سرمربی تیم فوتبال ملوان انزلی گفت: کارلوس کی‌روش استاد مسائل روحی و روانی است.

حمید استیلی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، در مورد شکست یک بر صفر مقابل استقلال در دیدار دوستانه گفت: ما ساعت ۱ بعدازظهر به تهران رسیدیم و ساعت ۱۴ و ۳۰ دقیقه با استقلال بازی کردیم. با این حال توانستیم بازی خوبی انجام بدهیم و بیش از ۱۰ موقعیت گل روی دروازه استقلال خلق کردیم که نتوانستیم از آنها استفاده کنیم.

وی ادامه داد: تمامی بازیکنان ما با مسئولیت در زمین بازی کردند و فقط در یک صحنه یکی از بازیکنان بدون مسئولیت بازی کرد و روی یک ضربه ایستگاهی از استقلال گل خوردیم. با این حال از بازی تیمم رضایت دارم. هرچند موقعیت‌های زیاد گلزنی را از دست دادیم.

وی در مورد اینکه از دست رفتن موقعیت گلزنی در فوتبال ایران اپیدمی شده و از تیم ملی تا ملوان همین شرایط را می‌بینیم، گفت: تیم ملی می‌تواند از بازیکنانی استفاده کند که شم گلزنی بالایی دارند و مربی تیم ملی بازیکنانی را دعوت می‌کند که شاخصه تمام‌کنندگی داشته باشند اما در مورد ملوان من باید بگویم ما باید بیشتر تمرین کنیم تا بازیکنان اعتماد به نفس بیشتری پیدا کنند.

استیلی در مورد پیروزی سه بر یک ایران مقابل ترکمنستان گفت: من تمام بازی را ندیدم زیرا همزمان با این مسابقه با استقلال بازی داشتیم اما اکثریت اهالی فوتبال از بازی خوب و تهاجمی ایران صحبت می‌کنند. تیم ملی امسال تیمی پرمهره است و بازیکنان زیاد و خوبی در اختیار دارد. شما ببینید چه نفراتی را در بازی با ترکمنستان نداشتیم و بازیکنان جایگزین چقدر خوب بازی کردند. من صحنه‌هایی از بازی ایران مقابل ترکمنستان را دیدم.

وی افزود: مربی تیم ملی در نشست خبری هم از همدلی و یک تیم بودن تیم ملی صحبت کرد. کارلوس کی‌روش استاد مسائل روحی و روانی است. وقتی او یک روز قبل از مسابقه با ۴ دروازه‌بان به نشست خبری می‌رود هم می‌خواهد به دروازه‌بانانش اعتماد به نفس بدهد هم مسائل حاشیه‌ای را جمع کند. او در این مسائل روحی و روانی استاد است. در هیچ جای دنیا چنین حرکتی را نمی‌بینید که سرمربی با ۴ دروازه‌بان در نشست حاضر شود.

استیلی تصریح کرد: قبل از بازی با کره جنوبی در مقدماتی جام جهانی هم دیدید که وقتی سرمربی تیم ملی کره گفت دوست دارد ایرانی‌ها جام جهانی را از تلویزیون تماشا کنند و ازبکستان صعود کند چه صحبت‌هایی را مطرح کرد و عکس مربی کره‌ای را در اتاق بازیکنان ایران قرار داد. بازیکنان تیم ملی حس خوبی به کی‌روش دارند و کی‌روش هم در مواقع سخت حامی بازیکنانش است و وقتی بازیکنش هم اشتباه می‌کند از او به خوبی دفاع می‌کند.

بازیکن اسبق تیم ملی در مورد اینکه به نظر می‌رسد کی‌روش با رحمتی لجبازی می‌کند، گفت: به نظر من لجبازی در کار نیست باید به نظر و اعتقاد کی‌روش احترام گذاشت. کی‌روش اگر می‌خواست رحمتی را به تیم ملی دعوت کند در جام جهانی این کار را می‌کرد. او وقتی با ۴ دروازه‌بان به نشست خبری می‌رود می‌خواهد این پیام را بدهد که تیم ملی ۴ دروازه‌بان دارد که باید آنها دیده شوند.

استیلی در مورد مشکلات مالی ملوان، گفت: روز گذشته با دنیامالی صحبت کردم. امیدواریم که مشکلات حل شود. تیم ملی ملوان شرایط سختی را دارد. با حل شدن مشکلات مالی بازیکنان با تمام وجود در تمرین حاضر می‌شوند البته اکنون هم با اینکه مشکل مالی داریم بازیکنان بدون اعتراض تمرین می‌کنند اما دغدغه ذهنی دارند. من ۱۰ بازیکن جوان و آینده‌دار را به تیم ملوان آورده‌ام. بازیکنانی که می‌توانند سالیان سال برای ملوان بازی کنند و آینده این تیم را بسازند.

سرمربی ملوان در مورد دیدار با سایپا گفت: ما فردا یک بازی دوستانه با تیم دسته دومی انجام خواهیم داد. در بازی با سایپا هم مشکل ما نبود دو ملی‌پوش است که روز قبل از بازی به تهران می‌آیند. عزت‌الله پورغاز اولین بازی‌اش را برای تیم ملی انجام داد و حسین کنعانی در تیم ملی است. سعید عزت‌اللهی هم که از تیم‌های پایه ملوان و بزرگسالان این باشگاه به تیم ملی رسیده افتخار فوتبال انزلی و باشگاه ملوان هستند. ملوان در سالیان گذشته سیروس قایقران را داشت که کاپیتان تیم ملی بود و یا غفور جهانی که در جام جهانی ۱۹۷۸ حضور داشت و با گل او به جام جهانی صعود کردیم.

وی افزود: سه بازیکن هم مصدوم هستند. صادق محرمی، فرزاد حاتمی و مازیار زارع دچار مصدومیت هستند. ما تلاش می‌کنیم مقابل سایپا بازی خوبی انجام دهیم.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.