پله سفید فوتبال برزیل برای جانشینی رئیسی مستعفی فیفا اعلام آمادگی دوباره کرد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، زیکو، ستاره بزرگ تاریخ برزیل و سرمربی تیم هندی «گوآ»  درصورت تغییر قوانین فیفا درباره کاندیداهای انتخابات این سازمان به یک گزینه جدی برای جانشینی بلاتر مستعفی تبدیل می‌شود.

پله سفید فوتبال برزیل که روز دوشنبه به تمرینات تیم آسیایی اضافه شد و قرار است در دومین دوره سوپرلیگ هند هم روی نیمکت تیم بنشیند، در این باره گفت: اگر فیفا در قوانین مربوط به انتخاب تجدیدنظر کند، من با سایرین مدعیان پست ریاست فدراسیون جهانی رقابت خواهم کرد.چنانچه انتخابات در ماه ژانویه برگزار شود، من از همه شرایط ریاست برخوردار خواهم بود! البته ضمن عذرخواهی از سران تیم فعلی‌ام، باید بگویم اگر رئیس فیفا شوم، نمی‌توانم به «گوآ» برگردم.

با استعفای بلاتر، ۴ روز پس از انتخاب مجدد به عنوان رئیس فیفا در یک انتخابات جنجالی، به نظر می‌رسد زیکو اصلی‌ترین رقیب فن‌پراگ، رئیس فدراسیون هلند و پرنس علی بن‌حسین، رئیس فدراسیون فوتبال اردن در انتخابات پیش‌روست.

زننده ۴۸ گل در ۷۱ بازی تیم‌ملی برزیل پس از رساندن تیمش به نیمه‌نهایی فصل گذشته لیگ هند، یک سال دیگر فرصت ماندن در سمت فعلی را به دست آورد و حالا امیدوار است به کمک لوسیوی برزیلی، خرید جدید«گوآ» دستاوردی بهتر از فصل قبل رقم بزند.

قهرمانی با ژاپن در جام‌ملت‌های آسیا در سال ۲۰۰۴ و رساندن سامورایی‌ها به جام‌جهانی ۲۰۰۶ به دیگر تجربیات مربیگری او شامل هدایت بنیادکار ازبکستان، زسکامسکوی روسیه و فنرباغچه ترکیه پیوند خورد.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.