کارشناس داوری معتقد است که داور ژاپنی دیدار ایران و امارات می‌توانست در دقیقه ۴۴ برای ایران پنالتی بگیرد.
محمد فنایی در گفت‌وگو با ایسنا، درباره نحوه قضاوت دیدار ایران و امارات اظهار کرد: داور ژاپنی خیلی تلاش می‌کند که در حضور نیشیمورای نامدار خود را نشان دهد. ساتو ۳۷ ساله است و به اعتقاد من فاصله زیادی با نیشیمورا دارد. در مجموع باید بگویم که داور تجربه کافی را برای قضاوت این دیدار نداشت. او برای دو تیم قابل پذیرش نبود و گاهی پیش می‌آمد که بازیکنان به او اعتراض کنند.

وی ادامه داد: در دقیقه ۴ بازی جهانبخش باید اخطار می‌گرفت اما اخطاری که به نکونام و آزمون داده شد، درست بود. مهم‌ترین صحنه هم به عقیده من در دقیقه ۴۴ رخ داد و داور می‌توانست به دلیل انجام خطای هند برای ایران پنالتی بگیرد.

فنایی افزود: گل ایران که در دقایق پایانی زده شد در نگاه اول آفساید به نظر می‌رسید اما قوچان‌نژاد در هنگام ضربه تیموریان در آفساید نبود و گل ایران کاملا صحیح بود.

وی درباره این که کمیته داوران AFC برای دیدارهای گروه C و D از داوران ایرانی و ژاپنی سود برد، در حالی که این دو کشور ممکن است در مرحله بعدی با هم دیدار کنند، گفت: در عرف بین‌الملل این کار اشتباه نیست و مساله‌ای ندارد اما اگر این کار صورت نمی‌گرفت، بهتر بود. در کل چیدمان داوری در این جام می‌توانست بهتر از این باشد.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.