سرمربی اسپانیایی خطاب به منتقدانش اطمینان خاطر داد بایرن آلمانی باقی خواهد ماند و آرتورو ویدال کمک حال تیم ژرمنی می‌شود.

به گزارش خبرگزاری فارس پپ گواردیولا در کنفرانس خبری قبل از برگزاری مسابقه سوپرجام باشگاه‌های آلمان مقابل نمایندگان رسانه‌ها صحبت‌های احساسی بر زبان آورد و انتقاد‌هایی که به وی به خاطر هموار کردن ورود بازیکنان اسپانیایی و اسپانیولی زبان وارد شده، ‌را رد کرد.

این مربی ۴۴ ساله که تیمش فردا شب (شنبه) در ورزشگاه فولکس واگن‌آره‌نا به عنوان قهرمان فصل گذشته بوندس‌لیگا با ولفسبورگ، فاتح جام حذفی(د.اف.ب پوکال) مصاف خواهد داد، اظهار داشت: آقایان جوان، بایرن در  یک صد سال آینده تیمی آلمانی است و آلمانی خواهد ماند. پس نگران نباشید.

او با این جملات به انتقاد‌ چهره‌هایی همچون اوتمار هیتسفلد و اشتفان‌ افن‌برگ که به خاطر کم رنگ شدن حضور بازیکنان آلمانی در بایرن و ورود بازیکنان اسپانیایی به این تیم، خرده گرفته بودند، واکنش نشان داد.

*ناخواسته به بایرن نیامدم

او ادامه داد: می‌دانم چقدر ساختار بازیکنان آلمانی در بایرن اهمیت دارد.اما این باشگاه وسیع است. من به اینجا نیامده‌ام که ناخواسته باشد و ناخواسته آلمانی یاد بگیرم. ژابی آلونسو بازیکن رئال مادرید بود. او بازیکن تیم قهرمان جهان بوده است. خودش تصمیم گرفت به اینجا بیاید. او حتی به زبان آلمانی مصاحبه کرد. تمام مصاحبه‌ها اینجا به آلمانی است. په‌په رینا دیروز اینجا بود و آلمانی صحبت کرد. من متوجه وضعیت هستم. درک می‌کنم چقدر زبان آلمانی در بایرن اهمیت دارد. اما در رختکن و زمین بازی، این موضوع مشکلی ندارد.

*بایرن، تیمی همیشه آلمانی

گواردیولا در ادامه عنوان کرد: بایرن یک تیم آلمانی است و همینطور هم باقی خواهد ماند. تردید نکنید. متشکرم از این که اینجا هستم. خیلی راضی هستم هر روز می‌توانم تجربه حضور در آلمان داشته باشم. فرزندانم اینجا به مدرسه می‌روند و آلمانی فرامی‌گیرند. ژابی آلونسو هر روز ساعت ۹ اینجا است که آلمانی یاد‌بگیرد. تیاگو هم همینطور است. دیروز دیگو کاستا اولین جلسه آموزش آلمانی‌اش را انجام داد.  همه این کار‌ها را از ابتدا انجام داده‌ایم. من خودم ۶ ماه تمام در نیویورک بودم و آنجا آلمانی یادگرفتم. از این بابت مشکلی نیست. این عده به بایرن می‌آیند که برای باشگاه کاری بزرگ انجام دهند. در نهایت همه ما به زمین می‌رویم و بازیکنان تلاش می‌کنند بهترین عملکرد خود را ارائه کنند.

*اولین و آخرین بار

مربی اسپانیایی و خالق تیکی‌تاکا در مورد آینده بایرن عنوان کرد: این اولین و آخرین مرتبه‌ایی است که درباره موضوع حرف می‌زنم. من مربی بایرن هستم. متشکرم که اجازه حضور در اینجا را دارم. تمام تلاشم را برای بایرن بکار می‌گیرم. بهترین کارم را نیز انجام می‌دهم. درباره‌ آینده هیچ تصمیمی نگرفته‌ام. شاید افن‌برگ که اسطوره بزرگی از بایرن است،‌ بیشتر از من بداند. حتما به او  زنگ خواهم زد. از هیچ باشگاهی در دنیا پیشنهادی نگرفته‌ام. همین‌جا در بایرن بسیار خوشحال و راحتم. هر لحظه‌ که تصمیمی بگیرم،‌ به کارل هاینس رومینیگه،‌ اولی هوینس و ماتیاس سامر موضوع را اطلاع می‌دهم. خیلی چیزها را این اواخر خوانده‌ام. می‌خواهم بهترین کار ممکن را برای بایرن انجام دهم. مسلما یک سال، زمانی طولانی است و ۳ سال نیز دوره کاملا طولانی و خارق‌العاده‌‌ای است. مسلما برای بایرن مشکل نخواهم بود.نمی‌خواهم مثل باشگاه سابقم که از دوران کودکی در آن بودم، برای باشگاهم مشکلی بشوم.

*ویدال،‌کمک حال بایرن

وی در مورد آرتورو ویدال، خرید جدید شیلیایی تیم نیز عنوان کرد: باشگاه بازیکنانی را خریداری می‌کند و مربی آنها را تمرین می‌دهد. از ۵۰ سال قبل به همینگونه بوده است.در مورد من هم همین امر صادق است. شما از من بپرسید که نظرم در مورد بازیکنان چیست. آنوقت من هم نظرم را می‌گویم و بعد باشگاه تصمیم‌گیری می‌کند. خیلی خوشبختم که بازیکنانی مثل ویدال خریداری می‌شوند. باشگاه از من در مورد ویدال نظرم را سئوال کرد و من هم گفتم به عملکردش تردیدی ندارم. او تجربه بسیار زیادی دارد و از کیفیت بالایی برخوردار است. با شخصیت و کیفیت کارش، قطعا به ما کمک خواهد کرد. مسلما او در مرکز خط میانی بازی خواهد کرد

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.