مسئول سیاسی بسیج دانشگاه شاهد با اشاره به حمله عربستان به یمن گفت: سازمان ملل باید از موضع منفعلانه خارج شود و عاجلانه به موضوع رسیدگی و جلوی کشتار مردم غیرنظامی و آزادی‌خواه یمن را بگیرد.
امید چوپانکاره مسئول سیاسی بسیج دانشگاه شاهد در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس، ضمن محکوم کردن حمله عربستان سعودی به یمن گفت: امروز حیاط خلوت سابق عربستان سعودی از سیاست‌های غلط و تبعیض آمیز دیکتاتور سابق یمن علی عبدالله صالح و منصور هادی رئیس جمهور دست‌نشانده، دست خوش تحولاتی تاریخ ساز است.

وی افزود: رژیم منحوس آل سعود که به هیچ کدام از اصول اولیه حقوق بشر پایبند نیست و حتی امروز خود مردم عربستان هم از ظلم و استبداد پادشاهان سعودی به تنگ آمده‌اند، بدون توجه به قوانین بین‌المللی و بدون داشتن هیچ گونه مجوزی از سازمان ملل و شورای امنیت، با هماهنگی استکبار جهانی و انگلیس خبیث به کشور مستقل یمن تجاوز نظامی انجام داده تا به زعم خود جلوی موج بیداری اسلامی و تشکیل یک حکومت مردم سالار و آزادی‌خواه مسلمان را بگیرد، غافل از اینکه ملت و مردم کشور خود، مترصد فرصتی جهت سرنگونی استبداد حاکم بر کشورشان هستند.

این فعال دانشجویی تاکید کرد: تجاوز نظامی عربستان سعودی و سایر کشورهای متحد با عربستان نظیر امارات متحده عربی، اردن، مصر و بحرین قطعا محکوم است و باید هر چه سریعتر به این تجاوز پایان داده شود.

وی با اشاره به سکوت شورای امنیت در برابر این تجاوز تصریح کرد: سازمان ملل باید از موضع منفعلانه خارج شود و عاجلانه به موضوع رسیدگی و جلوی کشتار مردم غیرنظامی و آزادی‌خواه یمن را بگیرد.

مسئول سیاسی بسیج دانشگاه شاهد یادآور شد: وزارت خارجه کشورمان نیز باید در رابطه با اقدام متجاوزانه عربستان فعال‌تر عمل کند. ایران، چین و روسیه باید با همکاری و هماهنگی با هم ضمن محکوم کردن این اقدام برای پایان دادن به این تجاوز از طریق دیپلماسی تلاش کنند.

چوبانکاره در ادامه گفت: عربستان سعودی با توجه به تجربه درگیری نظامی قبلی و شکست از حوثی‌ها خوب می‌داند که حریف این میدان نیست و به همین علت هم استراتژی حمله خود را صرفا بر اساس تجاوز هوایی قرار داده و نیروهای زمینی و دریایی خود را وارد عمل نکرده است.

وی افزود: به هر حال نه آل سعود و نه هیچ قدرت دیکتاتور دیگری نمی‌تواند جلوی موج بیداری اسلامی را بگیرد و دیر یا زود شاهد تشکیل حکومت‌های مستقل اسلامی و مردم سالار در منطقه خواهیم بود.

مسئول سیاسی بسیج دانشگاه شاهد در پایان تاکید کرد: مردم مسلمان یمن باید با حفظ اتحاد و همبستگی پاسخ دندان شکنی به سران مستبد و زیاده خواه آل سعود بدهند.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.