سرمربی تیم ملی امید ایران می‌گوید تیم امید باید گذرگاهی برای رسیدن بازیکنان به تیم ملی بزرگسالان باشد و حضور بازیکنانی چون سردار آزمون و علیرضا جهانبخش در جام ملت‌های آسیا انگیزه بسیار زیادی برای سایر نفرات تیم امید است.
به گزارش ایسنا، محمد خاکپور پس از دیدار تیم‌های امید ایران و آلبانی با ابراز رضایت از عملکرد شاگردانش خاطرنشان کرد: بازی خیلی خوبی بود و بازیکنانم در این بازی محک خوبی خوردند. البته هدف از برگزاری دیدارهای تدارکاتی شناخت بیشتر نقاط ضعف تیم و هماهنگی بازیکنان در داخل زمین است که خوشبختانه این اتفاق در دیدار مقابل آلبانی رخ داد و نقاط ضعف تیم برای کادر فنی مشخص شد.

او با بیان اینکه قطعا بر روی نقاط ضعف تیم در طول تمرین‌ها بیشتر کار خواهیم کرد، گفت: در دیدارهای تدارکاتی به دنبال تحت فشار قرار گرفتن بازیکنان هستیم. خوشبختانه در دیدار مقابل آلبانی این اتفاق رخ داد و حتی پس از ۱۰ نفره شدن تیم آلبانی، از داور مسابقه و سرمربی این تیم درخواست کردیم که یک بازیکن جدید را به زمین بفرستد تا در شرایط برابر این دیدار ادامه پیدا کند و البته این دیدار نیزرخ داد.

سرمربی تیم ملی فوتبال امید ایران اضافه کرد: خوشبختانه با تلاش فدراسیون فوتبال مدیریت تیم امید، اردوی خوب و باکیفیتی در ترکیه برپا شده است و امکانات مناسبی چه در بخش زمین تمرین و چه در بخش‌های دیگر در اختیار ما قرار گرفته است. هدف از برپایی این اردو، شناخت هرچه بیشتر کادر فنی از بازیکنان و هماهنگی بیشتر میان آن‌ها بوده است که این اتفاق نیز تاکنون افتاده است.

خاکپور با بیان اینکه تلاش می‌کنیم در روزهای باقی مانده از اردوهای ترکیه به سایر اهداف خود دست پیدا کنیم گفت: قطعا با آمادگی مطلوبی که کادر فنی مدنظر دارد، فاصله زیادی داریم اما با توجه به مدت زمان اندکی که در اختیار ماست، نمی‌توانیم بر روی بدن‌های بازیکنان کار ویژه‌ای انجام دهیم و برنامه بدنسازی خاصی داشته باشیم.

او افزود: البته برخی از بازیکنان ما نیز در تعطیلات نیم فصل کار بدنسازی را در تیم‌های باشگاهی خود انجام داده‌اند و نمی‌توان دوباره برای آن‌ها برنامه بدنسازی را در نظر گرفت.

خاکپور در مورد زمان اعلام لیست نهایی تیم ملی امید ایران نیز گفت: به احتمال زیاد بعد از اردوی ترکیه نفرات نهایی تیم امید مشخص خواهند شد اما درهای این تیم همچنان باز است و اگر بازیکن جدیدی بتواند با درخشش خود نظر کادر فنی را جلب کند، به جمع نفرات ما اضافه می‌شود. البته نفرات منتخب نیز در صورت عملکرد ضعیف در مسابقه‌های لیگ احتمالا حذف خواهند شد. معیار اصلی کادر فنی برای انتخاب بازیکنان آمادگی در مقاطع مختلف زمانی است.

وی به مدت زمان اندکی که تیم ملی امید برای آماده‌سازی جهت حضور در مسابقه‌های انتخابی که فروردین‌ماه برگزار می‌شود اشاره کرد و گفت: با توجه به سطح لیگ فوتبال ایران به بازیکنان جوانی که در تیم ملی امید حضور دارند، فرصت کمتری برای بازی داده می‌شود و به همین خاطر حداقل یک ماه زمان نیاز داریم تا این بازیکنان را به شرایط مطلوب و ایده‌آل برسانیم.

سرمربی تیم ملی فوتبال امید ایران ادامه داد: با توجه به فشردگی مسابقه‌های انتخابی که ظرف ۱۰ روز برگزار می‌شود، مطمئنا اگر از آمادگی لازم برخوردار نباشیم دچار مشکل می‌شویم و امیدوارم فدراسیون فوتبال، سازمان لیگ، کادر فنی و مدیران باشگاه‌ها که خوشبختانه تا اینجای کار همکاری مناسبی رابا ما داشتند این زمینه را فراهم کنند که بازیکنان در فاصله زمانی مناسب در اختیار تیم ملی امید قرار گیرند تا تیمی که متعلق به مردم ایران است بعد از ۴۰ سال آرزوی حضور در المپیک را برآورده کند.

خاکپور در پاسخ به سوالی در مورد حضور علیرضا جهانبخش و سردار آزمون در تیم ملی امید نیز گفت: آزمون و جهانبخش جزو امیدهای فوتبال ایران هستند و ما افتخار می‌کنیم به نمایندگی از تیم امید، این بازیکنان در تیم ملی بزرگسالان حضور دارند و در جام ملت‌های آسیا نیز این بازیکنان عملکرد خوبی را به نمایش گذاشتند. قطعا حضور این دو بازیکن چه از نظر فنی و چه از نظر روحی کمک زیادی به تیم ملی امید می‌کند و امیدواریم که حضور این دو بازیکن در تیم ملی بزرگسالان ایران انگیزه خوبی برای سایر نفرات تیم ملی امید باشد.

سرمربی تیم ملی امید ایران اضافه کرد: البته این پیشنهاد را نیز به فدراسیون فوتبال داده‌ام که تیم ملی امید باید گذرگاهی برای تیم ملی بزرگسالان باشد و بازیکنان جوان و آتیه‌دار با ارائه داشته‌های فنی خود در تیم امید و کسب تجربه در این تیم، به تیم ملی بزرگسالان راه پیدا کنند.

بازیکن سابق تیم ملی فوتبال ایران در پایان درخصوص عملکرد تیم ملی فوتبال ایران در جام ملت‌های استرالیا نیز گفت: باید این صعود مقتدرانه از مرحله گروهی را به کادر فنی و بازیکنان و مردم ایران تبریک بگویم و امیدوارم این موفقیت‌ها همچنان ادامه داشته باشد و مردم ایران برای این موفقیت‌ها شاد و خوشحال شوند.

به گزارش ایسنا، تیم ملی فوتبال امید ایران در یک دیدار دوستانه به مصاف آلبانی رفت که در نهایت این دیدار با نتیجه ۲ بر یک به نفع ملی‌پوشان ایران به پایان رسید. ملی‌پوشان امید ایران برای برپایی یک اردوی تدارکاتی در آنتالیای ترکیه حضور دارند.

نظر کاربران را اینجا ببینید. ( تعداد نظرات: ۱ )