کاربر عزیز فوتبالی‌ترین، به کمک شما نیازمندیم!

ما برای یک پروژه‌ی مرتبط با فوتبال، شدیداً نیازمند کسب بازخورد از گروهی از کاربران فوتبال‌دوست می‌باشیم. چنانچه تمایل دارید چند دقیقه‌ای از وقت‌تان را در اختیار ما قرار دهید، لطفاً از طریف «واتساپ» یا «تلگرام» برای شماره‌ی زیر یک پیام کوتاه ارسال‌کنید تا یکی از اعضای تیم فوتبالی‌ترین در اولین فرصت با شما تماس بگیرد. لطفاً همچنین کشور محل اقامت‌تان را به همراه زمان مناسب برای پاسخگویی برای‌مان بفرستید. پیشاپیش از همراهی و محبت شما سپاسگزاریم.

شماره‌ی تماس (واتساپ و تلگرام): 00447512109091

پرسپولیس دربی ۸۲ پایتخت را با نتیجه ۴ بر ۲ برد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ مسابقه پرسپولیس و استقلال در حالی آغاز شد كه علاوه بر ۹۰ هزار نفری كه در ورزشگاه آزادی بودند، حدود ۴۰ هزار هوادار هم بیرون درهای ورزشگاه ماندند و نتوانستند وارد شوند. این دربی از آنجا كه نقشی پررنگ در تعیین قهرمان لیگ برتر دارد با استقبال بسیار خوب هواداران مواجه شد.

در همان دقایق اول بازی اتفاقی رخ داد كه نشان می داد این بار دربی كسل كننده نخواهد بود. در دقیقه ۵ این مسابقه احمد نوراللهی شوتی محكم از پشت محوطه جریمه به سمت دروازه استقلال زد كه رحمتی توپ را برگرداند اما توپ جلوی پای مهدی طارمی افتاد و او دروازه آبی پوشان را باز كرد. گل زود هنگام پرسپولیسی ها باعث شد مسابقه از همان دقایق ابتدایی پر از اتفاقات هیجان انگیز باشد.

پرسپولیسی ها بعد از این گل چند حمله نافرجام دیگر هم داشتند اما نتوانستند خطرناك ظاهر شوند. پس از آن هم استقلالی ها به خودشان آمدند و حملاتی روی دورازه پرسپولیس داشتند. اما ضربات استقلالی ها كه اكثرا شوت های از راه دور بود خطری برای پرسپولیس ایجاد نكرد و دروازه این تیم بسته ماند.

در دقیقه ۲۴ مسابقه عادل شیحی بازیكن خارجی استقلال كه با وجود مصدومیت توانسته بود خودش را به بازی برساند، در یك صحنه دچار مصدومیت شد و به كادر فنی استقلال اشاره كرد كه تعویضش كنند. شیحی از زمین بیرون رفت و جابر انصاری به جای او وارد زمین شد. انصاری بازیكنی است كه در بازی رفت هم به پرسپولیس گل زده بود.

در دقیقه ۳۲ استقلالی ها روی ارسال كرنر توسط خسرو حیدری دو بار توانستند توپ را تا خط دروازه پرسپولیس جلو ببرند اما هر دفعه یكی از مدافعان پرسپولیس توپ را از دروازه بیرون كشید. ۳ دقیقه بعد یعنی در دقیقه ۳۵ دوباره مهدی طارمی دروازه استقلال را باز كرد. این بار با ضربه سر توانست دروازه رحمتی را باز كند تا موجی از شادی را به هواداران پرسپولیس هدیه بدهد.

دو دقیقه بعد استقلالی ها با خطا روی بازیكن پرسپولیس در محوطه جریمه، كاری كردند كه محسن تركی چاره ای جز اعلام ضربه پنالتی نداشت. مهدی طارمی پشت توپ ایستاد تا به مهدی رحمتی كه بهترین دروازه بان حال حاضر فوتبال ایران است پنالتی بزند. طارمی ضربه اش را زد اما مهدی رحمتی پنالتی را گرفت.

پرسپولیس كه در این دقایق به شدت روی دروازه استقلال فشار می آورد، دقایقی بعد صاحب یك ضربه كاشته شد اما این ضربه هم به جایی نرسید و بازی با همان دو گل پیگیری شد.

استقلالی ها البته روحیه خود را از دست ندادند. آن ها در آخرین دقایق نیمه اول یكی دو حمله خطرناك روی دروازه پرسپولیس داشتند و پرسپولیس را در زمین خودش محبوس كردند. با این حال مدافعان پرسپولیس هم اجازه ندادند دروازه تیمشان باز شود و بازی در نیمه اول با نتیجه دو بر صفر به پایان رسید.

در نیمه دوم استقلالی ها با روحیه بالاتری وارد زمین شدند. این تیم در ۷-۸ دقیقه ابتدایی نیمه دوم یكی دو موقعیت خوب هم داشت كه یكی از آن ها شوت از راه دور خرسندنیا بود؛ توپی كه سوشا مكانی با شیرجه ای خوب آن را دفع كرد. اما در این نیمه باز هم پرسپولیس بود كه دروازه استقلال را باز كرد.دقیقه ۵۳ بود كه پرسپولیسی ها به سمت دروازه استقلال حمله كردند، توپ ارسالی را رحمتی برگرداند و رامین رضاییان با ضربه سر، توپ را وارد دروازه استقلال كرد.

اما استقلال هم خیلی زود یكی از گل های خورده را جبران كرد. دو دقیقه بعد از گل سوم پرسپولیس، استقلالی هاروی یك سانتر ساده به گل رسیدند. توپ ارسالی روی دروازه سوشا، با تردید این دروازه بان مواجه شد كه توپ جلوی پای بازیكن استقلال افتاد و جابر انصاری آن را تبدیل به گل كرد.

این بازی كه یكی از زیباترین دربی های چند سال گذشته است، همچنان پر از موقعیت های جذاب بود. پرسپولیس یكی دو دقیقه بعد از گل استقلال، جلو كشید و امید عالیشاه كه دید رحمتی از دروازه بیرون آمده، ضربه ای چیپ زد كه رحمتی به زیبایی آن را از دروازه درآورد و در برگشت هم بازیكن پرسپولیس ضربه سری زد كه دوباره رحمتی آن را دفع كرد.

بازی برای دقایقی دست استقلالی ها افتاد و آن ها حملاتی روی دروازه پرسپولیس می كردند كه هواداران قرمزپوش را نگران می كرد. اما كم كم فشار حملات استقلالی ها كم شد و پرسپولیس هم توانست جلو بكشد. پرسپولیسی ها یكی دو موقعیت داشتند كه یكی از آن ها ضربه كاشته رضاییان بود و این ضربه را رحمتی دفع كرد. توپ به كرنر رفت و ضربه كرنر هم روی سر احمدزاده نشست كه او توپ را به بیرون زد.

بازی پس از آن متعادل پیگیری می شد و ورود پروپئیچ به زمین هم نتوانست در آن لحظات اولیه تاثیر شگفت انگیزی در روند بازی استقلال بگذارد. با این حال همچنان استقلالی ها امیدوار بودند تا این مهاجم خارجی بتواند دروازه حریف را باز كند. در دقیقه ۸۳ استقلالی ها پشت محوطه جریمه پرسپولیس صاحب یك ضربه كاشته شدند. امید ابراهیمی پشت توپ ایستاد و ضربه اش به دیوار دفاعی پرسپولیس خورد و برگشت. توپ برگشتی را پرسپولیسیها به مهدی طارمی كه جلو ایستاده بود پاس دادند و در حالی كه طارمی و دو بازیكن پرسپولیس بدون حضور حتی یك مدافع استقلال به سمت دروازه این تیم حمله می كردند، طارمی توپ را به محسن مسلمان پاس داد كه مسلمان هم توپ را به راحتی وارد دروازه حریف كرد و چهارمین گل سرخپوشان را به ثبت رساند.

در دقیقه ۸۸ استقلالی ها كه به قصد جبران گل خورده وارد محوطه جریمه پرسپولیس شده بودند، صاحب یك ضربه پنالتی شدند كه امید ابراهیمی پشت توپ ایستاد. سوشا اما نتوانست مثل مهدی رحمتی توپ را بگیرد و استقلال دومین گل خود را به ثمر رساند.

با این گل امید استقلالی ها دوباره زنده شد كه شاید بتوانند مسابقه را مساوی كنند. آن ها مسلط بر بازی شدند اما پرسپولیسی ها هم بد نبودند و سعی در انجام حملات برای گلزنی داشتند.

پرویز مظلومی هر سه تعویض خود را انجام داده بود اما برانكو كه دو تعویض دیگر داشت، در دقایق پایانی هر دو تعویض را انجام داد تا جو بازی آرام شود و چند ثانیه ای هم وقت بكشد. در دقیقه ۹۴ و در حالی كه تنها یك دقیقه تا پایان مسابقه مانده بود، پشت محوطه جریمه استقلال روی طارمی خطا شد. طارمی از هم تیمی هایش خواست كه خودش ضربه را بزند. آقای گل لیگ پشت توپ ایستاد و ضربه را به بیرون زد.

در نهایت محسن تركی سوت پایان بازی را زد و پرسپولیس با نتیجه ۴ بر ۲ دربی را برد و به صدر جدول رفت.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.