وزیر ورزش و جوانان تاکید کرد فدراسیون فوتبال باید از مقرراتی که مورد نظر دولت و مجلس است، تمکین کند.
به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسیم وزیر ورزش و جوانان در حاشیه نشست مشترک معاونان وزارت ورزش و مدیران کل ستادی و مدیران استان‌ها که صبح امروز (دوشنبه) در هتل المپیک برگزار شد در جمع خبرنگاران در خصوص شرایط فرهنگی ورزش اظهار داشت: وضعیت کنونی فرهنگ در ورزش بد نیست اما آن را مطلوب هم ارزیابی نمی‎کنیم. وضعیت موجود باید مجددا مورد بررسی قرار گرفته و شرایط آن بهبود یابد. سالیان پیش شورای فرهنگی طی ابلاغی به سازمان تربیت بدنی وقت، اعلام کرد که باید نظام‌نامه‌ ورزش کشور نوشته شود که توجه چندانی در آن زمان به این موضوع نشد.

وی ادامه داد: در ابتدای سال ۹۳ همکاران ما در حوزه فرهنگی وزارت ورزش و جوانان شروع به تدوین این نظام‌نامه کردند. این نظام‌نامه تا هفته آینده آماده می‌شود و به شورای انقلاب فرهنگی فرستاده خواهد شد تا تمام بخش‌های ورزشی بر اساس آن دستورالعمل موظف شوند.

وزیر ورزش و جوانان در خصوص بحث حضور بانوان در ورزشگاه و از دست دادن میزبانی‌های رقابت‌های مختلف، گفت:  اگر از یک سو فقط به این موضوع نگاه و آن را مطرح  کنیم،‌ ممکن  موجب ایجاد حساسیت‌هایی شود که به نفع والیبال کشور نیست. حضور بانوان در ورزشگاه باید بررسی شود، البته یک کارگروه در شورای امنیت ملی برای این امر تشکیل و موضوعات مختلف چنین اتفاقی مورد بررسی قرار گرفته است. در صورت تدوین این موضوع اتفاقات خوبی رخ خواهد داد، البته تمامی این موضوعات با رعایت شئونات اسلامی است، ضمن اینکه باید در این خصوص مراجع ذی‌صلاح اظهار نظر کنند.

گودرزی در خصوص قیمت خرید ۲ باشگاه استقلال و پرسپولیس عنوان کرد: قیمت را سازمان خصوصی‌سازی تعیین می‌کند. این ۲ باشگاه دارایی‌هایی دارند که تمامی آنها را سازمان بازرسی کل کشور مورد ارزیابی قرار داده است. قطعا قیمت تعیین شده بر اساس منطق و شاخص است. بدیهی است سازمان خصوصی‌سازی بهترین بخشی است که می‌تواند قیمت‌گذاری کند.

وی در خصوص موضوع جداسازی جوانان از ورزش در وزارت ورزش و جوانان خاطرنشان کرد: یک مجموعه در این مورد تقدیم دولت شده و قرار است  این موضوع در کمیسیون اجتماعی و فرهنگی بحث شود. این موضوع باید مورد بررسی قرار بگیرد. ما اعتقاد داریم که باید جوانان و ورزش از یکدیگر جدا شوند.

وزیر ورزش و جوانان در مورد اقتصاد مقاوتی در ورزش تاکید کرد: سعی کردیم در این بخش اقداماتی را انجام داده و مطابق رویکرد داخلی در هزینه‌ها صرفه‌جویی کنیم. فدراسیون‌ها فعالیت‌های خود را به صورت فشرده پیگیری می‌کنند و از اقدامات غیرضروری جلوگیری خواهند کرد.  سعی کردیم از سفرهای غیرضروری جلوگیری شود. همچنین در خصوص بحث حمایت از تولید داخلی در بعد فعالیت‌های ورزشی، فدراسیون‌ها باید معرف خود باشند. امیدوارم صدا و سیما هم به تعهدات خود در این خصوص عمل کرده و تولیدات داخلی ورزشی کشور را مورد حمایت قرار بدهد.

وی در پاسخ به این سوال خبرنگار تسنیم در خصوص اظهارات علی کفاشیان مبنی بر اینکه ۷ ماه است وزیر ورزش را ندیده‌ام، گفت: فدراسیون فوتبال باید خود را با مقررات و قوانین موجود در کشور تنطیم کند. فدراسیون فوتبال باید با آن مقرراتی  که مورد نظر دولت و مجلس است تمکین کند.

گودرزی در پاسخ به این سوال که اگر در مرحله دوم مزایده استقلال و پرسپولیس خریداری پیدا نشد، چه اتفاقی رخ می‌دهد، تصریح کرد: برای بار سوم مزایده برگزار می‌کنیم.

وزیر ورزش و جوانان در خصوص اینکه یکی از نامزدهای حضور در انتخابات فدراسیون ورزش‌های همگانی خود را گزینه وزارت ورزش اعلام کرده است، گفت: وزارت ورزش و جوانان گزینه‌ای برای این انتخابات ندارد.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.