تا زمانی که کارلوس کی‌روش با حکم مربیگری اش همچنان مربی تیم ملی ایران است این وظیفه رسانه‌ای است که با وجود نقدهای فراوان حامی سرمربی تیم ملی کشورمان باشیم.
به گزارش خبرگزاری فارس، همه اتفاقات پس از شکست تیم ملی فوتبال ایران به عراق و حذف جام ملت‌های ۲۰۱۵ آسیا شروع شد.

پس از این باخت، دیگر نتیجه بازی و حذف تیم ملی از گردونه مسابقات در اولویت نبود؛ بلکه بن‌جامین ویلیامز، AFC، مصاحبه قلعه‌نویی(و البته فردای مسابقه، مصاحبه درخشان)، دوپینگ بازیکن عراق، خبرگزاری فارس و ... اصل ماجرا شدند.

ما ۱۰ نفره به عراق باختیم، عراقی که نه لیگ دارد و نه آرامش. بازیکنان ما تا اخرین لحظه جنگیدند و با یک نفر کم تر از مایه جان گذاشتند، اما سرنوشت چیزی نبود جز شکست به شاگردان راضی شنیشل.

حالا ما باخته ایم و کارلوس کی‌روش سرمربی تیم ملی کشورمان در کم‌تر از ۲۴ ساعت در ۳ نشست خبری شرکت کرده‌ است. در نشست‌های خبری سرمربی تیم ملی از خبرگزاری فارس سخن به میان آورد، خبرگزاری که در ۴ سال حضورش در ایران مورد حمایت همین رسانه قرار گرفت چون او مسئولیت هدایت تیم ملی کشورمان را عهده‌دار بود. تیم ملی نماد یک ملت در هر تورنمنت بین المللی است و این وظیفه هر ایرانی است که برای به اهتزاز درآمدن پرچم کشورش از بازیکنان و کادرفنی اش حمایت کند.

و اما داستان کی‌روش و انتقادهایش به خبرگزاری فارس؛

کارلوس عزیز، در آخرین اظهارات از ما انتقاد کرده‌ای که چرا از حمید درخشان و امیر قلعه نویی مصاحبه منتشر کرده‌ایم. پس حالا اجازه بده چند کلامی را به عنوان پاسخ بیان کنیم؛

درخشان و قلعه‌نویی مربیان استقلال و پرسپولیسی هستند که هواداران میلیونی دارند و بخش اعظمی از همان ۸۰ میلیون ایرانی‌اند که بارها در صحبت‌هایت به آنها اشاره کرده‌ای.

علاوه بر این خبرگزاری بستری است که به لحاظ رسانه ای می تواند با هر مربی و بازیکنی مصاحبه کند.

شک نکن اگر امکان ارتباط با مربیان تیم های کایزری‌چیف و اورلاندو(تیم های باشگاهی آفریقای جنوبی که با آن بازی کردیم) هم بود به سراغ‌‌شان می رفتیم تا با آنها گفت‌وگو کنیم.

آقای مربی؛ ناراحت هستید،‌اما ما که به مسایل فنی تیمت که اشراف دارید ورود نکردیم. مگر در مورد تعداد پاس ها و تعداد حملات بازی های تیم ملی مقابل بحرین، امارات، قطر و عراق اشاره کردیم که ناراحت شدید؟ مگر در مورد ضعف برخی پست ها نظر دادیم؟ ما حتی اجازه نداشتیم بدون هماهنگی مصاحبه یا خبری از اردو داشته باشیم، اما خواهشا این اجازه را به ما بدهید که در مورد عملکرد گران ترین مربی حال حاضر آسیا نظرات کارشناسان را بتوانیم جویا شویم.این اجازه را به مربیان ایرانی و کارشناسان هم بدهید تا آنها هم بتوانند پس از حذف تیم ملی ایران حرف‌هایشان را بزنند.

آقای مربی؛ اگر فرصتی به دست آید همین حالا خبرگزاری فارس آماده است به سراغ مهدی علی، سرمربی جوان تیم ملی امارات(که اتفاقا یک مربی ایرانی الاصل و زاده استان فارس ایران است) برویم و در مورد سیر صعودی تیمش بپرسیم.

دستیار سابق سر الکس فرگوسن؛ در آخرین نشست خبری‌تان به خوبی از کارنامه مربیان ایرانی و مسایل پشت پرده فوتبال ایران سخن گفتید و این نشان می دهد که مشاوران رسانه‌‌ای ات خوب کار می کنند! و حالا با همین مشاوره‌ها خیلی خوب "فوتبالت از جنس خودمان شده و ادبیاتت نسبت به قبل تغییر کرده است.

سخن گفتن از درخشان و صغر سن بودن تیمش در سال ۱۹۹۶ تا بیان مسایل مافیایی و پشت پرده فوتبال ایران از زبان کارلوس کی‌روش واقعا این روزها شنیدنی شده است!مشاوره‌های کی‌روش این روزها خیلی وطنی شده‌اند و گویا مربی پرتغالی در حال دریافت اطلاعات خوبی است.

آقای کی‌روش؛ مربی بزرگ و دوست داشتنی، ما هم مثل شما از حذف تیم ملی ناراحتیم، ما هم دوست داشتیم قبل از اعزام تیم ملی به استرالیا، تیمت می توانست با تیم های ملی ازبکستان، عمان، عربستان، چین و کویت، تیم‌هایی که خواهان بازی با ما بودند، بازی می کرد، اما نشد و ما فقط با برگزاری اردوی پرتغال و آفریقای جنوبی و بازی با چند تیم باشگاهی راهی استرالیا شدیم،‌اما نشد که نشد و ما با همین بضاعت ها به جام ملت ها رفتیم.

سخن آخر با سرمربی سابق رئال مادرید و سرمربی فعلی تیم ملی ایران؛ اینجا خانه همه کسانی است که در اعتلای ورزش کشورمان قدم برداشته و برمی دارند و شخص جنابعالی نیز در همین دایره قرار دارید. مثل همان روزهایی که تیم ملی کشورمان برای صعود به جام جهانی ۲۰۱۴ نیاز به سه برد پیاپی مقابل تیم های ملی قطر، کره جنوبی، لبنان داشت و همه ناامید از صعود بودند خبرگزاری فارس از حمایت از تیم ملی و کارلوس کی‌روش برنداشت و خوشبختانه ایران یکی از تیم های راه یافته به جام جهانی شد. شاید آن روزها مشاوران رسانه ای رفتار صادقانه‌تری با این مجموعه داشتند. شاید آن روزها پرینت هر خبر در کمترین از چند دقیقه به دستتان نمی رسید و ده ها شاید دیگر که گذشت زمان همه چیز را روشن می کند.

نظر کاربران را اینجا ببینید. ( تعداد نظرات: ۳ )