مهاجم اروگوئه‌ای بارسلونا با اینکه دو فصل پیش آقای گل لیگ برتر انگلیس شد و فصل گذشته مسبب قهرمانی بارسا در لیگ قهرمانان اروپا، خودش را جزو بهترین‌های دنیای فوتبال نمی‌داند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، لوئیز سوارز فصل گذشته با وجود آنکه دو ماه ابتدایی فصل را به خاطر محرومیت از دست داد، با ۲۵ گلی که به ثمر رساند، از جمله گلی که در فینال لیگ قهرمانان اروپا به یوونتوس زد، به بارسا برای کسب سه‌گانه قهرمانی کمک فراوانی کرد. فصل فوق‌العاده‌ای که سوارز با بارسا تجربه کرد، پس از دو فصل تحسین‌برانگیزی بود که در لیورپول داشت، دو فصلی که در آن شمار گل‌هایش در لیگ از مرز ۳۰ گل گذشت. با همه اینها مهاجم اروگوئه‌ای آبی‌و‌اناری‌ها خودش را جزو برترین‌های دنیای فوتبال نمی‌داند.

سوارز در گفت‌و‌گو با سایت ESPN اظهار داشت: من خودم را جزو برترین‌های فوتبال نمی‌دانم. هر بازیکنی تلاش می‌کند که مورد تحسین قرار بگیرد و از تمجید هواداران لذت می‌برد، اما من خودم را نه فروتن‌ترین بازیکن دنیا می‌بینم و نه یکی از بهترین‌ها. من فقط تلاش می‌کنم که کارم را به بهترین شکل ممکن انجام دهم. در بهترین تیم دنیا بازی می‌کنم و دارم کارهایی انجام می‌دهم که هرگز تصور نمی‌کردم روزی از پس انجام‌شان بر‌آیم. با این حال من قضاوت را برعهده دیگران می‌گذارم تا آنها نظرشان را در مورد من بگویند.

سوارز ادامه داد: در بارسلونایی که لئو مسی و نیمار کنارت بازی می‌کنند، باید بهترین بازی‌هایت را ارائه کنی تا دوام بیاوری. من این افتخار را دارم که در کنار بازیکنان طراز اولی همچون آندرس اینیستا بازی کنم که این برای من یک رؤیا بود. بودن در بهترین تیم دنیا وجود شما را پر از افتخار می‌کند و به شما احساس آرامش می‌دهد، هرچند رسیدن به چنین جایی کار بسیار سختی است.

سوارز در ادامه به حواشی ناخوشایند دوران بازیگری‌اش از جمله سه مورد گاز گرفتن بازیکنان حریف در تیم‌های آژاکس، لیورپول و تیم ملی اروگوئه اشاره کرد و گفت که از این اتفاقات درس گرفته است و حالا راحت‌تر می‌تواند روی فوتبالش تمرکز کند.

وی تأکید کرد: من در دوران بازیگری‌ام از مقاطع سختی عبور کرده‌ام، اما این را هم باید بگویم که برای مقاومت برابر خصومت‌هایی که با من شکل گرفته است به اندازه کافی گنجایش و نیرو دارم. باور دارم اینکه بتوانی بر همه مشکلاتت غلبه کنی یک توانایی بزرگ است. با همه اتفاقاتی که برایم رخ داده است هنوز هم افراد زیادی هستند که گل‌هایم را به یاد دارند و این مرا خوشحال می‌کند.

گفته می‌شد پس از جام جهانی ۲۰۱۴ برزیل که در آن سوارز کتف جورجو کیه‌لینی، مدافع تیم ملی ایتالیا را گاز گرفت، این مهاجم اروگوئه‌ای تحت نظر روانپزشک قرار گرفته است، اما خود او این موضوع را تکذیب کرد.

او عنوان کرد: من تحت درمان نیستم و فقط الان بیشتر از قبل روی رفتار و حرکاتم تمرکز دارم و به کارهایی که انجام می‌دهم فکر می‌کنم. الان راحت‌تر می‌توانم از کنار چیزهایی که مرا آزار می‌دهند، بگذرم. قبلاً چیزهای زیادی بود که به آنها فکر نمی‌کردم و حالا حواسم هست. بعد از اتفاق جام جهانی من به فرزندانم فکر کردم و به عنوان یک پدر باید برای آنها توضیح می‌دادم که پدرشان هم یک انسان است که امکان دارد اشتباه کند، اینکه او هم نقص‌هایی دارد و بی‌عیب نیست. من به حوادثی که رخ داد فقط به چشم چیزهایی که به من درس داد نگاه می‌کنم و امیدوارم که مردم از من چیزهای خوبی به یاد بسپارند، نه چیزهای بد.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.