رئیس کمیته پزشکی فدراسیون فوتبال در خصوص دربی روز گذشته و عملکرد تیم منسجم پزشکی برای پوشش خطرات احتمالی توضیحاتی داد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم و به نقل از سایت رسمی فدراسیون فوتبال، توحید سیف‌برقی، رئیس کمیته پزشکی فدراسیون فوتبال در خصوص عملکرد پزشکی در دیدار تیم‌های استقلال و پرسپولیس در ورزشگاه آزادی گفت: کمیته پزشکی فدراسیون فوتبال همکاری گسترده‌ای با هیئت فوتبال استان تهران برای جلوگیری از اتفاقات ناگوار و ایجاد آرامش همه حاضران در ورزشگاه از جمله بازیکنان، داوران، خبرنگاران و ... براساس تجربیات گذشته انجام داد.

وی افزود: از جمله این تمهیدات در داخل استادیوم می‌توان به استقرار چهار پزشک، ۲۰ گروه پزشکی سیار، پنج آمبولانس و دو اتاق پزشکی و در خارج از استادیوم نیز به استقرار آمبولانس برای تماشاگران اشاره کرد. لازم به توضیح است، کلیه امدادرسانی‌ها پیش از روز مسابقه که تماشاگران پشت درهای ورزشگاه تجمع می‌کنند، آغاز و تا پایان بازی بعد از خروج آخرین نفر از ورزشگاه ادامه داشت.

رئیس کمیته پزشکی فدراسیون فوتبال خاطرنشان کرد: پیش از برگزاری دربی، نماینده کمیته پزشکی فدراسیون و هیئت فوتبال استان تهران جلسات مشترکی با مسئولان امنیتی برای پیشگیری از خطرات در روز مسابقه برگزار کرد که طی این جلسات مباحثی همچون رعایت دستورالعمل‌های ایمنی، رعایت قوانین در خصوص مواد محترقه، ارزیابی اماکن پرخطر در ورزشگاه، ارائه تجربیات قبلی و آمادگی لازم برای خطراتی چون آتش‌سوزی مورد بررسی قرار گرفته بود.

سیف‌برقی در خصوص وضعیت تماشاگران گفت: خوشبختانه در دربی تلفات جانی نداشتیم. از شب قبل از مسابقه تا ساعت ۲۲ روز مسابقه حدود ۲۱۲ نفر به اورژانس ورزشگاه مراجعه کردند که به‌صورت سرپایی در نقاط مختلف استادیوم درمان شدند. ۱۳ نفر نیز به‌دلیل حاد بودن وضعیت‌شان به بیمارستان منتقل شدند.

وی ادامه داد: شایع‌ترین مصدومیت‌ها در میان ۱۳ نفر انتقال یافته به بیمارستان در درجه مصدومیت‌های عضلانی و استخوانی ناشی از فشار جمعیت و شکستن میله‌ها بود. در درجه دوم تشنج ناشی از استفاده از داروهای غیرمجاز و سومین مورد بیماری‌های قلبی و درد در قفسه سینه بود. خوشبختانه در روز بازی مصدومیت جدی نداشتیم و حال مصدومان رو به بهبودی است. در کل امسال در مقایسه با دربی قبلی با توجه به جمعیت خیلی زیاد حاضر در ورزشگاه تعداد مصدومان کاهش یافته بود.

رئیس کمیته پزشکی خاطرنشان کرد: از اورژانس ۱۱۵ مستقر در میان تماشاگران و ورزشگاه که برای رسیدگی به همه افراد حاضر قبل، حین و بعد از مسابقه در ورزشگاه تلاش کردند بسیار سپاسگزارم و همچنین از سازمان لیگ، هیئت فوتبال استان تهران و همچنین رئیس کمیته پزشکی هیئت فوتبال این استان به‌خاطر تمام همکاری‌های منسجم و خوبی که طی هفته اخیر با کمیته پزشکی فدراسیون فوتبال داشتند نیز تشکر ویژه دارم.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.