هواداران باشگاه مردمی بارسلونا به منظور انتخاب رئیس باشگاه از امروز تا نیمه‌شب وقت دارند.

به گزارش خبرگزاری فارس، باشگاه بارسلونا که همواره به صورت مردمی مدیریت شده است، در اقدامی‌ دیگر انتخاب ریاست این مجموعه را به عهده مردم قرار داده است.

آن دسته از هواداران بارسلونا که سابقه عضویت در انجمن هواداری این باشگاه را دارند، می‌توانند امروز از ساعت ۱۲ ظهر تا ۱۲ نیمه شب در ورزشگاه نیوکمپ حاضر شوند و در رای گیری شرکت کنند.

چهار کاندیدا به نام‌های  ماریا بارتومئو، آگوستی بندیتو، آنتونی فریخسا و خوان لاپورتا برای کسب  ریاست باشگاه بارسلونا برای چهار سال پیش‌رو در این انتخابات شرکت کرده‌اند. البته جالب توجه است که مدیریت بارسلونا توسط هوادارانش صورت می‌گیرد و رئیس به نوعی تنها یک نماد است.

بارسلونا که دومین باشگاه گران‌قیمت و ثروتمند جهان است، باشگاهی ورزشی-اجتماعی با هزاران عضو  در شهر بارسلون در منطقه کاتالونیا است که تیم فوتبال بارسلونا بخشی از آن می‌باشد. تیم فوتبال این باشگاه در لالیگا (دسته برتر فوتبال اسپانیا) بازی می‌کند و جزو سه تیمی است که هرگز به دسته پایین‌تر سقوط نکرده‌است. شهرت تاریخی تیم این باشگاه به‌دلیل شیوه حمله‌ای ماهرانه و جذابش است که تاکیدش را بر بازی باز قرار دارد.

این باشگاه که حدود ۱۲۰ سال پیش توسط گروهی انگلیسی تاسیس شده، به گونه‌ای نهادی برای ترویج فرهنگ کاتالان و کاتالانیسم است و از این رو عبارت فراتر از یک باشگاه را به عنوان شعار خود انتخاب کرد. گفته‌ شده که انگلیسی‌ها این باشگاه را به منظور ایجاد تفرقه‌ای دائمی در کشور اسپانیا راه اندازی کرده‌اند.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.