سرمربی تیم فوتبال اینتر با ابراز رضایت از نتیجه جدال شاگردانش و رم در ورزشگاه جوزپه‌مه‌آتزا حسرت امتیازات از دست رفته‌ای را خورد که می‌توانست جایگاه بالاتری در جدول به نراتزوری بدهد.
به گزارش خبرگزاری تسنیم، تیم فوتبال اینتر شب گذشته (شنبه) یکی از مهمترین نتایج چند وقت اخیر خود را با تحمیل شکست ۲ بر یک به رم کسب کرد تا صعودی دو پله‌ای در جدول رده‌بندی سری A داشته باشد و با قرار گرفتن در پله هفتم جدول به کسب سهمیه رقابت‌های لیگ اروپا در فصل آینده امیدوارتر شود.

اینتر در شرایطی موفق به شکست جالوروسی شد که از سال ۲۰۱۱ به بعد هرگز موفق به غلبه بر این تیم نشده بود و در دو بازی اخیرش هم برابر قرمزپوشان پایتخت‌نشین که در آنها شش گل خورده و تنها یک گل زده داشت، باخته بود. طلسم ناکامی‌های آبی‌و‌مشکی‌پوشان اما سرانجام شکسته شد و این تیم شب گذشته موفق به شکست رمی‌ها شد.

روبرتو مانچینی، سرمربی اینتر در خصوص بازی به شبکه اسکای اسپورت ایتالیا گفت: برابر تیمی مانند رم یک نتیجه خوب کسب کردیم. کار آسانی نبود و به نظر من رم هنوز هم یکی از قویترین تیم‌های لیگ است. رم در حفظ توپ عملکرد خوبی دارد اما در نهایت ما توانستیم برابر فشار این تیم تاب بیاوریم و بازی را ببریم.

مانچینی ادامه داد: رم برای کسب پیروزی آمده بود و با شیوه‌ای بسیار هجومی در جوزپه‌مه‌آتزا بازی می‌کرد. ما در این بازی کمی به زحمت افتادیم، درست مثل رم اما در مجموع فکر می‌کنم که بازی دو تیم سرگرم‌کننده بود. در دربی هفته گذشته مقابل میلان هم ما در ۱۵ دقیقه ابتدای بازی تحت فشار قرار داشتیم اما در نهایت میلان نتوانست موقعیت‌های گلزنی روی دروازه ما خلق کند. رم روی به بازی بسته نیاورده و حمله می‌کرد. این نوع بازی فضاهای زیادی را برای ما باز می‌گذاشت.

مانچو در مورد بازیکنان تعویضی‌اش از جمله ژردان شاقیری، لوکاس پودولسکی و متئو کوواچیچ که همگی مهره‌های تأثیرگذاری بودند، عنوان کرد: آنها از نیمکت به میدان رفتند و بازی مناسبی انجام دادند. این سه بازیکن بدون شک به تیم انرژی دادند آن هم درست در مقطعی که تیم دچار اُفت شده بود.

گل دیرهنگام مائورو ایکاردی که هفدهمین گل او در این فصل سری A بود و وی را در کورس کسب عنوان آقای گل رقابت‌ها نگه داشت، موضوع دیگری بود که مانیچنی به آن اشاره و تمجید وی از مهاجم آرژانتینی تیمش را به همراه داشت.

سرمربی پیشین گالاتاسرای تأکید کرد: ایکاردی یک مهاجم بزرگ است اما می‌تواند یک قهرمان باشد. او فرصت‌های برای گلزنی به دست می‌آورد که گاهی اوقات آنها را به گل تبدیل می‌کند و گاهی اوقات آنها را از دست می‌دهد اما کیفیت بازی او آنقدر بالا هست که بلافاصله یک شکست را جبران کند. در این بازی ایکاردی یک موقعیت مسلم گلزنی را از دست داد اما خیلی طول نکشید که در شرایطی مشابه گلزنی کرد. هر بازیکنی چنین ذهنیت قدرتمندی ندارد.

مانچینی که مردانش اکنون در فاصله چهار امتیازی با رده ششم جدول (آخرین پله جدول رده‌بندی سری A که سهمیه لیگ اروپا را به همراه دارد) درباره شانس تیمش برای کسب سهمیه لیگ اروپای فصل آینده اظهار داشت: این چهار امتیاز فاصله امتیازاتی است که ما در بازی‌های خود برابر پارما و چزنا از دست دادیم. زمانی که چنین امتیازاتی را از دست می‌دهید، زمانی خواهد رسید که حسرت‌شان را بخورید. حالا یک هفته مهم پیش روی ماست.

بازی بعدی اینتر پس فردا (سه‌شنبه) در خانه اودینزه است.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.