مهاجم تیم ملی فوتبال کشورمان می‌گوید که برای انتخاب AZ آلکمار به صدای قلبش گوش داده است.

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، مهاجم تیم ملی فوتبال کشورمان بالاخره تیم فصل آینده‌اش را انتخاب کرد و از نایمخن جدا شد تا به تیم AZ آلکمار هلند بپیوندد. علیرضا جهانبخش که از تیم انگلیسی برایتون پیشنهاد جدی داشت و یک تیم بوندس‌لیگایی هم خواهانش شده بود، در نهایت همان انتخابی را کرد که از ابتدا هم گفته بود و در لیگ هلند باقی ماند. جهانبخش می‌گوید برای انتخاب آلکمار به صدای قلبش گوش داده و پیشنهادهای وسوسه‌کننده‌ای را رد کرده است.

علیرضا جهانبخش در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم در خصوص پیوستن به آلکمار، اینکه چه اتفاقی افتاد و این انتخاب را انجام داد، رد کردن پیشنهاد تیم‌های انگلیسی و آلمانی، حضور آلکمار در لیگ اروپا، تیم ملی و مشورت با کارلوس کی‌روش صحبت کرده است.

تسنیم: در خصوص پیوستن به AZ آلکمار بگو و اینکه چه شرایطی به وجود آمد تا به این تیم بروی؟

خدا را شکر می‌کنم که به این تیم پیوستم. برای خودم خیلی مهم بود که انتخاب خوبی در اروپا داشته باشم و برای دومین مرحله از حضورم در فوتبال اروپا بتوانم انتخابی درست انجام دهم. دوست داشتم روند مثبتم در فوتبال اروپا ادامه داشته باشد و از اینکه AZ آلکمار را انتخاب کردم بسیار خوشحالم.

تسنیم: پس راضی هستی...

۱۰۰ درصد راضی‌ام و به باشگاهی پیوستم که تاریخچه آن نشان می‌دهد که چه وضعیتی دارد. باشگاه آلکمار جزو باشگاه‌های بزرگ فوتبال هلند و اروپاست که همیشه در رقابت‌های لیگ در بالای جدول حضور داشته و به رقابت‌های اروپایی راه پیدا کرده است.

تسنیم: اینکه در فوتبال هلند ماندی هم از قبل مشخص بود و بارها آن را اعلام کرده بودی. حالا از نایمخن به آلکمار آمدی که سطح بسیار بالاتری دارد و در لیگ اروپا شرکت می‌کند. این موضوع هم روی انتخابت تأثیرگذار بود؟

بله، چون خیلی دوست داشتم بازی در لیگ اروپا یا چمپیونز لیگ را هم تجربه کنم. دوست داشتم این مسیری که می‌روم با پیشرفت همراه باشد و کارم را بهتر و بهتر ادامه دهم. من دو سال فوق‌العاده را در نایمخن پشت سر گذاشتم و می‌خواستم روز به روز پیشرفت کنم که تا الان این کار صورت گرفته است. حالا هم از اینکه زحماتم در حال به ثمر نشستن است خوشحالم و از اینکه آلکمار را انتخاب کردم، خیلی خوشحالم. می‌خواهم در این تیم موفق باشم و بیشتر و بیشتر پیشرفت کنم.

تسنیم: تو از آلمان و انگلیس هم پیشنهاد داشتی. چه شد که این انتخاب را انجام دادی؟

همین‌طور است و پیشنهادهایی هم به خودم و هم به باشگاه رسیده بود. بعد از پایان فصل قبل، چند تیم با مدیربرنامه‌هایم صحبت کرده بودند، اما خودم گفتم که دوست دارم در هلند بمانم و کارم را اینجا ادامه دهم. خدا را شکر می‌کنم که توانستم صبوری کنم و عجله نداشته باشم که در نهایت همین‌طور شد. واقعاً پیشنهادهای وسوسه کننده‌ای هم رسیده بود، اما به آنها اهمیت ندادم تا بهترین انتخاب را داشته باشم.

تسنیم: بهترین انتخاب چگونه انجام شد؟

پیشنهادهایی که به من رسیده بود، آن چیزی نبود که در قلب من وجود داشت. شاید به لحاظ مالی خیلی بهتر از آلکمار بود، اما من به قلبم گوش دادم و در نهایت بهترین انتخاب را کردم. منتظر بودم به بهترین پیشنهاد نزدیک شوم و در نهایت تیمی را انتخاب کردم که ذهن و هدفم را مشغول کرده بود و دلم می‌خواست.

تسنیم: چه زمانی در تمرینات آلکمار شرکت می‌کنی؟

به امید خدا فردا باید در تست پزشکی آلکمار شرکت کنم و بعد از قطعی شدن نتایج امضای قراداد را خواهیم داشت. سعی می‌کنم زودتر تمرین را شروع کنم، اما با تیم نمی‌توانم تمرین کنم، چون بازیکنان و مربیان آلکمار قرار است فردا شب به ترکیه بروند و در بازی لیگ اروپا شرکت کنند. در اولین بازی لیگ هم که مقابل آژاکس است، بعید می‌دانم بتوانم بازی کنم چون هنوز در تمرینات شرکت نکرده‌ام و ابتدا باید شرایط را بسنجم.

تسنیم: بعد از آلکمار چه هدفی داری و به حضور در کدام لیگ معتبر اروپایی فکر می‌کنی؟

اکنون به تنها چیزی که فکر می‌کنم، شروع کار با آلکمار است. این انتخاب چیزی بود که برای من مرحله بعدی در اروپا محسوب می‌شد که اکنون به این مرحله رسیده‌ام. دوست دارم در اینجا خودم را به خوبی نشان دهم و عملکردی را که فصل قبل در نایمخن داشتم، اینجا هم تکرار کنم. باید تلاش کنم تا بهترین عملکرد را داشته باشم و درباره آینده بعداً هم می‌توان فکر کرد. ان‌شاالله بتوانم ابتدا در باشگاه آلکمار عملکرد خوبی داشته باشم و باقی مسائل را در آینده بررسی خواهم کرد.

تسنیم: فکر می‌کنی بتوانی در آلکمار هم درخشش نایمخن را داشته باشی و این بار بهترین بازیکن اوردویژه شوی؟

خیلی نباید راجع‌به این مسئله صحبت کرد و من به مسائل مهم‌تری فکر می‌کنم. دوست دارم عملکرد خوبی داشته باشم و برای آلکمار مثمرثمر واقع شوم، نه اینکه فقط به موفقیت‌های فری بیاندیشم. در مسیر فوتبالی ممکن است هر اتفاقی برای شما رخ بدهد.

تسنیم: مشکل مصدومیت که نداری؟

خوشبختانه دوران نقاهت را پشت سر گذاشته‌ام و اکنون هم فیزیوتراپی می‌کنم تا مشکلی به وجود نیاید. به امید خدا تمرینات را با آلکمار شروع خواهم کرد و اگر همه چیز خوب باشد می‌توانم برای این تیم بازی کنم.

تسنیم: البته خیلی زود هم باید به ایران بیایی، چون از یک ماه دیگر اردوی تیم ملی هم آغاز می‌شود.

به امید خدا و باید ببینم چه اتفاقی می‌افتد. بدون شک بازی‌های ملی برای من بسیار مهم است و دوست دارم برای تیم ملی هم مثمرثمر باشم و بدرخشم.

تسنیم: اکنون که در سطح باشگاهی بالاتر رفته‌ای به نظر در تیم ملی هم شرایطت کمی متفاوت‌تر خواهد شد، درست است؟

به هر حال اکنون به سطح بسیار بالاتری از فوتبال باشگاهی آمده‌ام. تمرینات اینجا بسیار بهتر و سطح تمرینی بسیار بالاتر است که می‌تواند به خود من هم کمک کند. امیدوارم بتوانم با این شرایط به تیم ملی هم کمک کنم.

تسنیم: درباره پیوستن به آلکمار با کی‌روش هم صحبت کرده بودی؟

درباره آلکمار صحبتی با آقای کی‌روش نداشتم، اما قبلاً با او صحبت کرده بودم که چه انتخابی داشته باشم و نظراتش را گفته بود.

تسنیم: نظر کی‌روش چه بود؟

او روی فوتبال هلند نظر مثبتی داشت و فکر کنم اکنون کی‌روش هم از انتخابم راضی باشد. امیدوارم بتوانم در این تیم موفق شوم.

گفت‌وگو: علیرضا محرمی

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.