مدیرکل حراست وزارت ورزش‌وجوانان می‌گوید که فدراسیون فوتبال نباید پیش از برگزاری انتخابات برای انتخاب اسپانسر تیم ملی عجله‌ای داشته باشد.

رضا حسنی‌خو در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم درمورد ورود نهادهای نظارتی به قرارداد اسپانسر تیم ملی فوتبال گفت: آنچه برای ما اهمیت دارد، رعابت قانون است. ما می‌گوییم که تمام تشریفات رسمی برای انتخاب اسپانسر باید رعایت شود تا در مضان اتهام قرار نگیریم.

وی با اشاره به توافق فدارسیون فوتبال با شرکت جیووا برای اسپانسری تیم ملی افزود: روی برندی که برای تیم ملی انتخاب شده می‌گویند قانون رعایت نشده است. بحثی هم روی کیفیت این البسه وجود دارد که گفته شده کیفیت لازم را ندارد. البته در این خصوص باید کارشناسان نظر بدهند و کیفیت لازم این البسه مورد بررسی قرار بگیرد.

مدیرکل حراست وزارت ورزش‌وجوانان در واکنش به این مسئله که گویا باشگاه‌هایی هم که از البسه این شرکت استفاده می‌کنند از کیفیت آن رضایت ندارند، اظهار داشت: ما روی کیفیت این لباس‌ها وارد نمی‌شویم و دوستان‌مان در تیم ملی باید در این باره نظر بدهند و نیاز به نظر کارشناسان است. بحث ما انتخاب اسپانسر براساس روابط و ضوابط قانونی است.

حسنی‌خو در پاسخ به این سؤال که انتخابات فدراسیون فوتبال ۱۸ اردیبهشت‌ماه برگزار خواهد شد و مدیران فعلی این فدراسیون چرا اجازه نمی‌دهند رئیس جدید وارد بحث انتخاب اسپانسر برای تیم ملی شود، گفت: نمی‌دانم این سؤال را باید از کفاشیان بپرسید. این بحث‌ها مدیریتی است، اما از نظر ما هم جایی ندارد که اکنون اسپانسر تیم ملی را با عجله انتخاب کردند. این حرف منطقی است که باید منتظر رئیس بعدی بود و زمانی که قرار است ۱۸ اردیبهشت‌ماه رئیس جدید انتخاب شود، تا آن زمان هم برای انتخاب اسپانسر صبر کرد. ضرورتی هم وجود ندارد که تا قبل از این تاریخ برای تیم ملی البسه فراهم کرد، چون تیم ملی اردویی ندارد.

وی در واکنش به این مسئله که آیا فدراسیون نمی‌توانست یک سال پیش که قراردادش با شرکت آل‌اشپورت به اتمام رسید برای انتخاب اسپانسر عجله کند و چرا حالا که دوره این فدراسیون رو به پایان است این اتفاق رخ می‌دهد، خاطرنشان کرد: درست است و یک سال فرصت بود.

مدیرکل حراست وزارت ورزش‌وجوانان در خصوص اینکه انتخابات فدراسیون فوتبال به چه شکل برگزار خواهد شد و اگر نامزدها نتوانند طبق اساسنامه دو سوم آرا را کسب کنند با چه قانونی باید پیش رفت، گفت: به هر قانونی که در اساسنامه است باید عمل شود. در انتخابات چهار سال گذشته هم وقتی نامزدها نتوانستند دو سوم آرا را کسب کنند، رئیس با «نصف + یک» رأی انتخاب شد و این بار هم مسئولان با چنین تدبیری انتخابات را پیش می‌برند.

حسنی‌خو درباره اظهارات امیر عابدینی منبی بر اینکه اگر وزیر ورزش‌وجوانان می‌خواهد انتخابات فدراسیون فوتبال برگزار شود باید تا قبل از ۱۸ اردیبهشت‌ماه به فدراسیون فوتبال نامه بزند، اظهار داشت: نظر آقای عابدینی یک نظر کارشناسی است، اما برای ما لازم الاجرا نیست و کاری را که لازم است، انجام می‌دهیم.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.