کارشناس حقوقی فوتبال ایران گفت: در همه بازی‌هایی که موتومبا مورد استفاده قرار گرفته تیم راه آهن باید ۳ بر صفر بازنده اعلام شود.

احمد رضا براتی در گفت و گو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم در مورد رای صادر شده در پرونده مارتین موتومبا، مهاجم تیم راه آهن و تبرئه شدن این باشگاه از تخلفی که صورت گرفته گفت: کمیته انضباطی در پرونده موتومبا کوتاهی کرده چون مسعود رضاییان، مدیرعامل باشگاه نفت مسجد سلیمان، پس از بازی تیمش مقابل راه آهن نسبت به غیرقانونی بودن حضور موتومبا در ترکیب تیم راه آهن معترض شد و در این خصوص با مستنداتی که داشت به کمیته انضباطی گزارش داد.

وی افزود: در همان زمان باید کمیته انضباطی به اعتراض و مدارک باشگاه نفت مسجد سلیمان که اتفاقا مدارک محکمی هم بود رسیدگی کرده و دستور موقت محرومیت موتومبا را صادر می‌کرد تا در ادامه لیگ سایر تیم‌ها متضرر نشوند.

کارشناس حقوقی فوتبال ایران تصریح کرد: مرحله دوم ماجرا به پیگیری کمیته بین الملل فدراسیون فوتبال برمی‌گردد که آنها در نهایت متوجه می‌شوند موتومبا برای صدور ITC خود مرتکب تخلف شده و بلافاصله این موضوع را به سازمان لیگ گزارش می‌کنند. سازمان لیگ نیز یک روز پیش از بازی پیکان و راه آهن کمیته انضباطی را در جریان موضوع قرار می‌دهد. کمیته انضباطی با وجود اعلام مراجع ذیصلاحی همچون سازمان لیگ و کمیته روابط بین الملل فدراسیون فوتبال باید با اعلام دستور موقت مانع از بازی این مهاجم مقابل تیم پیکان می‌شد اما کوتاهی کرد و این کار را انجام نداد.

براتی گفت: تبرئه شدن باشگاه راه آهن در این پرونده به دو دلیل خالی از وجاهت قانونی است. اول اینکه پس از هفته بیست و پنجم لیگ که باشگاه نفت مسجد سلیمان به غیرقانونی بودن بازی کردن موتومبا به کمیته انضباطی اعتراض می‌کند و اسناد و مدارک محکم خود را ارائه می‌دهد باشگاه راه آهن دیگر نمی‌تواند مدعی شود که در جریان موضوع نبوده است.

وی تصریح کرد: موضوع دوم اینکه کمیته انضباطی اعلام می‌کند باشگاه راه آهن در جریان جعل مدارک مهاجم خود نبوده است در حالی که مسئله اصلا جعل مدارک نیست که کمیته انضباطی به ماده واحده آن استناد می‌کند بلکه مسئله این است که موتومبا پس از عقد قرارداد با باشگاه راه آهن دوباره به ترکیه برگشته و برای تیم اردوو اسپرت بازی می‌کند و بعد دوباره به راه آهن بر می‌گردد یعنی برخلاف قوانین نقل و انتقالات عمل کرده و حضور او در ترکیب تیم راه آهن غیر مجاز بوده است. بنابراین در همه بازی‌هایی که این بازیکن مورد استفاده قرار گرفته تیم راه آهن باید ۳ بر صفر بازنده اعلام شود.

براتی گفت: شاهدیم در چنین جریاناتی فقط رئیس فدراسیون در سیبل انتقادات قرار می‌گیرد در حالی که وی نمی‌تواند در جزئیات همه امور و کمیته‌ها هر روز دخالت و ورود کند و آنها را زیر ذره‌بین بگیرد چون اگر این طور باشد دیگر نیازی به مدیران و روسای کمیته‌های دیگر نیست و خود رئیس فدراسیون همه امور را کنترل می‌کند. در پرونده موتومبا هم به غیر از کمیته انضباطی که در کارش کوتاهی کرده سایر بخش‌ها و مسئولان آن کار خود را به درستی انجام داده‌اند.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.