اصرار سازمان لیگ اسپانیا برای آغاز فصل جدید لالیگا در روز میانی ماه آگوست بی‌فایده بود و این رقابت‌ها یک هفته دیرتر از آنچه این سازمان می‌خواست، شروع می‌شود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، شورای عالی ورزش اسپانیا در منازعه میان فدراسیون فوتبال اسپانیا و سازمان لیگ فوتبال این کشور بر سر آغاز فصل جدید لالیگا، طرف فدراسیون را گرفت و به این ترتیب لیگ دسته اول فوتبال اسپانیا یک هفته دیرتر از آنچه که سازمان لیگ این کشور می‌خواست، آغاز می‌شود.

سازمان لیگ اسپانیا درخواست کرده بود که فصل ۱۶-۲۰۱۵ لالیگا در تاریخ ۱۵ آگوست (۲۴ مرداد) آغاز شود، اما فدراسیون فوتبال اسپانیا اعلام کرده بود که این رقابت‌ها باید از تاریخ ۲۲ آگوست (۳۱ مرداد) آغاز شود. این موضوع باعث بروز اختلاف میان این دو نهاد شد که در نهایت پای شورای عالی ورزش اسپانیا را به میان کشید.

میگل کاردنال، رئیس شورای عالی ورزش اسپانیا هم این قائله را با صدور حکم به نفع فدراسیون خاتمه داد. طبق اعلام منابع نزدیک به شورای عالی ورزش اسپانیا، دلیل حمایت این نهاد از پیشنهاد فدارسیون، منطقی‌تر بودن آن با توجه به تقویم بازی‌های اروپایی از جمله بازی سوپرجام اروپا میان تیم‌های بارسلونا و سویاست، دیداری که قرار است که در تاریخ ۱۱ آگوست (۲۰ مرداد) در شهر تفلیس گرجستان برگزار شود.

قرعه‌کشی فصل جدید لالیگا در تاریخ ۱۴ جولای (۲۳ تیر) انجام می‌شود.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.