رئیس دپارتمان داوری عملکرد داوران ژاپنی را قابل تحسین عنوان کرد.
به گزارش خبرگزاری فارس و به نقل از سایت فدراسیون فوتبال، حسین عسگری در ابتدا درباره نحوه قضاوت داور ژاپنی ایران و امارات گفت:  در چند صحنه شاهد بروز اتفاقاتی بودیم که از مهم‌ترین آنها می‌توان به ضربه سری که سردار آزمون در محوطه ۶ قدم تیم امارات زد اشاره کنم که این توپ به پهلوی مدافع امارات برخورد کرد و هیچگونه خطای هندی صورت نگرفت و داور به درستی دستور ادامه بازی و  زدن ضربه کرنر را داد.

وی ادامه داد: همچنین در صحنه دیگری از بازی شاهد برخورد کوچکی بین مدافعان تیم کشورمان مقابل مهاجم اماراتی‌ها در محوطه جریمه تیم ایران بودیم که این صحنه هم به هیچ وجه خطا نبود و برخورد طبیعی بازی محسوب می‌شود. بطور کلی بازی بسیار حساسی بود و تصمیم گیری‌های درست داور مسابقه به دلیل نزدیکی و آمادگی ذهنی بسیار بالای وی بود.

همچنین رییس دپارتمان داوری درباره صحنه گل ایران بیان کرد: این صحنه اوج هنر کمک داور مسابقه بود چراکه وی تصمیم بسیار سختی در صحنه‌ای که غیر قابل تشخیص بود را اتخاذ کرد. تصمیم‌گیری کمک داور نشان از تمرکز بالا و حرکت درست وی روی خط داشت.

وی در پایان افزود: نکته جالبی که از چند روز گذشته به وجود آمده بود هجمه بی موردی است که همیشه در فضای فوتبال کشور وجود دارد و انتخاب داوران ژاپنی را تاثیر گذار در روند بازی عنوان کردند. در صورتی که امروز شاهد قضاوت درست و بدون پیش زمینه ذهنی داوران بودیم و بخصوص اگر کمک داور به اشتباه آفساید می‌گرفت همه این اشتباه را به حساب ملیت وی می‌گذاشتند.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.