رئیس کمیته نظارت بازرسی و صیانت از لیگ فوتبال ایران در مورد شفاف‌سازی قراردادها و درآمدهای سازمان لیگ توضیحاتی را ارایه کرد.

به گزارش ایسنا به نقل از سازمان لیگ، حجت اسلام علیرضا علیپور با اشاره به مصاحبه سیدجلال حسینی با یکی از رسانه‌ها گفت : در ۲ سال اخیر هجمه های زیادی به فوتبال به ویژه رقم قراداد بازیکنان شده که همه ناشی از عدم اطلاع افراد از واقعیت ها بوده است.

این مقام مسئول بیان کرد: به عنوان قراردادهای میلیاردی در همه جامعه عمده بازیکنان و مربیان زحمت کش و خدوم فوتبال را متهم به اخذ وجوه میلیاردی می‌کرده‌اند و از همین راه به بدنه فوتبال تاخته شده و ذهنیت جامعه را نسبت به کل فوتبال بد بین کرده‌اند .

وی افزود:در حالی که عمده بازیکنان و مربیان با کمترین دستمزدها در لیگ ایران مشغول به فعالیت بوده و بیشترین خدمات را در قبال وجوه دریافتی به جامعه ارائه کرده اند.

رئیس کمیته نظارت بازرسی و صیانت از لیگ فوتبال ایران تاکید کرد: سازمان لیگ فوتبال ایران در راستای دفاع از فوتبال و بازیکنان تلاش های زیادی را در سال های گذشته انجام داده و در ادامه این روند مثبت با هماهنگی دستگاه های ذیربط و با هدف ایجاد شفافیت نسبت به انتشار قراردادها اقدام کرده است. بدون شک این موضوع در دراز مدت در تلطیف ذهنیت جامعه در نگاه به فوتبال اثر بسیار مثبت و تعیین کننده ای خواهد داشت.

علیپور با اشاره به مصاحبه سید جلال حسینی مدافع نفت تهران اعلام کرد: انتشار قراردادها همان گونه که توضیح داده شد در تغییر نگرش ذهنیت جامعه نسبت به فوتبال باشگاهی تاثیر بسیار مثبتی خواهد داشت. همان گونه که مدیر کل حراست وزارت ورزش و جوانان نیز بیان کردند این شفاف سازی باید به عنوان الگو در سایر فدراسیون ها و باشگاه های ورزشی و دیگر فعالیت ها گسترش یافته و عمومیت داده شود. همچنین نهادهای نظارتی از این اقدام استقبال و از آن حمایت می‌کنند.

رئیس کمیته نظارت بازرسی و صیانت از لیگ فوتبال ایران بیان کرد: پرداخت مالیات وفق مقررات و قانون مربوطه بوده ولی مسئولان سازمان لیگ، فدراسیون فوتبال و وزارت ورزش و جوانان در ۲ سال اخیر بارها با مسئولان محترم سازمان مالیاتی جلساتی را برگزار کرده و خواهان اخذ مالیات بر در آمد‌های واقعی مربیان و باریکنان شده‌اند و در ادامه نیز پیگیر این مهم خواهند بود و قاعدتا بازیکنان و مربیان و باشگاه ها طبق قرارداد منعقده و در آمده حاصله باید مالیت ها را پرداخت کنند

وی گفت :سازمان لیگ نیز در چار چوب مقرارات همه سعی و تلاس خود را در این رابطه انجام می دهد.

علیپور تاکید کرد:همانگونه که بار ها توضیح داده شده است بودجه‌ای عمومی و دولتی از سوی وزارت ورزش به سازمان لیگ تعلق نمی‌گیرد و صرفا از محل درآمد های لیگ هرینه ۵ در صد به سازمان لیگ ۱۰ درصد به فدراسیون فوتبال بابت تیم های پایه و ۵ در صد هم بین هیات‌های که در لیگ برتر و لیگ دسته اول تیم دارند تعلق می‌گیرد و همچنین از محل این مبالغ حقوق داوران و پیشرفت و توسعه فوتبال انجام می شود. ۸۰ درصد باقی مانده آن نیز بین باشگاه‌ها تقسیم می شود که پول داوران و تیم ها به این سازمان تعلق می‌گیرد که طبق آئین نامه باید از محل این بودجه مبالغی به تیم های لیگ های برتر و دسته اول اختصاص یابد.

وی افزود: از مسئولان سازمان لیگ در خواست می‌کنم حقوق کارمندان خود را نیز منتشر کنند تا مظلومیت این گروه نیز به جامعه نشان داده شود.

رئیس کمیته نظارت بازرسی و صیانت گفت: ساخت امور زیر بنایی از جمله ورزشگاه‌ها در حیطه اختیارات سازمان لیگ نیست و متولی خودش را دارد.

وی در پایان گفت: از آقای سیدجلال حسینی دعوت می‌شود برای ادای پاره‌ای از توضیحات به کمیته نظارت و بازرسی و صیانت از لیگ فوتبال ایران مراجعه کند زمان این دعوت از سوی باشگاه نفت تهران به وی ابلاغ خواهد شد.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.