مدافع ۲۶ ساله زردپوشان وستفالن که در سال اخیر مورد توجه تیم‌های سطح بالا بوده است, دلیل ادامه حضورش در دورتموند را اعلام کرد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، تیم فوتبال بورسیا دورتموند فصل گذشته عملکرد خوبی نداشت و به هنگام تعطیلات زمستانی در منطقه سقوط به دسته پایین‌تر بوندس‌لیگا قرار داشت، هرچند زردپوشان وستفالن در نیم‌فصل دوم عملکرد بهتری داشتند و در نهایت توانستند خود را تا رده هفتم جدول بالا بکشند. با پایان یافتن فصل هم یورگن کلوپ پس از هفت سال جای خود را در دورتموند به توماس توخل داد.

متس هوملس که در طول فصل گذشته شایعه جدایی‌اش از دورتموند برای پیوستن به تیم‌هایی همچون بارسلونا و منچستریونایتد مطرح بود، در گفت‌و‌گو با نشریه «کیکر» آلمان گفت: نیم‌فصل اول فصل ۱۵-۲۰۱۴ برای خود من و با توجه به وزنی که در تیم داشتم، فاجعه بود. روزهایی بود که تمایل به جدایی از دورتموند داشتم و روزهایی هم بود که می‌خواستم در این تیم بمانم، ولی اگر می‌خواستم وستفالن را ترک کنم باید ۱۰۰ درصد متقاعد می‌شدم. باید مطمئن می‌شدم که جدایی از هر جهت به سودم است که امسال چنین حسی نداشتم.

مدافع ملی‌پوش دورتموند در ادامه عنوان کرد: در مرحله‌ای که هنوز در  حال فکر کردن به آینده حرفه‌ای‌ام بودم با توخل صحبت کردم. واقعاً گفت‌و‌گوی خوبی با هم داشتیم و از نحوه بیان او خوشم آمد. توخل اشتباهات مرا به درستی گوشزد کرد. دوست داشتم اگر مربی قصد متقاعد کردنم برای ماندن در دورتموند را دارد، از واژه‌های درستی استفاده کند. در پی صحبتی که با توخل داشتم، احساس کردم که او می‌تواند بار دیگر مرا قدرتمند کند. حالا در شرایط بهتری هستم و شکل و فرم بهتری حتی نسبت به سال ۲۰۱۴ دارم.

کاپیتان ۲۶ ساله دورتموند تصریح کرد: در آلمان باشگاه‌های زیادی هستند که در داخل و خارج از زمین از بایرن مونیخ می‌ترسند. خیلی از تیم‌ها پیش از اینکه با بایرن بازی کنند امتیازی را برای خود در تقابل با این تیم متصور نیستند، ولی زمانی که توخل هدایت ماینتس را بر عهده داشت او هرگز چنین تصوری نداشت و من متوجه این موضوع بودم.

بایرن مونیخ در سه فصل گذشته فاتح بلامنازع بوندس‌لیگا بوده و به سلطه دو ساله دورتموند در این رقابت‌ها پایان داده است.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.