کاپیتان تیم ملی فوتبال ایران که مقابل عراق رکورد صدوپنجاهمین بازی ملی‌اش را می‌شکند، گفت: هیچ وقت به رکوردشکنی فکر نکرده و نخواهم کرد و همه بازیکنان مهیای بازی با عراق هستند.
به گزارش خبرنگار اعزامی ایسنا از استرالیا، جواد نکونام در نشست خبری پیش از بازی تیم‌های ملی فوتبال ایران و عراق در پاسخ به این که بازیکنان ایران برای انجام بازی فشرده هر چهار روز یک بار چقدر آماده هستند، اظهار کرد: برخی بازیکنان تیم ملی که با تجربه‌تر هستند سابقه حضور در جام جهانی و جام ملت‌های دوره قبل را دارند و به این شرایط عادت و نفرات دیگر هم خودشان را به خوبی آماده کرده‌اند. ما خوب می‌دانیم فشار بازی‌ها در چنین تورنمنت‌هایی بسیار سنگین است. در بازی‌های گذشته هم آن قدر دوندگی بازیکنان بالا بوده که نشان داده‌ایم خوب ریکاوری کرده‌ایم. بنابراین اکنون مقابل عراق جای هیچ عذر و بهانه‌ای نیست و همه بازیکنان صددرصد برای این بازی آماده‌ هستند.

کاپیتان تیم ایران که در بازی با عراق رکورد صدوپنجاهمین بازی ملی‌ خود را می‌شکند در پاسخ به سوالی درباره این رکوردشکنی، تصریح کرد: در حال حاضر مهمترین مساله برای من بازی کردن و پیروزی تیم ایران است. به هیچ وجه به این موضوع فکر نکرده‌ام و اصلا برایم مهم نیست. همیشه موفقیت تیم ملی را می‌خواستم؛ چه یک بازی انجام دهم و چه ۱۰ بازی و یا روی نیمکت باشم. الان تمام تمرکز ما روی صعود به نیمه نهایی جام ملت‌هاست. من به رکورد شکنی فکر نکرده و نخواهم کرد. رکوردها فقط در تاریخ ثبت می‌شوند و مهم موفقیت تیم است.

نکونام در پاسخ به این که با توجه به اخطارهایی که برخی بازیکنان دارند و همین طور جوان بودن تعدادی از نفرات تیم چه تدبیری برای بازی با عراق دارید تا بازیکنی برای مرحله نیمه‌نهایی محروم نشود، تصریح کرد: ما یک تیم کامل هستیم. چه کسانی که بازی می‌کنند و چه آنهایی که بازی نمی‌کنند همه توانایی بالایی دارند. همه طرفداران عملکرد جوان‌های ما در بازی دوستانه مقابل عراق را دیددند. جای هیچ نگرانی نیست. اگر هر بازیکنی کارت زرد بگیرد یا اخراج شود و در صورت پیروزی ما، در مرحله نیمه‌نهایی نباشد، قطعا بازیکنان باکیفیت جایگزینی هستند که به میدان بیایند. در فوتبال هر اتفاقی می‌تواند رخ دهد. همه ما باید از خودمان بگذریم تا برنده شویم. هر بازیکنی به نیمه نهایی نرسد، مطمئن باشید که جایگزین‌های بهتری هم می‌توانیم داشته باشیم. ما کاملا مهیای این بازی‌ها هستیم.

کاپیتان تیم ایران در پاسخ به سوال ایسنا مبنی بر این که با توجه به حضور بازیکنان متعدد عراقی در فوتبال ایران و مسابقه‌ای که پیش از جام ملت‌ها با عراق داشتیم، چه شناختی از حریف دارید و فکر می‌کنید آن تیم عراق چه تفاوتی با تیمی که تاکنون در جام ملت‌ها بوده دارد، اظهار کرد: بازی دوستانه با عراق صرفا برای آماده‌سازی بود. عراق در جام ملت‌ها در هر بازی نسبت به قبل بهتر کار کرده و این در آنالیزها کاملا مشهود است. آنها تیم قدرتی و جنگنده‌ای هستند. ما با آنالیز کامل، به یک شناخت خوبی از عراق رسیده‌ایم و می‌دانیم برای پیروزی باید تمرکز بالایی داشته باشیم برای اینکه ۹۰ دقیقه یا شاید ۱۲۰ دقیقه مبارزه کنیم. ما باید با قدرت کامل وارد زمین شویم.

نظر کاربران را اینجا ببینید. ( تعداد نظرات: ۱ )