برخلاف تصور کارشناسان و علاقه‌مندان به فوتبال تیم ملی ایران در مرحله نهایی کار سختی مقابل تیم‌های قطر و سوریه خواهد داشت، این را کارنامه این دو تیم در مرحله قبلی رقابت‌های انتخابی جام جهانی نشان می‌دهد.

به گزارش ایسنا، قرعه کشی مرحله نهایی انتخابی جام جهانی ۲۰۱۸ ساعتی قبل در کوالالامپور مالزی برگزار شد و تیم ملی ایران در گروه A‌ این مسابقات با کره جنوبی، ازبکستان، چین، قطر و سوریه هم گروه شد.

عده‌ای معتقدند که تیم ایران در صورت قرار گرفتن در گروه B یعنی با تیم‌های ژاپن، عربستان، امارات، عراق و تایلند کار سخت‌تری داشت اما با نگاه به عملکرد تیم‌های سوریه، قطر، عراق و تایلند در مرحله دوم مقدماتی متوجه عملکرد بهتر تیم‌های هم‌گروه ایران یعنی سوریه و قطر در این مرحله می‌شویم.

در ادامه به عملکرد این چهار تیم در مرحله قبل نگاهی می‌اندازیم.

سید ششم: سوریه و تایلند

سوریه: هشت بازی، کسب ۱۸ امتیاز، ۲۶ گل زده، ۱۱ گل خورده، صعود به عنوان بهترین تیم دوم به مرحله بعد پس از ژاپن

تایلند: شش بازی، کسب ۱۴ امتیاز، ۱۴ گل زده، ۶ گل خورده، صعود به عنوان ضعیف‌ترین تیم نخست به مرحله بعد

نتیجه‌گیری: در مقایسه آماری دو تیم متوجه عملکرد بهتر سوریه در مرحله قبل می‌شویم و بدون شک سوریه حریف سخت‌تری برای ایران محسوب می‌شود.

**

سید پنجم: قطر و عراق

قطر: هشت بازی، کسب ۲۱ امتیاز، ۲۹ گل زده، ۴ گل خورده، صعود به عنوان تیم نخست به مرحله بعد

عراق: شش بازی، کسب ۱۲ امتیاز، ۱۳ گل زده، ۶ گل خورده، صعود به عنوان ضعیف‌ترین تیم دوم به مرحله بعد

نتیجه‌گیری: شاید عراق کارنامه بهتری نسبت به قطر در گذشته داشته باشد اما قطر در سال‌های گذشته پیشرفت چشمگیری داشته و در مرحله قبل نیز بهتر از عراق عمل کرده است. این را هم باید در نظر گرفت که قطر به عنوان میزبان جام جهانی ۲۰۲۲ از تمامی امکانات برای صعود به جام جهانی ۲۰۱۸ استفاده خواهد برد و نفوذ این تیم در فیفا و ای اف سی هم کار را برای هر حریفی از جمله ایران سخت خواهد کرد.

به طور کلی باید هم‌گروهی با قطر و سوریه را سخت‌تر از هم‌گروهی با عراق و تایلند بدانیم و تیم ملی کار سختی در دیدار با این دو تیم خواهد داشت.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.