشت. رقابت بازیکنان ایران با حجاب اسلامی از دید حاضران در این رقابت‌ها قابل توجه بود. در کنار این موضوع توانستیم ارتباطات خود را با تیم‌های حاضر جهت برگزاری اردوی مشترک برقرار کنیم، البته این موضوع زمان‌بر است اما استارت کار را برای حضور مجدد در این‌گونه تورنمنت‌ها و اردوهای مشترک زده‌ایم.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.