نایب رئیس سابق فیفا در سال‌های اخیر تنها در یکی از رشوه‌هایی که دریافت کرد، ۱۰ میلیون دلار پول به دست آورد که اکنون مشخص شده که او با این پول کلان چه کاری صورت داده است.

به گزارش خبرگزاری فارس، حدود ۱۰ سال پیش، ۳۰ میلیون دلار از سوی مقامات فوتبالی آفریقای جنوبی به همتایان فیفایی آن‌ها داده شد که یک سوم آن،‌ معادل حدود ۳۳ میلیارد تومان نصیب جک وارنر معاون بلاتر که اهل ترینیداد و توباگو است، شد.

وارنر در آغاز گفته بود که این پول را صرف توسعه و پیشرفت فوتبال در حوزه کارائیب خواهد کرد اما واقعیت و اسناد رو شده در روزهای اخیر چیز دیگری را می‌گوید.

اسناد تازه نشان می‌دهد که وارنر ۷۳ ساله از این مبلغ برای دریافت پول نقد، وام شخصی و پولشویی استفاده کرده است.

تقریباً نیمی از این پول به یک سوپرمارکت زنجیره‌ای در ترینیداد و توباگو پرداخت شده است. دادستان‌های آمریکایی می‌گویند که بخش زیادی از مبلغ واریز شده بعد از مدتی به واحد پول محلی به وارنر بازپرداخت شده است.

یک میلیون و ششصد هزار دلار دیگر خرج پرداخت بدهی کارت‌های اعتباری و وام‌های شخصی او شده و سیصدهزار دلار هم توسط اطرافیانش به صورت نقد از حساب برداشته شده است.

وارنر دو روز پیش هشدار داده بود که همه چیز را درباه فساد در فدراسیون جهانی فوتبال فاش خواهد کرد.

رسوایی مربوط به فساد مالی در فیفا از حدود دو هفته پیش و با بازداشت ۳۰ نفر از اعضای ارشد این سازمان در سوئیس وارد مرحله تازه‌ای شد که در ادامه بررسی‌ها در این زمینه مشخص شد که فسادی سازمان‌دهی شده در ۲۴ سال اخیر، منجر به رانتی بالغ بر ۳۰۰ میلیون دلار شده است که درپی آن، فرصت‌های نقش آفرینی ورزشی- فرهنگی از برخی کشورها گرفته شد که با هیچ پولی قابل بازگرداندن نیست، زیرا نسل‌ و نسل‌هایی را در راه تحقق آرزوهای‌شان ناامید ساخته است.

پرونده فساد فیفا در آمریکا باز و در حال مطالعه و تحقیق است. وزارت دادگستری این کشور و پلیس فدرال، متولیان بررسی این پرونده بسیار بزرگ هستند.

گفتنی است که جمهوری ترینیداد و توباگو، کشوری متشکل از دو جزیره در دریای کارائیب واقع در شمال آمریکای جنوبی است که وضع اقتصادی نسبتاً خوبی هم دارد.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.