تیم ملی فوتبال کلمبیا در جریان سفر به منطقه خاورمیانه برای رویارویی با دو تیم بحرین و کویت، دستاوردهایی داشت که سبب شد سرمربی‌اش بگوید "بی‌نهایت راضی هستم".
به گزارش خبرگزاری فارس، در روزهای گذشته، کلمبیا سفر شش روزه‌ای به دو کشور بحرین و امارات داشته است. این برای نخستین بار بود که یک تیم ملی رتبه بالا در گستره بین‌الملل برای این مدت طولانی به دو کشور یاد شده سفر می‌کند.

در این سفر تیم کلمبیا (تیم سوم جدول رده‌بندی فیفا) سه روز را به منظور رویارویی با همتای بحرینی‌اش (رتبه ۱۰۴ فیفا) در منامه گذراند و سه روز نیز در راستای دیدار با همتای کویتی خود (تیم ۱۲۵ فیفا) در ابوظبی حضور داشت.

در روز پنج‌شنبه کلمبیا با ۶ گل بحرین را در منامه شکست داد و در روز یک‌شنبه هم مقابل کویت با نتیجه ۳ به یک پیروز شد.

کلمبیا که خود را می‌خواست برای حضور در  کوپاآمریکا (۲۰۱۵ شیلی) مهیا کند، با تمام بازیکنان خود حاضر شد اما خود را در مقابل دو تیم بسیار ضعیف دید. از سویی بحرین و کویت هم خود را برای مسابقات مقدماتی جام‌جهانی روسیه (بیست و یکمین دوره جام‌جهانی) و جام ملت‌های امارات (هفدهمین دوره جام ملت‌های آسیا) مهیا می‌کردند.

سببی که کلمبیا دیدار با دو تیم عربی ضعیف را پذیرفت، آن بود که کشور‌های میزبان، هم از موقعیت‌های مناسب تمرینی و اسکانی برخوردار بودند و هم پول‌های کلانی بدین مقصود می‌پرداختند. و علت‌هایی که کویت و بحرین بر آن مبنای از کلمبیا دعوت کردند به قرار زیر بود:

- محکی جدی‌ در راستای سنجش فوتبال خودی با فوتبال تراز بالای جهانی

- جذب توجه فوتبالی‌های جهان با فوتبال و ورزش در دو کشور بحرین و کویت و حتی امارات

- جلب توجه هواداران بالقوه فوتبال در دو کشور که در عمل، در کنار این‌ ورزش کشورشان حضور ندارند.

گفتنی است که سرمربی تیم ملی کلمبیا در پایان سفر تیمش به خاورمیانه، گفت از آمدن به این‌جا بی‌نهایت خوشحال و راضی هستیم.

لازم به ذکر است برگزاری این دو دیدار دوستانه در دو کشور همسایه خلیج فارس توجه هواداران را جلب نکرد و باعث نشد تا هواداران به عملیات نظامی بر ضد آزادی خواهان یمن نپردازند.

فاصله هوایی کلمبیا تا بحرین و امارات، حدود ۱۳ هزار کیلومتر است که برابر با ۱۶ ساعت پرواز اختصاصی و مستقیم می‌شود.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.