فدراسیون فوتبال عراق به توهین‌های سعودی‌ها واکنش نشان داد و خواستار عذرخواهی رسانه‌های سعودی شد. همچنانکه تاکید کرد که این کشور ایران را به عنوان میزبان نهایی بازیهای خود انتخاب کرده و این خواسته ملت این کشور است.

به گزارش ایسنا و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی بغداد نیوز، فدراسیون فوتبال عراق بعد از آنکه تیم ملی این کشور در انتخابی جام جهانی ۲۰۱۸ با عربستان همگروه شد با توجه به آنکه فیفا برگزاری بازی در این کشور را ممنوع کرده است، از ایران به عنوان میزبان بازی‌های خود نام برد که این به مذاق سعودی‌ها خوش نیامد.

رئیس فدراسیون فوتبال عراق در گفت‌وگویی که با روزنامه الشرق الأوسط عربستان داشت تاکید کرد که ایران را به عنوان کشور میزبان بازی‌های خود انتخاب کرده است. فدراسیون فوتبال عربستان هم موضع گیری خود را به صراحت اعلام و تاکید کرد که به هیچ وجه در خاک ایران به میدان نخواهد رفت.

سعودی‌ها تلاش کردند تا با وسوسه کردن سران فدراسیون فوتبال عراق آنها را از تصمیمی که گرفته بودند منصرف کنند اما تلاش آنها فایده نداشت و عراقی‌ها تاکید کردند که تنها در ایران از تیم‌های همگروه خود پذیرایی خواهند کرد.

بعد از اصرار سران فدراسیون فوتبال عراق رسانه‌های سعودی به شدت از رئیس فدراسیون فوتبال عراق انتقاد کردند و سخنان زشت و رکیکی را درباره او و مردم عراق بر زبان آورند.

فدراسیون فوتبال عراق به توهین‌های سعودی‌ها واکنش نشان داد و تاکید کرد که رسانه‌ها و روزنامه‌نگاران سعودی باید به صورت رسمی از مردم عراق و رئیس فدراسیون عذرخواهی کنند در غیر این صورت از آنها شکایت خواهد شد.

فدراسیون فوتبال عراق همچنین در بیانیه‌ای اعلام کرد که آنها اصرار دارند بازی‌های این کشور تنها در ایران برگزار شود و این خواسته ملت آنها است و به خواسته‌ای دیگر تن نخواهند داد.

تیم ملی فوتبال عراق در گروه دو با تیم‌های استرالیا، ژاپن، عربستان، امارات و تایلند همگروه است.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.