رئیس کمیته داوران فدراسیون فوتبال با بیان اینکه وجود ۱۴ اشتباه تاثیرگذار در دیدارهای این هفته از لیگ برتر را قبول ندارد، گفت: ما داوری‌ها را آنالیز کردیم و تنها یک اشتباه تاثیرگذار بود.

فریدون اصفهانیان در گفتگو با خبرنگار مهر، در واکنش به موج تازه انتقادات علیه داوری در رقابتهای لیگ برتر اظهار کرد: ما برای همه احترام قایل هستیم ولی کار خومان را انجام می دهیم. آنها نظر شخصی خودشان را می گویند ولی ملاک ما عملکرد داوری و آنالیزی است که از کار داوران صورت می گیرد.

وی در پاسخ به این سوال که آیا بعنوان مسئول اول داوری فوتبال ایران از عملکرد داوران رضایت دارید؟ گفت: بله من راضی هستم. به نظرم داوران عملکرد رضایت بخشی داشتند و نظر من نسبت به کیفیت کار آنها مثبت است.

رئیس کمیته داوران در خصوص آنالیز صورت گرفته در برنامه ۹۰ مبنی بر ۱۴ اشتباره تاثیرگذار داوری در این هفته عنوان کرد: اینکه آنها گفتند ۱۴ اشتباه تاثیرگذار وجود داشت، درست نیست. نظر من این است که اشتباهات وجود دارد ولی تاثیرگذاری اشتباهات به این گونه که می گویند نیست. این هفته فقط در بازی ملوان بود که اشتباه تاثیرگذار وجود داشت!

اصفهانیان در پاسخ به ادعای سپاهانی ها مبنی بر قضاوت علیه این تیم گفت: اینکه می گویند بخاطر مطرح شدن باند اصفهانی داورها علیه آنها قضاوت می کنند فقط حرف است. داور خودش قاضی است و عدالت را اجرا می کند بنابراین این مسایل را مطرح نکنند.

وی افزود: قبل از بازی ذوب آهن و پرسپولیس یکی از اعضای هیات مدیره باشگاه پرسپولیس گفت که امیدوارم در این بازی داوری مثل بازی قبل ما با ذوب آهن نباشد که من گفتم در بازی قبل هم اشتباه سهوی بود. سوال من این است اگر این بار اشتباهی به ضرر ذوب آهن رخ می داد آیا باز هم مسئولان پرسپولیس آن حرف را می زدند؟ ما نباید بی جهت این ادعاها را مطرح کنیم.

رئیس کمیته داوران به کمبود امکانات داوری اشاره کرد و گفت: در همه جای دنیا اشتباهات داوری وجود دارد. ما این همه می گوییم برای داوران دستگاه ارتباطی تهیه کنید تا اشتباهات کمتر شود ولی گوش کسی بدهکار نیست. هر روز یک چیزی می گویند. متاسفانه هزینه هایی که در فوتبال وجود دارد عادلانه نیست. این همه پول صرف فوتبال می شود ولی حاضر نیستند یک دستگاه هدست برای داوران تهیه کنند تا اشتباهات کاهش یابد.

اصفهانیان در خصوص دلیل عدم حضور علیرضا سهرابی در مسابقات فوتسال جام ملت های آسیا عنوان کرد: آقای سهرابی در تست ها نمره لازم را کسب نکرد و نتوانست تست ها را قبول شود. به همین خاطر وی به مسابقات اعزام نشد.

وی با اشاره به بازگشت محسن ترکی به جمع داوران بین المللی ایران گفت: ترکی دفعه قبل بخاطر سرماخوردگی نتوانسته بود در تست شرکت کند و از لیست داوران بین المللی حذف شده بود ولی این بار تست ها را به خوبی پشت سر گذاشت و به جمع داوران بین المللی برگشت که خبر خوبی برای داوری ایران است.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.