دبیرکل فدراسیون فوتبال می‌گوید در فوتبال ایران نه از لحاظ ساختار شکلی و محتوایی و نه از نظر ثروت و برنامه‌های بلند مدت و کوتاه مدت تناسبی وجود ندارد.

به گزارش ایسنا، علیرضا اسدی در دیدار جمعی از پیشکسوتان فوتبال با وزیر ورزش و جوانان اظهار کرد: من امروز از جایگاه فدراسیون فوتبال با شما صحبت می‌کنم. گرچه آقای حاج رضایی یاد داد به ما با صراحت حرف بزنیم اما فراموش نکنیم که در سیستم کنونی فوتبال همه ما نقش داشته‌ایم.

او اضافه کرد: در این سیستم برخی از اهالی اصلی فوتبال با گوشه‌نشینی و یا کنار گذاشته شدن و یا برخی دیگر با عدم اتحاد مقصر به وجود آوردن شرایط کنونی بوده‌اند. ما همیشه عادت داریم در کارهایی که سودآور است سهم خود را بیان کنیم ولی در نارسایی‌ها سهم خود را نمی‌گوییم.

اسدی اضافه کرد: اگر مشکلی هست، از ماست که بر ماست. در صورتی که شناسنامه هر چیزی را از آن بگیریم، شاهد تهی شدن آن چیز خواهیم بود. این پیشکسوتان فوتبال شناسنامه فوتبال ایران هستند.

دبیرکل فدراسیون فوتبال تصریح کرد: متاسفانه فوتبال نه ساختار شکلی و نه ساختار محتوایی مناسب دارد. در این فوتبال شاهد توزیع نامناسب ثروت و منابع مالی هستیم. در این میان نه برنامه کوتاه مدتی وجود دارد و نه برنامه بلند مدتی (در این لحظه لحن صحبت اسدی تند‌تر شد و صحبت‌های خود را بلندتر بیان کرد). هیچ کدام از این موارد تناسب و هماهنگی با یکدیگر ندارند و در نهایت خروجی آن سبب نابسامانی اخلاق و رواج رفتار ناشایست و بی‌احترامی به پیشکسوتان و بیرون ماندن بزرگ می‌شود.

اسدی به مشکلات فدراسیون فوتبال و وزارت ورزش اشاره کرد و گفت: هنوز نتوانسته‌ایم تعاملی را میان فدراسیون فوتبال و وزارت ورزش و جوانان تعریف کنیم که خود این امر یک مشکل بزرگ است. اگر فضای رسانه‌ای به درستی مدیریت شود پوپولیسم به وجود نمی‌آید. در این فضا راستگو مجرم می‌شود و درستکار باید بیرون بنشیند.

او اضافه کرد: باید با بزرگی وزارت ورزش و جوانان این مسیر انحرافی اصلاح شود و باید تلاش کنیم نه به خاطر خودمان بلکه به خاطر نسل آینده این فوتبال را نجات دهیم. من در حوزه اخلاقی نگران نسل آینده هستم و دست تمامی بزرگان فوتبال را می‌بوسم و از آن‌ها یاری می‌خواهم.

نظر کاربران را اینجا ببینید. ( تعداد نظرات: ۱ )