سرمربی تیم فوتبال ملوان بندرانزلی اعتقاد دارد تیمش در لیگ برتر خواهد ماند.
به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، فیروز کریمی در نشست خبری پس از دیدار تیمش مقابل استقلال که به نتیجه تساوی یک بر یک انجامید، اظهار داشت: بازی بسیار خوبی بود و هر دو تیم عالی بودند. تا اینجا که من مسابقات لیگ برتر را دیده‌ام، این دیدار یکی از بهترین بازی‌های لیگ بود.

وی ادامه داد: بازی در شرایطی مطلوب و زمین چمنی مناسب برگزار شد و به تماشاگران این امکان را داد که یک بازی زیبا و جذاب را ببینند، چراکه بازی هم زیبایی داشت و هم سرعت خوبی بر آن حاکم بود. به نظرم حاضران در ورزشگاه هم که غالب آنها طرفداران ملوان بودند تیم را به خوبی تشویق کردند و بازی زیبایی را هم از سوی هر دو تیم شاهد بودند. در این بازی هم ملوان و استقلال استحقاق گرفتن امتیاز را داشتند.

سرمربی تیم فوتبال ملوان در پاسخ به این سؤال که با توجه به فشار استقلالی‌ها بهتر نبود صادق محرمی زودتر به بازی بیاید، گفت: پیش از این هم گفته‌ام در مورد تعویض‌ها سؤال نکنید. این مسائل فنی است و درد خودمان را هم خودمان بهتر می‌دانیم. صادق محرمی را برای بازی‌های بعدی هم می‌خواهیم و فقط این بازی که نبود. صلاح همان چیزی بود که انجام دادیم و با توجه به شرایط بازی تعویض کردیم.

کریمی در مورد اینکه چرا ملوان در نیمه دوم نتوانست عملکرد خوبی داشته باشد، اظهار داشت: اتفاقاً در نیمه دوم ملوان به مراتب بهتر از نیمه اول بازی کرد و یک بازی سراسر هجومی را به نمایش گذاشتیم. شاید من استرس داشتم و چیزی را که شما دیده‌اید، ندیده‌ام اما در نیمه دوم به مراتب بهتر بودیم. اکنون شرایط‌مان در جدول بهتر شده و به جایگاه قبلی‌مان بازگشته‌ایم.

وی در واکنش به طرح این موضوع که چرا ملوان بازی زیبایی را به نمایش نگذاشت و فقط به فکر کسب یک تساوی بود، گفت: شما باید در روزهای پایانی لیگ و زمانی که تیم در خطر سقوط است در کنار بازی زیبا به نتیجه هم فکر کنید. البته نباید کسب نتیجه هدف قرار بگیرد و زیبایی فوتبال را از بین ببرد.

«در فوتبال فقط به زیبایی بازی امتیاز نمی‌دهند»، سرمربی ملوان با بیان این جمله خاطر نشان کرد: در بازی امروز فروزان بسیار خوب کار کرد و توپ با تیر دروازه استقلال هم برخورد داشت. ضربه‌ای که رضا اعتمادی در نیمه اول زد با واکنش استثنایی فروزان همراه بود که چنین واکنش‌هایی هر ۲۰۰ سال یک بار رقم می‌خورد. اینکه در ۲۰۰ سال آینده توسط چه کسی این کار صورت بگیرد از آن بی خبرم!

کریمی افزود: به این دلیل می‌گویم که اعتمادی توپ را از جلوی خود من برداشت و حرکت کرد و توپی هم که شوت کرد از بیرون کات برداشت و کات داخل نبود که دروازه‌بان توپ را راحت دریافت کند. به نظرم هم ضربه اعتمادی و هم دفع توپ فروزان فوق‌العاده بودند.

سرمربی تیم فوتبال ملوان با اشاره به اینکه برای تعویض کردن دچار مشکل شده بود، خاطرنشان کرد: دست‌مان بسته است و بازیکن زیادی نداریم. موقع گرم کردن یک بازیکن کم داشتیم و بعد از گرم شدن بازیکنان هم دو نفر کم شدند. کمی هم که زمان گذشت نفر سوم نیز از ما کم شد و مجبور شدیم بازیکنانی را بیاوریم که به سختی به بازی رسیده بودند. کادر پزشکی به خوبی این بازیکنان را رساند اما بازهم بضاعت‌مان کم بود که به شرایط مدنظر نمی‌رسید.

وی ادامه داد: با این حال دو تعویض انجام دادیم که به بازی سرعت بدهیم و سبک و سیاق‌مان حفظ شود. تعویض‌های ما به گونه‌ای بود که زیبایی فوتبال از بین نرود و البته گل نخوریم.

کریمی تصریح کرد: در بازی قبلی روی اشتباه فردی گل خوردیم و بازیکن‌مان روی زمین سر خورد که بازیکن حریف توپ را درون دروازه قرار داد. به خاطر بازی زیبا نمی‌توانیم نتیجه را از دست بدهیم. کسی نمی‌گوید که بازیکن ملوان سر خورده است، پس گل‌خورده این تیم قبول نیست. در بازی قبلی به ما بابت این موضوع امتیاز ندادند. هدایت تیم به ما محول شده است و اکنون ملوان‌دوست‌های داخل و خارج از کشور می‌دانند که شرایط تیم حساس است. مطمئن باشید هر وقت از این شرایط حساس خارج شدیم بازی زیبایی را به نمایش خواهیم گذاشت.

وی خاطرنشان کرد: در بازی مقابل استقلال به جز یک دفاع وسط تعویض دیگری نداشتیم اما خدا پدر و مادر کادرپزشکی ما را بیامرزد. یکی از بازیکنان ما حتی به صورت کامل از حالت بیماری خارج نشده بود اما به ناچار او را بازی دادیم. امیدوارم با رسیدن بازیکنان مصدوم در بازی‌های بعدی شرایط بهتری پیدا کنیم.

سرمربی تیم فوتبال ملوان درباره اینکه زمانی تیم استقلال را از شرایط بحرانی نجات داد و شرایط فعلی ملوان چه تفاوتی با آن تیم دارد، گفت: نمی‌دانم این موضوع تا به حال در جایی پخش شده یا نه اما من زمانی که در استقلال مسئولیت را قبول کردم فقط برای حفظ سلامتی ناصرخان حجازی بود.

کریمی یادآور شد: آن زمان که من استقلال را تحویل گرفتم تیم در رده دوازدهم جدول بود. من از استقلال اهوازی جدا شدم که در رده سوم جدول قرار داشت. شرایط آنقدر خوب بود که ما در بازی‌های دور برگشت دو بازی بیشتر در خارج از خانه داشتیم اما با این حال استقلال اهواز را رها کردم و به استقلال آمدم. همانطور که می‌دانید بازی‌های خارج از خانه و داخل خانه استقلال اهواز هم کاملاً فرق داشت و تماشاگران جو را در بازی‌های خانگی کاملاً به سود تیم‌شان می‌کردند.

سرمربی پیشین استقلال با بیان اینکه حضورش در این تیم در لیگ هفتم کاملاً احساسی بود، خاطرنشان کرد: آن زمان سعید رمضانی نزد من آمد و از بیماری و مشکل ناصرخان گفت. استقلال در شرایطی قرار داشت که ممکن بود ناصرخان برکنار شود. به همین دلیل من به منزل ناصرخان رفتم، آنهم در شرایطی که حتی فرزندانش از بیماری او بی‌خبر بودند و فقط سعید رمضانی و همسر ناصر حجازی می‌دانستند که شرایطش چگونه است.

وی تأکید کرد: به نظرم شرایطی که در ملوان وجود داشت به مراتب بهتر از شرایط آن موقع استقلال بود، چرا که من در آن زمان فقط دو هفته فرصت داشتم که تیم را آماده کنم اما زمانی که به ملوان آمدم فرصت من ۵۲ روزه بود و زمان بیشتری برای مرتفع کردن مشکلات تیم وجود داشت. به نظرم اکنون هم تیم بسیار خوب و باصلابت است که این صلابت را هم از استراحت خوبی که داشته، گرفته است.

سرمربی تیم فوتبال ملوان با گلایه از برنامه‌ریزی سازمان لیگ گفت: اکنون که می‌توانیم به خوبی استراحت کنیم و یک هفته بین بازی‌های‌مان زمان است تیم می‌تواند شرایط بهتری داشته باشد. ما توانایی انجام  سه بازی در هشت روز را نداشتیم و در بازی‌های قبلی کاملاً روی ما فشار بود. بهتر است خودتان این بازی ما را با بازی قبلی که در انزلی انجام دادیم، مقایسه کنید و ببینید که چقدر بازی ما تفاوت کرده است.

وی افزود: بعد از تعطیلات در بازی اول شرایط ما خوب بود اما به دلیل فاصله کم در بازی دوم روی تیم فشار وارد شد و در بازی سوم نیز فشار به دلیل پروازهای زیاد و استراحت کم کاملاً بیشتر شد. بی‌برنامگی سازمان لیگ به تیم ما فشار آورد و برگزاری سه بازی در هشت روز را به ما تحمیل کردند. اکنون که برنامه‌ریزی‌ها بهتر شده و روند اصلی‌مان را به دست آورده‌ایم و به جز دو بازی قبلی از این به بعد بازی‌های به مراتب زیباتری را از ملوان خواهید دید.

کریمی درباره اینکه از هواداران ملوان در بازی مقابل استقلال رضایت داشت یا نه، عنوان کرد: تشویق بی‌امان هواداران روی سکوها به بازی گرما می‌داد، به جز یک دقیقه که تماشاگران باید خویشتنداری می‌کردند در سایر دقایق بسیار خوب بودند.

وی یادآور شد: استقلال در این بازی با تمام قوا به مصاف ما آمده بود همانطور که ما با تمام قوا در میدان حاضر شده بودیم اما با توجه به بضاعتی که روی نیمکت ما و روی نیمکت استقلال بود به نظرم ما بهتر از آنها کار کردیم. استقلال در صورتی که پیروز نمی‌شد قهرمانی را از دست می‌داد و ما هم در صورت شکست به سقوط نزدیک می‌شدیم. ما توانستیم سوار بر بازی شویم و موقعیت‌های بهتری را خلق کردیم، هرچند حریف هم موقعیت‌های خوبی داشت.

سرمربی تیم فوتبال ملوان اظهار داشت: اکنون شرایط ملوان خوب است، البته اگر تیم ما را چشم نزنند! محمد حبیبی مربی تیم‌مان چشم‌شور است و اگر تیم را چشم نزند در لیگ خواهیم ماند. البته وضعیت ما به نتایج سایر تیم‌ها نیز بستگی دارد.

کریمی درباره اینکه خریدهایی که در نیم‌فصل داشته اکنون چه شرایطی دارند، گفت: ما در نیم‌فصل آبشک و فرزاد حاتمی را خریده بودیم و البته بازیکنی چون روح‌الله عرب. فکر می‌کنم عرب به دلیل مشکلی که برای او به وجود آمد اکنون باید به جایی برود که نی‌ می‌اندازند! فقط امیدوارم او به جایی که می‌رود مناسب حالش باشد.

نظر کاربران را اینجا ببینید. ( تعداد نظرات: ۱ )