رئیس سازمان لیگ می گوید: برگزاری مراسم برترین های فصل گذشته لیگ برتر فوتبال ایران دارای ضعف هایی بوده از جمله انتخاب نشدن آقای گل مسابقات به عنوان بهترین مهاجم لیگ!

به گزارش خبرنگار مهر، مهدی تاج درباره برگزاری مراسم انتخاب برترین‌های لیگ برتر و انتقاداتی که نسبت به برگزاری این مراسم وجود دارد، اظهار کرد: این موضوع را باید در دو بحث مطرح کنیم؛ یکی اجرا و دیگری انتخاب‌ها. ما در اجرا خوب بودیم ولی در انتخاب‌ها، بخش‌هایی وجود داشت که دارای اشکال بود.

وی افزود: ما از مربیان لیگ برتر به علاوه مدیران برای انتخاب‌ها نظرسنجی کردیم. حتی از مربیان سه دوره اخیر لیگ که الان تیمی ندارند هم سئوال کردیم، به علاوه سردبیران خبرگزاری‌ها و روزنامه‌ها و کارشناسان فوتبال در صدا و سیما.

رئیس سازمان لیگ ادامه داد: ما حتی از محسن صفایی فراهانی رئیس پیشین فدراسیون فوتبال هم خواستیم تا در این باره نظر بدهد. وی اعلام کرد که برگزاری این مراسم خوب است ولی چون درگیر لیگ و فوتبال نیست، جوابی به سئوال ما برای انتخاب برترین‌های لیگ نداد. به هر حال انتخاب ما توسط هیات ژوری صورت نگرفت، بلکه توسط یک هیات انتخاب بود.

تاج خاطر نشان کرد: ما روی برگه‌های نظرسنجی نوشته بودیم که نظرهای کارشناسان محرمانه می‌ماند ولی شاید بتوانیم سال بعد کاری کنیم که آرا منتشر شود و مردم هم در جریان قرار بگیرند. ما برای انتخاب‌ها مدل فیفا را انجام دادیم ولی دارای ضعف‌هایی هم بودیم. به عنوان مثال بهترین گلزن لیگ لوسیانو ادینیهو مهاجم تراکتورسازی بود ولی او به عنوان بهترین مهاجم انتخاب نشد که این خودش جای سئوال دارد.

وی درباره دیگر انتخاب‌ها هم تصریح کرد: از ۱۴ بخش مطرح شده، دو بخش انتخابی نبود؛ یکی بحث داوران که خود کمیته داوران تصمیم گرفت برترین داوران را معرفی کند و نیاز به آرای کارشناسان نبود، یکی هم در بخش اخلاق که این موضوع بر اساس کارت‌های زرد و قرمز صورت گرفت؛ سایر موارد انتخابی بود. به نظر من بهترین روش برای سال بعد این است که نظرات را هم اعلام کنند.

رئیس سازمان لیگ در بخش دیگری از صحبت‌هایش درباره بدهی‌های باشگاه‌های لیگ برتری و اینکه چطور لیگ برتر با این بدهی‌ها برگزار شده است؟ خاطرنشان کرد: چندین باشگاه بدهکار بودند که کمیته انضباطی خواسته بود این تیم‌ها تا زمان تسویه بدهی‌هایشان، در لیگ بازی نکنند. ما هم این موضوع را به باشگاه‌ها اعلام کردیم. هر چند دیر بو د ولی ضرورت داشت این کار صورت بگیرد. مگر می‌شود یک باشگاه بدهکار داخل زمین برود و بازی کند؟ ما هم جدی پای این ماجرا ایستادیم و خوشبختانه باشگاه‌هایی مثل سایپا، نفت، ذوب‌آهن، سپاهان، فولاد، استقلال خوزستان، گسترش فولاد، پدیده و سیاهجامگان تسویه کردند.

تاج درباره دلیل بازی کردن استقلال مقابل سیاه جامگان با وجود بدهی‌های سنگین هم تصریح کرد: شورای تامین جلسه‌ای برگزار کرد و اعلام کرد که با توجه به وضعیت خاص استقلال و پرسپولیس، راهکارهایی تمهید شود که بخشی از بدهی‌های این باشگاه‌ها توسط سازمان لیگ، فدراسیون فوتبال و وزارت ورزش پرداخت شود. از سوی دیگر اگر یک هفته از مسابقات برگزار نمی‌شد، ضرر و زیان مالی برای ما به دنبال داشت. برای همین کفاشیان به من نامه زد و گفت که با توجه به مصوبه شورای تامین و لزوم منظم برگزار شدن بازی‌های لیگ، از محل درآمدهای سازمان لیگ بدهی‌ها را پرداخت کند.

رئیس سازمان لیگ که صبح جمعه در برنامه «ورزش و مردم» حضور یافته بود، ادامه داد: الان باشگاه‌هایی مثل استقلال، پرسپولیس، تراکتورسازی، صبا، راه‌آهن، ملوان و پیکان بدهکارند البته بدهی‌ باشگاه‌هایی مثل پیکان یا راه‌آهن ناچیز است.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.