شانزدهمین دوره از جام ملت‌های آسیا صبح روز پنجشنبه وارد مرحله حذفی می‌شود.
به گزارش ایسنا، از ۱۶ تیم راه یافته به شانزدهمین دوره از جام ملت‌های آسیا، ۸ تیم موفق شده‌اند به مرحله یک چهارم نهایی صعود کنند. این رقابت‌ها با برگزاری دو دیدار در روز پنجشنبه و دو دیدار در روز جمعه مرحله یک چهارم نهایی خود را نیز به اتمام می‌رساند تا چهار تیم برتر آسیا مشخص شوند.

ساعت ۱۱ به وقت ایران تیم‌های ملی فوتبال کره جنوبی و ازبکستان به عنوان تیم‌های اول گروه اول و دوم گروه دوم در ورزشگاه مستطیلی ملبورن شهر ملبورن به مصاف یکدیگر خواهند رفت. کره‌ای‌ها که به ببرهای آسیا معروفند، موفق شدند در مرحله گروهی هر سه بازی خود را با پیروزی پشت سر بگذارند. پیروزی‌هایی که با نتایج مشابه یک بر صفر مقابل تیم‌های ملی فوتبال عمان، کویت و استرالیا برای آنها به دست آمد و در حالی که بسیاری شانس کمی را برای صدرنشینی این تیم در گروه اول با توجه به نمایش قدرتمندانه استرالیا در دیدارهای ابتدایی‌اش قائل بودند در نهایت موفق شدند میزبان را نیز با شکست بدرقه کنند.

اما ازبکستان رقیب کره جنوبی موفق شد به عنوان تیم دوم گروه دوم به مرحله یک چهارم نهایی جام ملت‌های آسیا صعود کند. ازبک‌ها موفق شدند با دو پیروزی و یک شکست در این مرحله حضور داشته باشند. آن‌ها دیدار ابتدایی خود مقابل کره شمالی را یک بر صفر پیروز شدند و پس از آن به باخت دو بر یک مقابل چین تن دادند اما در نهایت در روز آخر بازی‌های مرحله گروهی گروه دوم، توانستند عربستان سبزپوش را با نتیجه ۳ بر یک از پیش رو بردارند تا با حذف این تیم، خود را به عنوان یکی از ۸ تیم راه یافته به مرحله یک چهارم نهایی معرفی کنند.

در دیگر دیدار مرحله یک چهارم نهایی روز پنجشنبه تیم‌های ملی فوتبال چین و استرالیا به مصاف یکدیگر خواهند رفت. این دیدار ساعت ۱۴ در ورزشگاه سانکورپ شهر بریزبین برگزار خواهد شد. چینی‌ها که تیم خوبی را در این دوره از رقابت‌ها به میدان فرستاده‌اند موفق شدند در سه بازی مرحله گروهی خود سه پیروزی با نتایج یک بر صفر، دو بر یک و دو بر یک مقابل تیم‌های ملی فوتبال عربستان، ازبکستان و کره شمالی به دست آورند.

اما تیم میزبان که همگان تصور می‌کردند به عنوان صدرنشین گروه اول به مرحله بعدی صعود کند، در دیدار پایانی خود مقابل کره جنوبی با اشتباه دروازه‌بانش تن به شکست داد تا در این مرحله حریف صدرنشین گروه دوم باشد. آنها با این باخت مقابل کره جنوبی کار تیم ملی فوتبال چین را سخت کردند؛ چرا که چینی‌ها علاوه بر دیدار مقابل تیم قدرتمند استرالیا، باید جور مقابله با هواداران سرزمین کانگوروها را نیز به جان بخرند. استرالیا در دیدارهای مرحله مقدماتی خود موفق شد به ترتیب با نتیجه ۴ بر یک در دیدار افتتاحیه و ۴ بر صفر مقابل عمان شروع خیره کننده‌ای داشته باشد؛ هرچند که در بازی پایانی مقابل کره جنوبی تن به شکست یک بر صفر داد.

این در حالی است که مرحله یک چهارم نهایی شانزدهمین دوره از جام ملت‌های آسیا روز جمعه نیز با برگزاری دو دیدار ادامه خواهد یافت. ساعت ۱۰ به وقت ایران تیم‌های ملی فوتبال ایران و عراق در ورزشگاه کانبرا شهر کانبرا به مصاف یکدیگر می‌روند و ساعت ۱۳ به وقت ایران تیم‌های ملی فوتبال ژاپن و امارات در ورزشگاه استرالیای شهر سیدنی با یکدیگر رقابت خواهند کرد.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.