روابط عمومی باشگاه پیکان در خصوص اتفاقات دیدار مقابل استقلال تهران بیانیه‌ای صادر کرد.
به گزارش خبرگزاری فارس، متن بیانیه باشگاه پیکان در خصوص اتفاقات دیدار مقابل استقلال تهران به شرح زیر است:

ابتدا ذکر این نکته ضروری است باشگاه فرهنگی ورزشی پیکان احترام به تمامی داوران زحمتکش و عادل فوتبال ایران را وظیفه خود دانسته و بار دیگر قضاوت افتخار آفرین دیدار فینال جام ملت ها ی علیرضا فغانی را مایه مباهات جامعه داوری و فوتبال کشور می داند .امادر سوی دیگر دفاع از حقانیت باشگاه پیکان  و از آن بالاتر مجموعه ایرانخودرو نیز وظیفه‌ای است که احساس می شود باید بطور جدب پیگیری گردد .برهمین اساس لازم دانسته مواردی را برای تنویر افکار عمومی و اهالی فوتبال یادآوری کنیم، باشد که ریشه های عدالت بیش از پیش در فوتبال ما گسترده گردد و حق به حق دار برسد.

 در این راستا با وجودیکه ما برای آقای تورج حق وردی و تمامی داوران لیگ برتر احترام خاصی قائل بوده و تصمیمات آنان را سهوی انگاشته و جزئی از فوتبال  می دانیم  اما چه کنیم وقتی پای منافع باشگاه پیکان و تضییع حق آشکار (به گواهی کارشناسان داوری  و برنامه نود) وسط باشد نمی توانیم سکوت کنیم و حق پایمال شده خود را نادیده بگیریم.

۱- گل صحیح سعید دقیقی در دقایق پایانی دیدار با استقلال ، با کدام استدلال و منطق نادرست اعلام شد؟ این گل، جزءمعدود صحنه هایی است که همه کارشناسان داوری روی آن اشتراک نظر داشته و تصمیم داور دیدار را نادرست می دانند.

۲- اخراج ساکت الهامی در ابتدای مسابقه، با کدام دلیل و منطق بود ؟ در مسابقه ای با این درجه حسایت، آیا اصولی و منصفانه است که مربی تیم پیکان، در ابتدای بازی و بدون اخطار قبلی در حالی که هیچگونه بی احترامی انجام نداده، از زمین اخراج شود ؟

۳- خطای محرز مدافع حریف بر روی بازیکنان پیکان در محوطه ۱۸ قدم که در پی ضربه کرنر پیکان در دقیقه ۳ بود با کمال تعجب بنفع استقلال گرفته شد.

۴- تکل خشن مدافع حریف در دقیقه ۶۷ ، بر روی سعید دقیقی مستحق حداقل یک کارت زرد بود اما با کمال شگفتی،  داور حتی این صحنه را خطا هم نگرفت.

۵- در تصاویر آهسته برنامه ۹۰نیز به خوبی مشخص شد دیدار استقلال و پیکان، کمتر از ۲:۳۰ دقیقه وقت اضافه داشت . اما داور حرفه ای ما در کمال تعجب، ۵ دقیقه وقت تلف شده اعلام کرد یعنی ۲ برابر که با هیچ منطقی سازگار نیست.

۶- حق وردی، در دیدار استقلال و پیکان به راحتی حق پیکان را تضییع کرد. اشتباهات عجیب و نابخشودنی این داور ، در تصاویر تلویزیونی و بر اساس نظر همه کارشناسان به اثبات رسید. داور ی که نه یک اشتباه، بلکه چندین اشتباه اثر گذار و بزرگ داشت و با اشتباهات خود باعث تغییر نتیجه مسابقه و تضییع حق تیم پیکان شد . آیا این داور با این سطح قضاوت و رفتاری که از خود نمایش گذاشت غیر از خداحافظی راهی برای خود می بیند.

۷- در پایان باید گفت باشگاه پیکان در این دوره از مسابقات لیگ برتر، بارها از اشتباهات داوری متضرر شده، از جمله در دیدار با استقلال خوزستان، نفت تهران و سپاهان و... امیدواریم فدراسیون فوتبال و کمیته های محترم انضباطی داوران و اخلاق، به خوبی و با نظارت کامل جلوی ایجاد هر گونه شبهه را بگیرد و اشتباهات داوران نیز به حداقل برسد.

نظر کاربران را اینجا ببینید. ( تعداد نظرات: ۱ )