امیر حاج رضایی می گوید بازیکنان ایران به بازی در زمین های نامناسب عادت دارند.
به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ یکی از مشکلات تیم ملی در بازی با امارات، زمین ورزشگاه شهر بریزبن است. این ورزشگاه زمین چمن خوبی ندارد و سرمربی تیم ملی استرالیا هم پس از باخت تیمش مقابل کره جنوبی اعلام کرد که یکی از دلایل شکست مقابل این تیم، وضعیت نامناسب زمین چمن بوده است.

کارلوس کروش سرمربی تیم ملی فوتبال ایران هم از زمین این ورزشگاه ایراد گرفته و گفته که بازی روی آن برای تیم ملی مشکل ساز خواهد شد. امیر حاج رضایی، کارشناس فوتبال ایران در مورد وضعیت زمین ورزشگاه بریزبن و اینکه آیا این زمین می تواند تیم ملی را با مشکل مواجه کند گفت: «ابتدا باید درصد نامناسب بودن زمین را تشخیص دهیم. به علاوه اینکه ۵۰ درصد بازی زیبا در زمین خوب انجام می شود. اما خراب بودن زمین می تواند برای همه تیم ها مشکل ساز شود. هیچ تیمی نمی تواند در تمام طول ۹۰ دقیقه در هوا بازی کند. شاید بخشی از مسابقه، بازی مستقیم و ارسال توپ های هوایی باشد. اما به هر حال صحنه هایی هم هست که بازی روی زمین، به تیم تحمیل می شود.»

حاج رضایی در مورد گلایه سرمربی تیم ملی استرالیا از زمین این ورزشگاه گفت: «استرالیا هوایی بازی می کند. آن ها زمینی بازی نمی کنند و شکل بازی این تیم مشخص است. بازی در مرکز خط دفاعی و کناره ها و ارسال ها برای مهاجمان، روش این تیم است. اما به هر حال زمین بد، همیشه تاثیر می گذارد. بنابراین مربیان نمی توانند تغییرات عمده در شکل بازی تیم خود بدهند و این موضوع که تیمی دائما بازی هوایی انجام دهد ارادی نیست. شاید بشود بخشی از مسابقه را هوایی بازی کرد اما هی تیمی نمی تواند به طور کامل روی هوا بازی کند.»

حاج رضایی البته خوشحال است که بازیکنان ایران با این مسائل آشنایی دارند: «این چیزها در فوتبال طبیعی است. خوشبختانه بازیکنان ما در مقابل این اتفاقات مقاوم هستند. زمین بریزبن هرچه باشد از زمین ورزشگاه گل گهر که بدتر نیست.»

این کارشناس فوتبال در مورد دما و رطوبت بالای شهر بریزبن گفت: «ما از قبل باید بدانیم در چه زمین هایی بازی می کنیم و در هنگام برگزاری مسابقه، رطوبت، گرما، ارتفاع، وزن باد و وضعیت بارش برف و باران چطور است. اگر این مسائل را بدانیم، آماده می شویم. اما من نمی دانم که فدراسیون از این مسائل اطلاع کافی داشته یا نه. این مسائل در مورد فوتبال ما توقع بی مورد است. اما در فوتبال مدرن، خودشان را با این شرایط وفق می دهند. من نمی دانم تیم ملی ایران برای بازی در چنین آب و هوایی چه کار کرده. ولی اگر خودش را آماده نکرده باشد زیان می بیند.»

او ادامه داد: «سال ۱۹۷۸ پزشک تیم ملی آرژانتین دکتر کارلوس بیلاردو بود. او هنوز سرمربی تیم ملی نشده بود. بیلاردو که پزشک متخصص سرطان است، در جام جهانی ۱۹۸۶ سرمربی تیم ملی در جام جهانی بود. پیش از شروع جام جهانی او از چند دوست پزشک خود خواست که یکی دو ماه در خدمت تیم ملی باشند. آن ها به مکزیک رفتند و ارتفاع ورزشگاهی که می خواستند در آن بازی کنند را اندازه گیری و بر اساس آن تمرین کردند. آن ها حتی در بخشی از ارتفاعات بولیوی اردو زدند که بام دنیاست و بالاترین ارتفاع را در جهان دارد. در نهایت قهرمان هم شدند. اما این مسائل در فوتبال ایران لطیفه است.»

نظر کاربران را اینجا ببینید. ( تعداد نظرات: ۲ )