در حالی که خبرگزاری تسنیم در خبر روز گذشته خود نامی از فرد ملاقات‌کننده با نماینده OCA و AFC نبرده بود، مسئولان فدراسیون فوتبال این موضوع را به خودشان گرفتند.

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم،‌ روز گذشته تسنیم در خبری اختصاصی از سفر پنهانی نماینده شورای المپیک آسیا OCA و کنفدراسیون فوتبال آسیا AFC به ایران خبر داده و نوشته بود: «چندی پیش خبرهایی منتشر شد مبنی بر اینکه یکی از افراد متهم در پرونده فساد در فوتبال ایران در سفری که به کشورهای شرق آسیا داشته، خواستار دخالت نهادهای بین‌المللی مانند شورای المپیک آسیا (OCA) و کنفدراسیون فوتبال آسیا (AFC) در این ماجرا شده است. گفته شده بود که هدف وی از این کار، ایجاد فشار بر نهادهای داخلی‌ای بوده که این پرونده‌ها را بررسی می‌کنند.

در همین راستا نماینده این نهادهای بین‌المللی از سوی شورای المپیک آسیا و کنفدراسیون فوتبال آسیا با مأموریت بررسی شرایط و ایجاد هماهنگی برای اقدامات احتمالی در آینده وارد کشورمان شده و با برخی مقامات و اشخاص ملاقات داشته است.

بررسی نهادهای نظارتی نشان می‌دهد که فساد در فوتبال ایران دارای ابعاد بین‌المللی بوده و این موضوع نگرانی نهادهای خارج از کشور را در پی داشته و به همین دلیل یکی از افراد صاحب نفوذ به کشورمان سفر و در این باره جلساتی برگزار کرده است.

این اتفاقات و تلاش‌ها برای کشاندن پای مراجع بین المللی نشان می‌دهد که فساد در فوتبال ایران دارای ابعادی گسترده‌ بوده است اما عده‌ای در تلاش برای پاک کردن صورت مسئله هستند».

در پی انتشار این خبر علی کفاشیان روز گذشته اعلام کرد که اگر این سفر انجام می‌شد او قطعاً در جریان چنین موضوعی قرار می‌گرفت. سایت فدراسیون فوتبال نیز امروز (پنج شنبه) این خبر را به شرح زیر تکذیب کرده است:

با توجه به درج اخباری در خصوص سفر پنهانی نماینده کنفدراسیون فوتبال آسیا در ایران  و برگزاری نشست هایی در خصوص موضوع فساد در فوتبال، فدراسیون فوتبال اعلام می دارد اخبار منتشره در این خصوص صحت نداشته و هیچ کدام از نمایندگانAFC در خصوص موارد مطروحه در ایران حضور نیافتند و لذا صحبتی نیز در این رابطه انجام نگرفته است.

در پایان لازم به توضیح است، روند حضور نمایندگان سایر کشورها و یا نمایندگان کنفدراسیون فوتبال آسیا و فیفا در کشور مشخص بوده و هیچگونه هماهنگی برای حضور ایشان در خصوص موارد عنوان شده در این اخبار صورت نگرفته و فدراسیون فوتبال اعلام می دارد اخبار مطروحه در این باره صحت ندارد.

به گزارش تسنیم، سایت فدراسیون فوتبال در حالی این موضوع را تکذیب کرده که در گزارش روز گذشته هیچ اشاره‌ای به اینکه مقامات فدراسیون فوتبال با این شخص ایراد کرده بودند، نشده بود. خبرگزاری تسنیم این خبر را پس از پیگیری‌های فراوان منتشر کرده و در صحت آن تردید ندارد و حتی جزئیاتی بیشتر نیز در اختیار دارد که در صورت لزوم منتشر خواهد شد. اما اینکه فدراسیون دیدار این فرد را به خودش گرفته در نوع خود جالب توجه است. چگونه است که وقتی در متن خبر اشاره‌ای به فرد دیدارکننده در ایران با این شخص نشده بود سایت فدراسیون آن را به خودش گرفته است؟ آیا در فدراسیون فوتبال خبرهایی است؟ آیا سفر یکی از مقامات مهم فوتبال ایران به شرق آسیا در رابطه با همین موضوع بوده که فدراسیون را وادار به واکنش کرده است و آیا این فرد از سوی فدراسیون مأمور این کار شده است؟

خبرگزاری تسینم پاسخ این سؤالات رامی‌داند و مستنداتی را در اختیار دارد که شفاف همه چیز را نشان می‌دهد. فعلاً به این نکته بسنده می‌کنیم که فردی که از سوی OCA و AFC به کشورمان آمده در ایران است، آنهم در صورتی که قرار بود زودتر از این تهران را ترک کند.

نظر کاربران را اینجا ببینید. ( تعداد نظرات: ۱ )