کارشناس فوتبال ایران گفت: بازیکن حق اظهارنظر در مورد حضور در تیم ملی فوتبال ایران و مخالفت با آن را ندارد.
ابراهیم قاسمپور در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، در رابطه با درخواست تیم ملی امید مبنی بر تعطیلی هفته بیست و سوم لیگ برتر فوتبال ایران گفت: در هیچ جای دنیا ندیدم به خاطر بازی تیم ملی لیگ تعطیل شود اما اگر قرار است لیگ را برای تیم ملی بزرگسالان تعطیل کنیم باید این کار برای تیم امید هم انجام شود. 

وی در رابطه با اینکه آیا تعطیلی لیگ کار درستی است خاطرنشان کرد: من مخالف این کار در بازه زمانی کوتاه مدت نیستم ولی اگر لیگ را ۵۰ روز تعطیل کنیم تا تیم ملی به جام ملت‌های آسیا برود و آن وقت نتیجه نگیرد و هیچ کس هم پاسخگو نباشد هیچ نفعی نمی‌بریم.

کارشناس فوتبال ایران در رابطه با کشمکشی که بین تیم ملی بزرگسالان و تیم ملی امید مبنی بر استفاده از بازیکنانی مثل سردار آزمون و علیرضا جهانبخش پیش آمده که با وجود نیاز تیم ملی امید کادر فنی تیم ملی بزرگسالان قصد بردن آزمون و جهانبخش به دیدار دوستانه با شیلی و سوئد را دارند گفت: این موضوع را باید به طور دقیق بررسی کرد اگر ما تورنمنتی در پیش داشتیم که بسیار مهم و رسمی بود اگر این حرف را می‌زد می‌توانستیم قبول کنیم اما اکنون که تیم ملی امید در یک تورنمنت رسمی و مهم بازی دارد و تیم ملی بزرگسالان قصد انجام دیدار دوستانه دارد این حرف به هیچ وجه قابل قبول نیست و بازیکنان باید در اختیار تیم ملی امید قرار بگیرند.

قاسمپور در پاسخ به این سوال که آیا دیدار دوستانه با سوئد آنقدر مهم است که شرایط تیم ملی امید به خطر بیفتد اظهار داشت: این مسئله برای کی‌روش اهمیتی ندارد. اگر این موضوع برای مسئولان فدراسیون هم مهم بود آنها نمی‌گذاشتند کی‌روش هر کاری انجام دهد. پایه و اساس تیم بزرگسالان تیم ملی امید است اما واقعا نمی‌دانم چرا برای این تورنمنت که اهمیتی ندارد این مسائل مطرح شده است.

وی در مورد اینکه سردار آزمون اعلام کرده حضورش در کنار تیم ملی بزرگسالان برای پیشرفتش بهتر است و آیا این مسئله را قابل قبول می‌دانید اظهار داشت: او حق ندارد در این موارد اظهارنظر کند. آزمون خودش را فراتر از تیم ملی امید می‌بیند در حالی که اینطور نیست. فدراسیون باید در این ارتباط قوی عمل کند و تصمیم درست را اتخاذ نماید.

قاسمپور در پاسخ به این سوال که به نظر می‌رسد آزمون دوست ندارد کنار تیم ملی امید باشد و شاید حضور در این مرحله را برای خود کوچک بشمارد، گفت: متاسفانه برخی از ما ایرانی‌ها ظرفیت‌هایمان کم است و تا به یک جا می‌رسیم خودمان را گم می کنیم. رسانه‌ها هم در این بین مقصر هستند که یک بازیکن را آنقدر بالا می‌برند که زود به زمین بخورد.

کارشناس فوتبال ایران در رابطه با شرایط تیم ملی امید گفت: به هر حال باید به آینده تیم ملی امید امیدوار باشیم. هرچند محمد خاکپور سرمربی این تیم زمان کمی داشته و به اندازه تیم ملی بزرگسالان بازی تدارکاتی قوی نداشته است اما آنها می‌توانند موفق باشند. متاسفانه ما در برنامه‌ریزی قوی نیستیم و قبلا هم این اتفاقات افتاده است. تیم ما ۴۰ سال است که به المپیک نرفته و ۴۰ سال است که در جام ملت‌ها نتیجه نگرفته‌ایم. اینها ضعف ما در برنامه‌ریزی را نشان می‌دهد. باید در برنامه‌ریزی قوی عمل کنیم تا بتوانیم در آینده به موفقیت برسیم. 

نظر کاربران را اینجا ببینید. ( تعداد نظرات: ۷ )