تیم عربستان با برتری برابر تیمورشرقی گامی بلند برای رسیدن به مرحله بعدی مسابقات انتخابی جام جهانی و جام ملت‌های آسیا برداشت. همچنین کره‌شمالی با برتری مقابل بحرین، این تیم را در آستانه حذف قرار داد.

به گزارش خبرنگار مهر، در ادامه دیدارهای هفته هشتم از مرحله انتخابی جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه و جام ملت‌های ۲۰۱۹ امارات، تیم ملی فوتبال عربستان امروز دوشنبه با ۱۰ گل در زمین تیمورشرقی به پیروزی رسید و صدرنشینی خود در گروه A این رقابتها را تحکیم بخشید.

در این مسابقه محمد السهلاوی (۲۹- پنالتی، ۴۲، ۵۵- پنالتی، ۷۰ و ۸۹)، محمد النخلی (۳۴)، یحیی الشهری (۳۵)، تیسیر الجاسم (۸۵)، فهد الموالد (۹۰) و نایف الهزازی (۲+۹۰) برای تیم ملی فوتبال عربستان گلزنی کرد.

با این پیروزی عربستان ۱۶ امتیازی شد و اختلافش با تیم امارات رده دومی در گروه A را به ۶ امتیاز رساند. تیم‌های فلسطین با ۹، مالزی با ۲ و تیمورشرقی با یک امتیاز، رتبه‌های سوم تا پنجم جدول رده‌بندی این گروه را به خود اختصاص داده‌اند.

همچنین در گروه H تیم فوتبال کره‌شمالی در خانه با ۲ گل از سد بحرین عبور کرد تا صدرنشینی‌اش در این گروه را تحکیم ببخشد. بحرین هم با این شکست در آستانه حذف قرار گرفت و تنها در صورت پیروزی در ۲ بازی آینده و شکست ازبکستان در ۳ بازی پیش‌رو، شانس رسیدن به مرحله بعدی را دارد.

در حال حاضر کره‌شمالی با ۷ بازی در این گروه ۱۶ امتیاز دارد و ازبکستان از ۵ بازی خود توانسته ۱۲ امتیاز بدست آورد. تیم‌های فیلیپین با ۷ امتیاز، بحرین با ۶ امتیاز و یمن با ۳ امتیاز در رده‌های بعدی این گروه قرار گرفته‌اند.

از سوی دیگر، دیدار میانمار - کویت از گروه G هم لغو و برگزاری آن به زمان دیگری موکول شد.

برنامه ادامه دیدارهای هفته هشتم از مرحله انتخابی رقابتهای جام جهانی ۲۰۱۸ - روسیه و جام ملت‌های آسیا ۲۰۱۹ - امارات و جدول رده‌بندی این گروه‌ها به شرح زیر است:

گروه A:

* مالزی - امارات

گروه B:

* بنگلادش - استرالیا

* قرقیزستان - اردن

گروه C:

* هنگ‌کنگ - چین

* بوتان - قطر

گروه D:

* ترکمنستان - عمان

گروه E:

* سنگاپور - سوریه

* کامبوج - ژاپن

گروه F:

* چین‌تایپه - عراق

گروه G:

* لائوس - کره‌جنوبی

گروه H:

* یمن - ازبکستان

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.