سمنان - رئیس فدراسیون فوتبال ضمن اشاره به شرایط آب و هوایی مناسب استان سمنان، گفت: این استان با توانمندی های خود می‌تواند برای اردوهای تیم ملی فضای خوبی را فراهم کند.

به گزارش خبرنگار مهر، علی کفاشیان ظهر سه شنبه در مجمع انتخاب رئیس هیئت فوتبال استان سمنان در سالن جلسات اداره کل ورزش و جوانان استان سمنان، به ظرفیت ها وپتانسیل های خوب استان برای ورزش اشاره کرد و افزود: ورزشگاه ۱۵ هزار نفری سمنان که به‌زودی افتتاح می‌شود، آماده میزبانی مسابقات ملی و بین‌المللی است.

وی از برخورداری این ورزشگاه به لحاظ سخت‌افزاری و امکانات به‌روز و استانداردهای بین‌المللی بسیار خبرداد و گفت: از این رو، آماده میزبانی مسابقات ملی و بین‌المللی است.

ایجاد آکادمی‌ فوتبال در سمنان و شاهرود

رئیس فدراسیون فوتبال با اشاره به اینکه استانی مثل سمنان می‌تواند میزبان مسابقات ملی و دوستانه در سطحی بالا باشد، خاطرنشان کرد: از امروز و از روز افتتاح این ورزشگاه بی‌نظیر وظیفه اهالی فوتبال استان بسیار سنگین خواهد بود.

کفاشیان با بیان اینکه علاوه بر سمنان شهرهای گرمسار، شاهرود و دامغان نیز از ظرفیت خوبی در فوتبال برخوردارند، گفت: باید با ایجاد آکادمی‌های فوتبال در سمنان و شاهرود به کشف و جذب استعدادهای جوان پرداخت.

وی با بیان اینکه استان سمنان می‌تواند به پیشرفت فوتبال در کشور کمک کند، افزود: مسئولان با ایجاد زیرساخت‌های لازم حجت را بر ما تمام کردند و حالا نوبت ما است که زمینه رشد فوتبال در این استان را فراهم کنیم.

ضرورت حمایت بنگاه‌های اقتصادی از فوتبال استان سمنان

رئیس فدراسیون فوتبال به صنعتی بودن استان سمنان اشاره و خاطرنشان کرد: باید تلاش شود تا بنگاه‌های اقتصادی و صنایع فعال در این استان را به حمایت از فوتبال و باشگاه‌داری ترغیب کرد.

کفاشیان با بیان اینکه عدم استفاده از این امکانات در استان ناامیدی ایجاد می‌کند، تصریح کرد: در آینده نزدیک حتما برنامه‌ای ویژه برای توسعه فوتبال مردان و زنان، فوتسال و فوتبال ساحلی در سمنان خواهیم داشت.

وی اشاره ای نیز به دلسوزی‌هایی که تا امروز مسئولان استان سمنان در زمینه فوتبال ساحلی داشته‌اند، کرد و گفت: همین دلسوزی باید برای فوتبال نیز وجود داشته باشد و تیم‌ها هر چه سریع‌تر فعال شوند و برنامه‌ریزی‌های مدونی در زمینه تقویت فوتبال باشگاهی در این استان انجام شود تا بتوان در آینده، فوتبال سمنان را نیز به‌عنوان فوتبالی شاخص به کشور معرفی کرد.

پیشرفت در عرصه ورزش نیازمند خرد جمعی

مدیرکل ورزش و جوانان استان سمنان نیز در این مراسم با بیان اینکه همه قوانین در برگزاری انتخابات هیأت فوتبال استان سمنان رعایت شده است گفت:جامعه ورزش امروز قدردانی خود را از پیشکسوتان ورزش این استان اعلام می‌دارد و زحمات بی‌شائبه و بدون چشم‌داشت این عزیزان را ارج می‌نهد.

فرزاد فتاحی افزود: امروز انتخاب رئیس هیأت فوتبال در سمنان در شرایطی برگزار می‌شود که کاندیداها با ثبت‌نام به‌موقع و رعایت قوانین برای رأی‌گیری آماده شده‌اند.

وی گفت: پیشرفت در عرصه ورزش در یک منطقه و استان در صورتی اتفاق می‌افتاد که کارها، برنامه‌ها و فعالیت‌ها با خرد جمعی و به‌صورت گروهی انجام شود.

برگزاری ۱۵ مجمع هیأت‌های ورزشی در استان سمنان

مدیرکل ورزش و جوانان استان سمنان با اشاره به موفقیت‌های ورزشی سال ۹۴ بیان داشت: خوشبختانه در سالی که گذشت، گام‌های اساسی در عرصه ورزش با توجه به توسعه زیرساخت‌ها انجام شد و جایگاه این اداره کل در میان ادارات کل کشور ارتقا یافت که این‌ها همگی حاصل همدلی و هماهنگی مسئولان و متصدیان ورزش به‌ویژه هیأت‌های ورزشی استان بود.

فتاحی خاطرنشان کرد: ۱۵ مجمع هیأت‌های ورزشی در طول کمتر از یک سال در استان سمنان و برخی از این مجامع، دو یا سه بار به دلیل تساوی آرا مجدد برگزار شد و سعی کردیم عمل به نص صریح قانون را در برگزاری مجامع داشته باشیم.

حمایت از تیم های سمنانی در لیگ های کشوری

رئیس جدید هیئت فوتبال استان سمنان نیز در این نشست از تلاش خود برای برگرداندن نمایندگی این استان به لیگ دو و حمایت از تیم های سمنانی در لیگ های کشوری خبر داد و از کفاشیان خواست با حمایت مالی از سمنان زمینه رشد فوتبال در این استان را فراهم کند.

علی رضاعلی با بیان اینکه سمنان استعداد زیادی در فوتبال دارد، افزود: این استان با موفقیت های بین المللی خود در فوتبال ساحلی نشان داد ظرفیت بالایی در فوتبال، فوتسال و فوتبال ساحلی دارد و در صورت حمایت می تواند در سطح آسیا و بین المللی هم موفق شود.

انتخابات هیات فوتبال استان سمنان پس از ماه‌ها تاخیر، با حضور به ریاست علی کفاشیان رئیس فدراسیون فوتبال و نایب‌رئیسی فرزاد فتاحی مدیرکل ورزش و جوانان استان سمنان اعضای مجمع فوتبال استان سمنان برگزار و علی رضاعلی با اکثریت آرا به‌عنوان رئیس هیات فوتبال استان سمنان انتخاب شد.

در این انتخابات که با حضور رئیس فدراسیون فوتبال جمهوری اسلامی، مدیرکل ورزش و جوانان استان سمنان و اعضای مجمع فوتبال سمنان و تعدادی از خبرنگاران برگزار شد، علی رضاعلی، بهرام مداح، علیرضا غفوریان، رضا عبدوس و حسن رستم‌زاده کاندیدای ریاست هیأت فوتبال استان سمنان بودند که هر یک برنامه‌های خود را تشریح کردند.

پس از اعلام برنامه‌ها، چهار نفر از این افراد به نفع بهرام مداح انصراف دادند و رأی‌گیری میان علی رضاعلی و بهرام مداح انجام شد علی رضاعلی، با ۱۲ رای در مقابل هشت رای ساسان مداح به عنوان رئیس هیئت فوتبال استان سمنان انتخاب شد.

Euro Football Fantasy with Prizes
← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.