کارشناس داوری فوتبال ایران، اشتباه داور دیدار ایران و عراق را در اخراج مهرداد پولادی، نابخشودنی دانست و گفت که ویلیامز با این اشتباه کار را در ادامه برای خودش سخت کرد.
محمد فنایی در گفت و گو با خبرنگار ورزشی ایسنا درباره عملکرد تیم داوری دیدار ایران و عراق در یک چهارم نهایی جام ملت های آسیا اظهار کرد: پس از ایرماتوف ازبک، ویلیامز با تجربه ترین داور آسیاست که در جام جهانی هم سوت زده است. با این حال اشتباهی که مرتکب شد و پولادی را اخراج کرد، نابخشودنی بود چون با این کار، اداره بازی را بریا خودش سخت کرد.

او ادامه داد: معتقدم که داور متوجه اشتباهش شد و به همین دلیل هم بود که به اعتراض های بی امان کی‌روش اعتنا نکرد. داور در آن صحنه باید به پولادی و دروازه‌بان عراق تذکر می‌داد چون خطای صورت گرفته کارت زرد نداشت. برخی هم می گویند که داور باید برای ایران پنالتی می گرفت که اصلا حرف درستی نیست چون خطا را پولادی انجام داده بود.

فنایی همچنین گفت: گاهی داور در بازی اشتباه می‌کند و این که بگوییم باخت ایران فقط به خاطر داور بود صحیح نیست. هرچند، داور با این اشتباه باعث شد که بازی برایش سخت شود در حالی که پیش از آن بازی روند خوبی داشت و شاید یکی از بهترین روزهای ویلیامز را رقم می زد.

عضو سابق کمیته داوران فدراسیون فوتبال ایران در ادامه گفت: تیم ما لیاقت حضور در نیمه نهایی را داشت ولی نتوانست از فرصت ضربات پنالتی استفاده کند. البته پنالتی ها هم مشخص کننده قدرت یک تیم نیست بلکه همه چیز در ضربات پنالتی به بخت و اقبال وابسته است.

وی درباره پنالتی عراق که در جریان وقت اضافه برای این تیم گرفته شد هم گفت: این پنالتی کاملا صحیح بود چون مدافع ما کاملا سد راه مهاجم عراق شد. در اصل داور نمی توانست آن صحنه را پنالتی نگیرد.

فنایی همچنین گفت: در صحنه گل سوم ایران کاملا واضح نبود که ضربه جلال حسینی به گل تبدیل شده باشد اما خوش شانس بودیم که بالاخره توپ وارد دروازه شد. هر چند در پنالتی ها خوش شانس نبودیم.

این کارشناس داوری در ادامه قضاوت ویلیامز را در مجموع این گونه تحلیل کرد: پس از اشتباه داور، بازی برایش خیلی سخت شد. حتی در لحظاتی از بازی کنترل کار از دستش خارج شد و مجبور بود با دادن کارت های زرد متعدد، اتفاقات را کنترل کند. در مجموع، توانست بازی را اداره کند اما اشتباه نیمه نخست او قابل بخشش نیست. از داوری در سطح او بیش از این ها انتظار می رفت.

فنایی در پایان گفت: با وجود حذف ایران از جام ملت ها، این بخت برای تیم داوری ایران فراهم شد که بتواند در مرحله نیمه نهایی و فینال قضاوت کند. امیدوارم که این اتفاق برای فغانی و کمک هایش بیفتد و دست کم شاهد موفقیت آنها باشیم.

نظر کاربران را اینجا ببینید. ( تعداد نظرات: ۷ )