امیر عابدینی می‌گوید در بحث خصوصی‌سازی باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس باید قانون اجرا شود و در این زمینه نمی‌شود جلوی قانون را گرفت.
به گزارش ایسنا، امیر عابدینی پس از جلسه هیات رییسه سازمان لیگ اظهار کرد: دستور جلسه امروز به سه بخش عمده اختصاص داشت. اول برگزاری لیگ سال آینده که برنامه آن با برنامه‌های تیم ملی تطابق داشته باشد و همین طور حفاظت از تیم ملی امید که درباره این مسائل در ابتدا صحبت شد و همچنین درباره تبلیغاتی که در گذشته با شرکت آقای شیرازی داشتیم، صحبت شد. در گذشته مشکلاتی در عدم پرداخت پول ایجاد شده بود که درباره آن صحبت شد.

وی افزود: یک جلسه در فدراسیون فوتبال با آقای کفاشیان و مسئول حقوقی فدراسیون فوتبال برگزار شد. امروز ما مصوب کردیم تمام تصمیمان آن جلسه را سازمان لیگ قبول دارد و قرار شد مبلغی در حدود ۳ میلیارد تومان را آقای شیرازی از دیون گذشته پرداخت کند و بقیه آن شور شود زیرا که ما از ۱۸ تیم لیگ را به ۱۶ تیم رساندیم و به خاطر این موضوع ۶۴ بازی در تهران کمتر برگزار می‌شود.

او در ادامه به قرارداد سازمان لیگ با شرکت ایران نوین اشاره کرد و گفت: تا به امروز فقط ۱۸ میلیارد پرداخت شده است و قرار است مابقی آن تا ۶۰ میلیارد تومان ضمانت‌نامه بانکی داده شود. البته نامه‌ای از بانک برای ما آوردند ولی ما قبول نکردیم و گفتیم باید ضمانت‌نامه بانکی باشد. آن‌ها هم قبول کردند که این ضمانت‌نامه را به ما ارائه کنند. یک کمیسیون سه نفره این موضوع را پیش می‌برد و مصوباتی هم تصویب کرده بود و در جلسه امروز مصوبات آن‌ها مورد تایید قرار گرفت.

عابدینی در ادامه درباره بازی‌های تیم ملی امید هم گفت: تصمیم گرفتیم بازیکنانی که بیشترین سهم را در تیم ملی امید دارند فقط سه بازی آن‌ها به تعویق بیفتد و نیاز نیست تمام بازی‌ها تعطیل شود. باشگاه‌ها درخواست تعطیلی هفته بیست و سوم را داشتند اما می‌دانید که طبق قوانین فیفا این کار ضرورتی ندارد.

عابدینی درباره واگذاری باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس هم گفت: این کار قانونا پیش می‌رود. مجلس در مصوبه بودجه سال ۹۳ نشان داد اراده قوی و محکمی برای واگذاری این دو باشگاه دارد. اگر تبصره ع بودجه سال ۹۳ را مطالعه کنید می‌بینید که چقدر قاطع و محکم درباره واگذاری این دو باشگاه صحبت کرده است. در آن تبصره آمده باشگاه‌های دولتی باید واگذار شوند. اگر بخواهیم تصدی‌گری دولت در ورزش را کم کنیم این یک اراده قوی می‌خواهد. ما در دولت این اراده واگذاری را می‌بینیم. دولت آقای روحانی در ابعاد مختلف بخصوص در خصوصی‌سازی این اراده را نشان داد.

او تصریح کرد: وقتی مزایده اول منتفی شد و به مزایده دوم رفت حال گمانه زنی می‌کنند که اگر در مزایده دوم هم خریداری پیدا نشد، راهکاری پیدا کنند تا باشگاه تا آخر سال واگذار شود. فکر می‌کنم کسی مصاحبه کرده و گفته که ما نمی‌گذاریم واگذاری انجام شود. این دوستان باید متوجه باشند که جلوی قانون را نمی‌شود گرفت و قانون باید اجرا شود. همه باید به قانون احترام بگذارند. در هر شأن و شئوناتی که هستیم اگر قانونمند نباشیم مملکت را نمی‌شود اداره کرد.

او در پاسخ به این سوال که آیا قرار است بخش بازاریابی به شما واگذار شود گفت: چنین جمله‌ای به من گفته نشد و من رییس کمیته بازاریابی نشده‌ام.

وی خاطرنشان کرد: قرار است از تلفن ثابت سامانه‌ای را راه اندازی کنیم تا مردم از طریق آن از برنامه‌های سازمان لیگ و مسابقه‌های قابل پیش‌بینی سازمان لیگ اطلاعات کسب کنند. پاکت‌های این مزایده امروز باز شد و افرادی موظف شدند این پاکت‌ها را بررسی و گزارش آن را به هیات رییسه ارائه کنند.

او در پایان در پاسخ به این سوال که آیا درباره به تعویق افتادن دیدار پرسپولیس و نفت مسجد سلیمان نامه‌ای به سازمان لیگ ارائه شد، گفت: من نامه‌ای ندیدم.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.