سرمربی تیم فوتبال بارسلونا رکوردشکنی تیمش در شب کسب پیروزی خانگی برابر آندلسی‌ها را کم‌اهمیت جلوه داد و گفت تمام تمرکزش روی کسب عنوان قهرمانی است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، تیم فوتبال بارسلونا شب گذشته (یکشنبه) در هفته بیست‌و‌ششم لالیگا و در ورزشگاه نیوکمپ موفق شد سویا - آخرین تیمی که در فصل جاری توانسته است کاتالان‌ها را شکست دهد - با نتیجه ۲ بر یک مغلوب کند.

لوئیس انریکه که تیمش با این پیروزی علاوه بر حفظ حاشیه امنیت هشت امتیازی‌اش در صدر جدول، رکورد بیشترین تعداد بازی بدون شکست متوالی رئال مادرید تحت هدایت لئو بن‌هاکر در فصل ۸۹-۱۹۸۸ را تکرار کرد (با ۳۴ بازی بدون شکست متوالی)، در کنفرانس خبری پس از بازی نخست به تمجید از حریف آندلسی پرداخت و گفت: سرخیو ریکو، دروازه‌بان سویا عالی کار کرد، همین‌طور تمام هم‌تیمی‌های او. من فکر می‌کنم که این بهترین کار گروهی بود که ما در این فصل با آن مواجه شدیم. سویا پیش افتاد و ما را وادار به نشان دادن واکنش کرد. من از نتیجه بازی راضی‌ام، همین‌طور از عملکرد‌‌مان و همه اتفاقاتی که در این بازی رخ داد. ما در نیوکمپ توسط حریفی بزرگ محک خوردیم و شاید این بهترین تیمی بود که در این فصل با آن روبه‌رو شده‌ایم.

انریکه ادامه داد: سویا تیمی سختکوش است و به شیوه‌های مختلفی می‌تواند به شما ضربه بزند. این تیم در استفاده از موقعیت‌هایش مقابل دروازه رقبا کارآمد است و بازیکنانی دارد که از کوچک‌ترین فضاها برای حمله کردن استفاده می‌کنند. در این بازی ما با چیزی که پیش از این انتظارش را نداشتیم روبه رو نشدیم و این به اهمیت پیروزی‌مان اضافه می‌کند.

سرمربی بارسلونا درباره رکوردی که تیمش برجای گذاشت هم گفت: هیچ! این پیامی است که این رکورد برایم دارد. اگر جام ببریم که هیچ وگرنه این رکوردها برایم هیچ ارزشی ندارد.

این هفتمین بار در این فصل است که بارسلونا بازی را که در آن عقب می‌افتد، می‌برد. انریکه در این خصوص هم گفت: این آماری است که پتانسیل تیم را تقویت می‌کند. فکر نمی‌کنم که حق‌مان بود عقب بیفتیم. زمانی که جاگیری ما در زمین بازی بد بود، حریف موقعیت‌های فوق‌العاده‌ای خلق کرد. نمی‌توانم باور کنم که این سویا در این فصل هنوز نتوانسته است یک پیروزی خارج از خانه کسب کند.

«ترکیب اصلی بارسا تیمی است که جام می‌برد»، وی با بیان این جمله خاطر نشان کرد: مسئله گزینه‌هایی که ما به عنوان بازیکنان اصلی یا تعویضی انتخاب می‌کنیم، نیست. برخی بازیکنان بیش از سایرین فرصت بازی به دست می‌آورند.

بارسلونا یک بار دیگر نشان داد که در دفاع کردن هنگام ضربات شروع مجدد آسیب‌پذیر است. سرمربی کاتالان‌ها راجع به این موضوع تأکید کرد: این بخش، جایی است که ما فصل گذشته پیشرفت فراوانی در آن داشتیم. دفاع کردن در قالب یک گروه واحد،‌ به میزان زیادی بستگی به شرکت تمام اعضای تیم دارد و ما با آگاهی از این موضوع وارد چنین بازی مهمی شدیم.

انریکه در تمجید از جرارد پیکه، زننده گل دوم بارسلونا هم گفت: او حتی پیش از آنکه گل بزند هم در سطح بسیار بالایی بازی می‌کرد. پیکه بازیکنی است که می‌تواند به تیم کمک کند و کارهای فراوانی برایش انجام دهد.

فاصله بارسلونا با رئال مادرید حالا به ۱۲ امتیاز افزایش پیدا کرده است. این در حالی است که اتلتیکومادرید هم با هشت امتیاز فاصله در رده دوم است.

انریکه در این خصوص عنوان کرد: ما اتلتیکومادرید را داریم که هشت امتیاز از ما پایین‌تر است، به عبارت دیگر به ما نزدیک است. ما از همان هفته اول لیگ هم باور داشتیم که می‌توانیم قهرمان لالیگا شویم و کسب این عنوان برای ما در اولویت است. الان هم در موقعیت خوبی برای محقق کردن این هدف قرار داریم. با این حال برای قهرمان شدن باید تعداد مشخصی امتیاز کسب کنیم.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.